Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
zorg ervoor dat je het paard eerst zonder zelf op een paard te zitten kan laten stappen, draven en stoppen, op zowel stem als lichaamshouding. Zorg dat het echt goed lukt en ga ook met hem naar buiten. Zonder zelf op een paard te zitten heb je meer controle over het handpaard. Pas als hij zich goed voelt buiten en met je hulpen zou ik zelf op een paard gaan zitten.
als ik mn lichaamsgewicht naar voren breng, dan hij ook. Naar achter, hij ook. Hoef ik nog niet eens te lopen masr kan daar al mee spelen. 
dan sluit mijn post inderdaad niet aan.
Niet als je het goed doet iig.
Heb zelfs 2 3daagse horsemanshipclinics gevolgd. En ze zeggen allemaal t zelfde. En nee ik ben geen proffesional, maar weet wel zeker dat deze manier op elk paard werkt. Zoek maar eens een goede horseman die zonder pressure-release werkt.
.
Sizzle schreef:Wat is er overigens mis met een zweep?
Je hoeft hem toch niet te slaan![]()
Even een kriebeltje boven op de kont kan net even duidelijker maken wat de bedoeling is.
Ratties4life schreef:Sizzle schreef:Wat is er overigens mis met een zweep?
Even een kriebeltje boven op de kont kan net even duidelijker maken wat de bedoeling is.
Op zich is er met een zweep niets mis. Maar ik weet van mezelf dat ik die dan te vaak te snel zal gebruiken, daarbij wil ik geen zweep nodig hebben.
Het handpaard is hoger in rang dan die van mij, hij draaft niet zomaar mee helaas.
Leiden is toch wel een erg belangrijk ding.
zal trouwens een stick and string gebruiken en niet een zweep.
dan weet je niet wat NH is. NH is niet een paardje bitloos en boomloos rijden en met zo minmogelijk tuig rijden. NH is vriendschap, maar ook zeker weten met een leider (jij dus). Dus, als je echt geinteresseerd bent in NH. Verdiep je eens in Jonathan Field (persoonlijke faforiet nu), parelli, of whatever. Dan zie je wat horsemanship is en hoe je het aanpakt.
Ratties4life schreef:Sizzle schreef:Wat is er overigens mis met een zweep?
Op zich is er met een zweep niets mis. Maar ik weet van mezelf dat ik die dan te vaak te snel zal gebruiken, daarbij wil ik geen zweep nodig hebben.
Het handpaard is hoger in rang dan die van mij, hij draaft niet zomaar mee helaas.