Verkeerd gewassen regendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazy_boon

Verkeerd gewassen regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:45

Hoi! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :)

Ik heb tijdens de zomer, zoals veel van ons, de dekens binnen gedaan bij een paarden(deken)wasserette. Daarbij zat mijn regendeken bij, ik heb hem vorig jaar in november gekocht en hij is ongeveer 4 maand in gebruik geweest alvorns weggestoken te worden.

Nu zijn ze gewassen, en leg ik hem van de week op, en na een aantal buien dat dag kom ik weer op stal aan tot een kletsnatte paard met een nog natter deken aan...

Contact opgenomen met waserette of er misschien een vergissing gebeurt is met mijn deken, en dat deken niet waterdicht gemaakt is.....ze kwamen af met 'ja maar.... Oude dekens pakken soms de product niet' en dat is heel mooi maar dit is de eerste x dat dit deken gewassen wordt. Ze bieden mij geen oplossing aan behalve '1 euro tegoed bij de volgende keer dat ik mijn dekens binnenbreng'.

Maar ik zit helaas nu met een deken dat niet waterdicht is, ben ik beginnen opzoeken dat eens een deken verkeerd gewassen is, hij niet meer waterdicht te maken is met product, enkel met de outdoorspray. (waar ik geen voorstanders van ben aangezien het deken dan niet kan ademen).

Heeft iemand ervaring met een deken terug waterdicht te maken met product, op een deken dat verkeerd gewassen is? Ik zou graag weten voor ik geld weer verspil met hem naar een andere wasservice te brengen.

Alvast bedankt!

Lexion

Re: Verkeerd gewassen regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:52

gewoon wassen met horse rug proof en je deken is weer waterdicht! Zelfs oude dekens mee opgeknapt!

Lexion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:52

is van het merk nikwax

LindavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:11

Ik zou hem idd zelf nog een keer wassen (nu hij toch al schoon is) met een spulletje om hem weer waterdicht te maken. Je hebt dit speciaal voor paardendekens, maar ook voor sportkleding, werkt hetzelfde.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:57

Wat slecht van de wasserette! Ik vind echt dat ze je een nieuwe regendeken moeten doen of moeten komen met een andere oplossing...
Ik breng ze daarom ook nooit meer naar de wasserette, hoewel het bij mij wel netjes is opgelost toen. Ik was ze zelf met rambo of bucas wash op 30 graden en spuit ze daarna nog helemaal in met bucas conditioner. Een gewone regendeken past prima in de wasmachine, ik werk met regendekens en liners, ideaal!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:29

Ik heb hetzelfde grapje een keer gehad bij een wasserette. Deken ook compleet naar de **** en kreeg ook alleen maar een flesje impregneerspray ipv ook maar iets aan verontschuldiging. Ik breng dus nooit meer dekens naar de wasserette. En ik heb toen geen oplossing kunnen vinden, anders dan een andere deken te kopen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:39

Ik heb dit geintje ook meegemaakt. Eerst een vermogen uitgegeven om het zelf te proberen, niet gelukt. Daarna aan mijn stalhoudster gegeven, zij wast en impregneert dekens op proffesionele wijze en sindsdien waren ze gelukkig weer waterdicht.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 13:53

Helaas heeft het bij mijn deken geen effect gehad, ik heb hem gewassen met bucas wash, en hij was nog steeds niet waterdicht, ik heb het maar zo gelaten en een nieuwe regendeken gekocht.

Ik adviseer nu wel al mijn stalgenoten en vrienden, om hun dekens daar niet te laten wassen. Ookal was mijn deken 1 uit de 1000. De klant vriendelijkheid daar kan beter.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:03

Lekker dan. 1 euro tegoed jaaah dat helpt :'( alsof je nog terug wil als ze zo laks tegen je doen. Je hebt ook van die spuitbussen van bijvoorbeeld HG om waterdicht en vuilafstotend te maken, misschien dat dat wil helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:07

Welk merk was je deken? Er zijn merken die met wassen ongeacht of je impregneert daarna... Gewoon niet meer waterdicht zijn.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 21:27

Deken was een weatherbeeta, zeker dus niet de goedkoopst, ik had zeker verwacht dat het deken langer zou mee gaan.