Poll: Huren vervoer.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij wel willen huren, in welke provincie.

auto
4 (2%)
trailer
7 (5%)
auto+trailer
15 (10%)
2-paards vrachtwagen B-rijbewijs
31 (22%)
Groningen
4 (2%)
Friesland
2 (1%)
Drenthe
6 (4%)
Overijssel
3 (2%)
Gelderland
7 (5%)
Zuid-Holland
5 (3%)
Limburg
3 (2%)
Noord-Holland
7 (5%)
Utrecht
3 (2%)
Noord-Brabant
7 (5%)
Zeeland
1 (0%)
Flevoland
1 (0%)
1-4x per week
1 (0%)
1-4x per maand
6 (4%)
Om de maand
7 (5%)
Elk halfjaar
1 (0%)
1-4x per jaar
10 (7%)
Alleen voor spoedgevallen
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 138

daffie1986

Poll: Huren vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 04:29

Hoi,

Aangezien er hier op bokt een hoop jongeren met alleen een B-rijbewijs of geen geld voor een auto die een trailer kan trekken maar wel in het bezit van een BE-rijbewijs zijn, vroeg ik me af hoeveel vraag er is naar verhuur. Het gaat dan dus om de verhuur van een losse auto/trailer, auto+trailer of een 2-paards vrachtwagentje voor een B-rijbewijs. Het enige wat ik wil weten is welke provincie, waar je interesse naar uit gaat en hoevaak ongeveer.

Kwa prijzen (per dag) denk ik aan:
Auto: € 75,00 - 100,00
Trailer: € 25,00 - 35,00
Auto+trailer: € 100,00 - 125,00
2-paards vrachtwagentje: € 150,00 - 175,00

Exclusief BTW, kilometer vrij, Borg rond de € 500,- (voor de trailer niet) afgetankt terug.

Zijn deze bedragen een beetje okey?

gr daphne

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 05:09

Ik doe dit twee keer per jaar om met mijn paard naar clinics te gaan. Alleen huur ik er dan wel een chauffeur bij omdat er twee paarden meegaan en dat red je met een auto niet op een B. Evt zou ik dan wel interesse hebben in een vrachtwagentje, maar Die zitten idd rond de 100 euro per dag ex brandstof. Als je dan 5-6 dagen weg bent, is iemand twee keer laten rijden goedkoper.

E rijbewijs staat wel in de planning als ik afgestudeerd ben, maar dan spaar ik ook direct door voor een eigen combinatie.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 05:16

Voor deze prijzen vind je dit wel om te huren. Ik was juist op zoek naar goedkoper omdat ik deze prijzen niet te doen vind als je regelmatig op wedstrijd wil gaan

Als wij weer naar een wedstrijd mogen gaan heb ik nu inmiddels mijn eigen trailer en wil ik een auto gaan huren via snappcar. Dan is het nog te doen

Mariloulou

Re: Poll: Huren vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 05:33

de prijzen vind ik nogal fors in dat geval zal ik dit hooguit doen als er echt geen andere mogelijkheden zijn. als je op die manier vaker een combinatie of vrachtwagen huurt kun je dat bedrag beter sparen en je eigen combi kopen, ben je snel goedkoper uit.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 06:13

Ik huur vaak een trailer, voor omgeving Amsterdam is je prijs als het ex btw is aan de hoge kant. Ik huur overigens niet van een particulier maar van een bovag erkend bedrijf, die de trailers altijd perfect in orde heeft. De hoogte van de borg zou mij zeker tegenhouden, ik betaal 150 borg.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 06:21

waar ik dus juist tegen aan liep met een losse auto huren (o.a. via een snappcar) of een 2-paards vrachtwagentje zijn de km-prijzen. Ik dacht juist door die weg te halen dat de huurprijzen wel mee vielen. km-prijs zit al gauw aan de 0,25 cent

Maar misschien moet ik inderdaad niet denken dat iedereen zijn wedstrijden ver weg rijdt
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 24-09-15 06:25, in het totaal 2 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 06:24

Yom schreef:
Ik was juist op zoek naar goedkoper omdat ik deze prijzen niet te doen vind als je regelmatig op wedstrijd wil gaan

Aan welke prijscategorie dacht jij dan? Alle feedback is welkom

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 06:50

Als ik hier in de buurt rond mij heen kijk, dan vind ik de prijzen wel mee vallen.
Particulier huur je hier een trailer voor minimaal € 25 per dag. Bij bedrijven liep dit op tot zelfs wel € 80,- per dag.

Auto of auto + trailer geen ervaring mee, aangezien we 2 auto hebben die ze mogen trekken.

Vrachtwagen hier alleen met chauffeur tegen gekomen. En ik moet zeggen daar schrok ik wel van de rit.
15 km heen en 15 km terug was al € 60,- En dat zou max 2 uurtjes in beslag nemen.

Dus voor een keer vallen de prijzen die je noemt best wel mee (al zou ik de prijzen wel incl btw houden ipv excl) maar mocht je het vaker nodig hebben dan zou ik de prijzen ervan ook te hoog vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:22

Gezien de prijs is die auto een bestelbus op grijs kenteken, eventueel met dubbele cabine; iets anders kan niet uit. Vrije km zou ik beperken.

Ik mis iets: vrachtwagen op C-rijbewijs met minimaal 4 ton laadvermogen.
Die 2-paards gebakjes op B-rijbewijs zijn te licht. Laat die ellende aan anderen over.
Er zijn namelijk ook constructies mogelijk die legaal op B-rijbewijs tot 4250kg TMM en met B-E rijbewijs zelfs nog hoger te gaan, richting 6-7 ton: http://www.kav.nl/speciale-voertuigen voor de ideeën. Helaas hebben zij geen paardenwagen, maar met wat fantasie kun je de constructies wel bedenken.....

Als ik huur, huur ik zelf een bus bij de lokale huurboer en een trailer bij de lokale ruitershop. Qua prijzen zit ik dan ongeveer op hetzelfde niveau maar met een limiet op de km. Die limiet is meestal ruim voldoende (700km voor een lang weekend) maar een enkele keer had ik wat meer gereden.

kiki1976 schreef:
Vrachtwagen hier alleen met chauffeur tegen gekomen. En ik moet zeggen daar schrok ik wel van de rit.
15 km heen en 15 km terug was al € 60,- En dat zou max 2 uurtjes in beslag nemen.

Dat is helemaal niet zo'n rare prijs voor een vrachtwagen met chauffeur. Ik denk niet dat de lokale transporteur daarvoor rijdt. Die vroeg 10 jaar geleden al 1 euro per km of 60 euro per uur bij wachttijd.
Denk erom dat de teller loopt vanaf het moment dat de wagen op het bedrijf wegrijdt!

Voor degenen die dit te duur vinden, ga rondkijken en doe hier dan de adressen die ECHT goedkoper zijn onderaan de streep!

Mijn lokale huurboer is echt goedkoop en die vraagt 71 euro per dag met 200km vrij of 166 per weekend, 500km vrij, inkl BTW, excl brandstof. Die auto mag 2000kg trekken. Een simpele bestelbus, enkele cabine met drie zitplaatsen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 24-09-15 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:25

Als er in zuid Holland makkelijk een auto te huur was die een trailer kon trekken reed ik al lang rond in een zuiniger kleiner auto'tje.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:12

Tja welke prijzen zijn nog leuk. Als mijn dochter een wedstrijd rijdt kost dat 7 euro per proef, dus max 14 euro. Dan staat 100 euro vervoerskosten totaal niet in verhouding natuurlijk.

Nu met eigen trailer en huren via snappcar zou ik rond de 40 euro kwijt zijn, dat is al een stuk beter natuurlijk

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 23:29

ikke schreef:
Gezien de prijs is die auto een bestelbus op grijs kenteken, eventueel met dubbele cabine; iets anders kan niet uit. Vrije km zou ik beperken.

Die 2-paards gebakjes op B-rijbewijs zijn te licht. Laat die ellende aan anderen over.

Ik heb voor auto even gauw gekeken wat er gevraagd wordt voor huur auto's dus die prijs is een schatting.
Hihi, die van de 2-paards vrachtwagen op B-rijbewijs had ik al een beetje aan zien komen uit jouw hoek. deel je mening volledig daarin maar er is gewoon zoveel vraag naar dus vandaar dat ik m er tussen heb staan. Maar die link die jij er tussen hebt staan, gaat dat een beetje makkelijk zoiets laten verbouwen voor paardenvervoer vanuit wettelijk oogpunt? De BE truck+oplegger heb ik inderdaad ook aan zitten denken (dat is toch dezelfde als deze: http://www.be-combi.nl ) maar dan kom je al gauw aan zelf besturen want die mag toch niet meer met het nieuwe E-rijbewijs? Dat is ingevoerd toen wij weggingen uit nederland dus weet daar niet heel veel over, behalve dat ik met mijn oude E wel zo'n ding mag besturen. Dankjewel voor je reactie want hier kan ik wel wat mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:12

daffie1986 schreef:
ikke schreef:

Ik heb voor auto even gauw gekeken wat er gevraagd wordt voor huur auto's dus die prijs is een schatting.
Hihi, die van de 2-paards vrachtwagen op B-rijbewijs had ik al een beetje aan zien komen uit jouw hoek. deel je mening volledig daarin maar er is gewoon zoveel vraag naar dus vandaar dat ik m er tussen heb staan. Maar die link die jij er tussen hebt staan, gaat dat een beetje makkelijk zoiets laten verbouwen voor paardenvervoer vanuit wettelijk oogpunt? De BE truck+oplegger heb ik inderdaad ook aan zitten denken (dat is toch dezelfde als deze: http://www.be-combi.nl ) maar dan kom je al gauw aan zelf besturen want die mag toch niet meer met het nieuwe E-rijbewijs? Dat is ingevoerd toen wij weggingen uit nederland dus weet daar niet heel veel over, behalve dat ik met mijn oude E wel zo'n ding mag besturen. Dankjewel voor je reactie want hier kan ik wel wat mee.

Je moet dan inderdaad gaan voor zo'n 1800plus of 3500plus. Ik weet niet of je dat achteraf om kunt laten bouwen, maar nieuwbouw zou geen probleem mogen zijn.
Zo'n opleggersetje zou ik voorzichtig mee zijn; die houdt je bijna niet binnen de nieuwe B-E regels en ze worden steeds lastiger om op kenteken te krijgen, volgens een bouwer van die sets.

Informeer eens bij Roelofsen in Raalte; die vent heeft tenminste ballen. Ik heb 'm ooit eens op z'n donder gegeven dat ie die B-rijbewijsgebakjes verkocht en niet het lef had om ze op C-rijbewijs aan te bieden. Prompt een half jaar later stonden ze op de site!
Ik denk dat hij ook wel na wil denken over dit soort constructies.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:08

Het B-vrachtwagentje tegen een gunstig tarief voor langere tijd dan één dag zou mogelijk mijn interesse hebben (ik heb maar één paard, dus dat kan makkelijk). Anders blijf ik toch bij mijn huidige constructie: auto lenen, trailer huren. Overigens huur ik alleen spullen als ik zeker weet dat het knap spul is. Zesentwintigstehands spullen incl. vergelijkbaar uiterlijk laat ik staan, hoe aantrekkelijk de prijs ook is.