De Baarshoeve, Manege De Stal of Manege Heemskerk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sperziemone

De Baarshoeve, Manege De Stal of Manege Heemskerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 10:01

Ik ga binnenkort een bos/duin/strandrit (combi ervan of één van die) maken met een aantal collega's die allemaal rijden of hebben gereden, dus we gaan voor een gevorderde rit van 2 of 3 uur. Er zijn drie maneges die op onze gewenste datum kan, en nu ben ik heel benieuwd bij welke manege jullie de beste ervaringen hebben.

Persoonlijk houd ik meer van grotere paarden, dus hoor het graag als er een manege bij zit die voornamelijk pony's gebruikt :) Ook willen we graag een relaxte rit met paarden die goed in te houden zijn (niet constant lopen te dribbelen/etteren of alleen maar willen rennen).

Onze opties (tot nu toe):
De Baarshoeve http://www.debaarshoeve.nl
Manege de Stal http://www.manegerecreatie.com
Manege Heemskerk http://www.manegeheemskerk.nl

Ik ben super benieuwd naar alle positieve en minder goede ervaringen :D

CharmFaith

Re: De Baarshoeve, Manege De Stal of Manege Heemskerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:15

hoihoi,
manege heemskerk is erg leuk, sinds 1 april over genomen door een nieuwe eigenaar en ze zijn giganisch aan het verbouwen wat hard nodig was.
je heb leuke paarden, site is niet compleet kwa aanbod.
bij het reserveren even aan geven dat je grote paard wil dan houden ze daar rekening mee.
laat maar even weten waar je gaat rijden en hoe je ervaring was!

Jetteketet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:25

manege Heemskerk is vreselijk. Zoek maar even op Bokt naar ervaringen bij deze manege. Dat het overgenomen is heeft niets verbetert

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:51

De reacties zijn van voor 1 april. Zover ik kan vinden

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:56

Ik vond Manege Heemskerk erg leuk! Pas geleden voor het eerst geweest en we hebben echt een super rit gemaakt. Ik vind het zeker een aanrader!

Nicole_Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:32

Ik heb een goede ervaring met manege de Baarshoeve. Ik weet alleen niet hoe de 'normale' paarden daar zijn. Ik ben er geweest met een vriendin voor een staprit en we kregen 2 bomproof toppers mee en er waren ook hele aardige mensen op de manege en goede begeleiding die rekening hield met onze wensen :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:06

Manege heemskerk kan ik je ook niet aanraden! Weet niet hoe het er nu is nu er blijkbaar een nieuwe eigenaar is, maar het was er echt verschrikkelijk! Gore, muffe, donkere stallen en wij werden zo weggestuurd zonder dat ze gezien hadden dat we konden rijden! We zijn verdwaald, toen we uiteindelijk bij het strand waren wilde de pony's het strand niet op, en toen moesten we ook al weer terug omdat we de weg terug nog uit moesten zoeken. Ik was toen 13 en met een groepje leeftijdsgenoten, hoe leuk het ook voor ons was, verantwoordelijk was het absoluut niet.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:52

Ik zou manege heemskerk ook niet aanraden, ik vond het daar altijd erg vies, onveilig en onprofessioneel over komen. Ik zou niet weten hoe het er nu is overigens.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:03

Ik hoorde dat manege Heemskerk een nieuwe eigenaar heeft. Ik ben even gaan kijken en schrok me rot. De stallen waren prachtig opgeknapt. De ammoniak lucht was verdwenen, er hingen mooie nieuwe zadels met allemaal de zelfde kleur dekje. Echt heel verzorgd, maar de paarden! Alleen de pension paarden waren mooi gevuld en glanzend. De manege paarden waren ingevallen, niet een beetje maar echt schokkend. Ze gadden open drukplekken van de mooie nieuwe zadels en er stond er een lucht te happen (wat hij voorheen niet deed) Ik heb de paarden waar ik het nu over heb bij de vorige eigenaar gezien. Toen waren ze nog lekker gevormd en gevuld, nu zag ik de bil botjes uit steken en lag de ruggen graat er op en hadden ze dikke achter pootjes. Ik was echt geschokt.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 19:21

Nou, tis maar goed dan dat we voor De Stal hebben gekozen... Klinkt echt niet goed hoor, wapitie :( Is dit niet iets om bij de dierenpolitie (o.i.d.) te melden? Dit kag toch niet kunnen? :\ Vraag me ook af hoe je als klant buitenaf kan opstappen voor een buitenrit als ze er zo bij staan...

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:12

Inmiddels zijn we bij Manege De Stal / Recreatie geweest en het was ge-wel-dig :D We hebben het allemaal echt helemaal leuk gehad! Zeker voor herhaling vatbaar :j +:)+