Trailerstickers; vraag naar?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Trailerstickers; vraag naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 15:44

Om maar meteen met de deur in huis te vallen;
Is er vraag naar het volgende:
- stickers voor op een trailer/auto/zadelkast/e.d. met daarop de naam van je paard of stal in elk gewenst formaat en kleur.
- stickers voor een op trailer/auto/zadelkast e.d. van een bepaald ras of type paard (bvb western, dressuur), wel in één kleur.
Ook iets als deze afbeelding is mogelijk: http://horsetrailerdesign.nl/wp-content ... s/amor.jpg
Tot een maximale hoogte óf breedte van 60 cm aan één zijde. Andere zijde kan zo breed of lang als gewenst.

En ook niet onbelangrijk: wat zou je daarvoor willen betalen?
De kwaliteit van de stickers is geschikt voor buiten gebruik.

Mijn vriend wil namelijk een bedrijfje starten en o.a. dit aan gaan bieden. En toen dacht ik, wie weet is daar ook wel een markt voor bij de paarden mensen en waar kun je dat beter peilen dan op Bokt?

Ik weet dat er meerdere aanbieders zijn van trailerstickers, maar deze zijn vaak nogal prijzig van wat ik zag en er is geen optie om zelf een afbeelding te kiezen. Er is een beperktere keuze uit afbeeldingen die op de website staan.
Dat zou in ons geval niet zo zijn, je hebt dan ook de mogelijkheid om zelf een afbeelding op te zoeken en die als sticker te laten maken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:46

Is er al.. autobelettering kun je zelf gebruiken om trailer/kast stickers mee te maken. Ik bood ze aan vanaf 15 euro per sticker (en dan had je best een groot formaat). Ik heb het voor mijn eigen trailer voor rond de 35 euro laten doen, mijn hele trailer rondom (beide zijkanten/klep/voorkant), moest ze dan alleen wel zelf opplakken.

Via internet zijn er super veel betaalbare aanbieders te vinden.

Bovendien is het als "outsider" best moeilijk ertussen te komen in de beletterings wereld, is toch wel veel via via werk, de meeste mensen zitten al jaren in het vak en ik heb in de tussentijd veel kunnen netwerken door mijn stage's en werkervaring. Het beletteringswereldje is namelijk niet zo groot, en zelfs bij Vistaprint kun je tegenwoordig al bumperstickers en dergelijke laten maken vanaf 6 euro..
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 21-09-15 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:55

Dat je niet alles bij de andere leveranciers kan bestellen is logisch omdat er copyright op de tekeningen rust en zij per type moeten betalen om deze mogen te gebruiken.
Dat jullie deze tekeningen wel aanbieden om te drukken/snijden, wil niet zeggen dat dat ook zomaar (wettelijk) mag.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:57

Brainless schreef:
Dat je niet alles bij de andere leveranciers kan bestellen is logisch omdat er copyright op de tekeningen rust en zij per type moeten betalen om deze mogen te gebruiken.
Dat jullie deze tekeningen wel aanbieden om te drukken/snijden, wil niet zeggen dat dat ook zomaar (wettelijk) mag.

Plus dit. Je mag niet elk "paardenlogo" in Illustrator in vectoren veranderen en op een trailer plakken. Als je de ontwerper tegen het lijf loopt, kan dat problemen opleveren. Of je moet abonnementen hebben op sites zoals Shutterstock (en die zijn niet goedkoop).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 16:17

Kijk zo ver had ik het nog niet door gedacht :+
Dat het bestaat weet ik wel, het ging mij er met name om welke prijs als redelijk beschouwd wordt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:21

Ik ben niet zo zeer opzoek naar namen of plaatjes maar meer houd afstand stickers ivm paarden.
Dat soort stickers zou ik zeker kopen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:44

Goed dat je het zegt! Dat kan ook tot de mogelijkheden behoren, had ik zelf nog niet aan gedacht :)

Mando

Re: Trailerstickers; vraag naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:48

Ik heb ook mijn eigen stikkers op mijn trailer laten maken bij paardenstickers in drachten
Ik was niet veel kwijt

Ik wil nu een sticker inderdaad met houd afstand en dat zal me rond de 12.50 kosten