Kadootje voor met spoed opgetrommelde verzorgster!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Kadootje voor met spoed opgetrommelde verzorgster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:53

Ik zoek een kadootje voor een meisje die mijn paard even verzorgd.
ik ga komend weekeind op vakantie voor twee weken. Afgelopen week een redelijk chaotische week gehad. Vorige week besefte ik opeens dat dus deze 3 weken voor mij zo goed als paardloos zouden zijn. Paard staat 24/7 op de wei op een pensionstal, krijgt water en onbeperkt hooi, dus in principe geen probleem om 3 weken op vakantie te gaan.

Maar aangezien ik normaal 2 tot 3 keer perdag naar mijn paard ga, al is het voor een knuffel, zou ze nu dus 3 weken geen aandacht krijgen. En als het maakt me toch wel onzeker als ik niet weet hoe het met der gaat. Stel dat ze der been open haalt, of weet ik veel wat....

Dus opeens vorige week besloten dat ik iemand van stal uitging zoeken wie per direct voor 3 weken lang de hoeven van mijn paard wilt krabben, een controle rondje wilt lopen op wondjes, plekjes rare dingen, en een knuffel wilt geven aan mijn paard. En aangezien ik niet "alleen "voor dit taakje iemand wilde aanwijzen heb ik iemand gevraagd dit te doen, en er bij gezegd dat ze het paard mag behandelen als zijnde haar eigen paard, en dat ze er alles mee mag doen wat ze wilt.

Nu weet ik dat dit meisje voorzichtig is. Ze heeft een leasepaard fulpensioen waar ze nooit mee vrij rijd, alleen maar in de les, zodat ze controle krijgt. Dus ik voel me er erg goed bij.

IN twee dagen tijd paardloos heb ik al zo uitkunnen rusten, gewoon al het uitlaten van je telefoon s'nachts, welke normaal altijd aan staat voor "stel dat "gevalletjes. Ik ga altijd met veel plezier onnodig vaak naar mijn paard toe, maar haar nu even uit handen geven ( voor de eerste keer ) voelt toch eigenlijk wel even heel goed na 4 hele drukke maanden op werk/thuis en dus bij paard.

Hoe ga ik dit meisje bedanken als ik over 2 weken terug kom? Ik wil sowieso een zak paardensnoepjes kopen, voor haar leasepaard waarmee ze veel aan de hand werkt. Maar wat verder? Ik ben dit meisje echt heel dankbaar namelijk. Ik had me geen beter meisje kunnen bedenken om de verzorging van mijn paard uit handen te geven. Het is een frans meisje, we staan op een franse stal. Het is hier niet gebruikelijk kadootjes te geven, een "mercibien" is vaak genoeg. Maar ik wil graag toch een kadootje geven. Naast dat dit meisje al niet had verwacht dat ik haar zou uit kiezen , omdat er genoeg beter rijdende meisjes zijn, zelfverzekerdere meisjes zijn, stoerdere meisjes zijn etc, is dit precies wat ik kan gebruiken in deze 3 weken, mijn eerste 2 vrije weken. Want ik heb sinds april nonstop gewerkt.

Wat koop ik? Kan ik iets leuks voor der bijelkaar zoeken? Iets samen stellen?
Het gaat om een meisje van 23. Alleen wonend met haar vader, in een dorpje in Frankrijk. Ze is bijna klaar met haar studi japans. Ze heeft dan een leasepaard, waar ze veel mee grondwerkt/aan de hand/in vrijheid werkt ( hier alle spullen voor heeft ) en alleen rijd in het bijzijn van instructor.
Verder is het geen tutje, draagd geen makeup , en ik zie der altijd in spijkerbroek met kaplaarzen.

Ideeen? Ik dacht eerst iets van rituals voor haar zelf. Maar aangezien ze totaal niet over komt als iemand die geniet van tutten durf ik het toch niet zo goed aan om iets "verzorgends"voor haar zelf te geven...

Dus paarden snoepjes. Misschien iets van stroopwafels? Alle leuke ideen, of dingen die je zelf graag zou krijgen hoor ik graag. Echt een buget heb ik niet, ik wil gewoon iets leuks, maar niet te gek natuurlijk. ;)

Oeff... het is een heel verhaal geworden. Kom maar op met de ideeen! :9

Debby614

Re: Kadootje voor met spoed opgetrommelde verzorgster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:54

Ik ga trouwens twee weken naar Nederland. Bezoekje Divoza staat sowieso gepland. Maar alle opties mogelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:54

Hollands pakketje is leuk :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:57

Een mandje samen stellen met wat leuke dingetjes?
Fotolijstje met een foto van haar of jou paard, een zak snoepjes, iets lekkers voor haarzelf, tijdschrift. En dan inpakken in doorzichtig folie

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:57

Wat lief van je! Weet ze dat je uit Nederland komt? Anders is een typisch Nederlands dingetje misschien wel tof. Als ik het ècht niet weet, kunnen cadeaubonnen ook wel eens leuk zijn. :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:58

Hollands pakketje is zeker leuk.... gewoon wat lekkers voor haar zelf, stroopwafels, drop en iets echt kitscherig hollands.

en aangezien ze Japans studeert... het is daar juist heel gebruikelijk om cadeautjes te geven als je weg bent geweest... daar trakteren ze zelfs hun collega's als ze weekendje weg zijn geweest :D Mijn man is half jaar in Japan geweest en één van zijn voorbereidingen was genoeg Nederlandse meuk meenemen want wordt als beleefd gezien om iedereen cadeautje te geen.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:01

oh wat een leuke ideen! ik hoor graag nog meer, dan kan ik een leuke selectie maken! hihi, Ja ze weet heel goed dat ik Nederlands ben. Toen ik hier vorig jaar aankwam, als buitenlandse, en een mooie Fries meenam, vond ik het heel lastig hier te wennen, andere taal, andere gebruiken, andere mensen, anderen gedachtes. Maar nu sinds kort gaat het heel goed, voel ik me hier echt thuis en heb ik schatten van nieuwe franse vrienden. Zij is dus ook een soort vriendin , vriendschap voelt heel anders dan in nederland, ik ken der ook echt totaal niet goed, maar ze is , net als de andere hier op stal, heel aardig, behulpzaam, begripvol en gezellig. Genoeg om mij thuis te laten voelen :) Dus ik wil heeel graag laten zien hoe blij ik met der ben!

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:02

Oh goed om te weten Evelijn! dankjewel!

Ik ben wel van plan een briefje er bij te stoppen. Met hoe fijn ik het vond dat ze zo van de een op andere dag opeens 3 weken voor mijn paardje wilde zorgen. Hoe fijn ik het vind dat ik deze chaotische week even geen paarddverplichtingen had. ( al voelt het nooit als verplichting maar meer een dwangmatig iets dat ik gewoon wil weten en zien hoe het met mijn paard gaat. ) hoe veel rust dit even brengt, en dan kan ik er weer helemaal tegenaan!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:04

Touwhalster of halster voor haar leasepaard? Aangezien ze veel grondwerk doet?

En sowieso drop, stroopwafels en hagelslag :D

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:07

Touw en parelli halster heeft ze, ik ben de enige op stal die het niet heeft geloof ik! Hihi. Denk je dat fransen drop lusten? Is best apparte smaak. Maar wel leuk! Dan gewoon hard zoet drop ?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:17

Debby614 schreef:
Touw en parelli halster heeft ze, ik ben de enige op stal die het niet heeft geloof ik! Hihi. Denk je dat fransen drop lusten? Is best apparte smaak. Maar wel leuk! Dan gewoon hard zoet drop ?

Je hebt van die zakjes met al die soorten drop door elkaar, zoiets is wel leuk! Grote kans dat ze het niet lust, maar het is wel typisch Nederlands :')

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:21

mingming schreef:
Debby614 schreef:

Je hebt van die zakjes met al die soorten drop door elkaar, zoiets is wel leuk! Grote kans dat ze het niet lust, maar het is wel typisch Nederlands :')

_/-\o_ vind ik echt heel leuk !

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:23

cadeaubon van divoza of kramer.nl?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:26

GreaseMonkey schreef:
cadeaubon van divoza of kramer.nl?

Lijkt me niet praktisch als ze in Frankrijk woont.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:28

Heel cliche, maar het eerste wat ik dacht bij het lezen van je verhaal is een doos Merci! :Y)
Ik zou meer voor iets persoonlijks gaan in plaats van paard gerelateerd. Paarden snoepjes heeft ze al, dus nu een presentje voor zichzelf.

Stroopwafels zijn een goed idee inderdaad! Ken niemand die daar niet gek op is <3 (Nu heb ik er ook trek in...)
Maar ook rituals vind ik onwijs fijn om te krijgen, je doet er super lang mee en ruikt over het algemeen super.
Of een zak gecombineerd snoep bij de Jamin. Of nog beter!!! Ik hoorde dat in Nederland de pepernoten al klaar liggen, een zak (chocolade) pepernoten, of marsepein. Wat is er nou meer hollands dan dat? :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:34

Praktisch: De meeste studenten maak je blij met een extra zakcentje wat ze naar eigen inzicht kunnen besteden. Dat vind ik ook wel passend bij 2 weken verantwoordelijkheid. Daarnaast een leuk persoonlijk cadeautje met een Hollands tintje.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 22-09-15 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:34

Ik zou inderdaad eens bij divoza rondkijken.
Wat voor budget heb je in je hoofd?
Wie weet omdat ze into de parelli is een bitloos hoofdstel?
Paardensnoepjes en stroopwafels of drop zijn altijd leuk! :)

Even iets anders: doet ze horse agility?
Ik heb vandaag van pionnen van kipsta met gaten agility hindernissen gemaakt.
Kwestie van 1 a 2 sets van 6 pionnen, een zooitje bezemstelen en schroefjes.
De pionnen kosten 20 euro per 6 bij de decathlon, bezemstelen niet eens €1 als je naar de action gaat.
De bezemstelen kan je eventueel verven of lakken maar dat hoeft niet.
Dan in de uiteindes een schroefje en klaar is je kado.
Zonder verf kan het ook prima
Dan ben je voor 50 euro klaar en heb je een leuk kado.
Je hebt ook beloningszakjes voor honden die je aan je broek kunt klikken, mocht ze met clicker werken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:39