Al zo'n 4jaar of langer verzorg ik een shetlander, nou ja ik geloof niet dat het een ras echte is want het is echt een grootte. De eigenaren zijn bang voor hun eigen shetlander, hierdoor krijgt die weinig aandacht en voer word de bak in gegooid en hij heeft 2 kleine weides en een stukje zand voor de stal, de weides gaan maar af en toe open omdat het gras anders niet groeit en dat is zonde vind de baas. hij gaat weinig na de hoefsmid en tandarts. Eerder ging ik bijna elke dag en werkte ik ermee en gaf hem voer als ik zag dat die weer heel erg afviel. dit ging hartstikke goed en mij deed hij nooit wat. Ik was duidelijk en als ik eten gaf, deed ik het eerst in de bak en daarna mocht die eten. door omstandigheden was ik een tijdje niet geweest en zou de oude verzorgster het weer even overnemen deze werd zwanger en ging niet meer. Na een tijdje niet te zijn geweest en shet dus tijdje vakantie gehad. Kwam ik weer: ik zag dat hij erg vies was, veel verharen, zwart drink water, heel korte wei, zand was alleen nog modder, en een shetlander die erg gemeen was geworden. Ik wou even kijken hoe hij liep omdat ik twijfelde over de hoef lengte. Ik nam hem mee na de wei en kreeg gebok naar me en met eten geven vloog hij de schep aan en ben nu weer een aantal keer gegaan en wat ik ook doe het blijft. als ik aan kom, komt die blij hinnikend aan rennen, maar zodra ik de wei in wil ook alleen als ik de wei in ga om poep te scheppen vliegt hij je aan. Ik kan niks meer doen en ik ben wel streng want ik laat me niet trappen en bijten maar de bazen zijn al zo bang en dat stralen ze ook uit, en er over praten, ook over de verzorging heeft geen zin en ik weet gewoon niet meer wat te doen want zo is het niet meer leuk en hartstikke gevaarlijk.
Sorry voor het lange verhaal maar ik weet het even echt niet meer. Al het hulp is welkom en als iemand aanbiedt mee te gaan die in de buurt woont echt ik pak alle hulp aan!
Als jullie meer willen weten, gewoon vragen
advies! Nou zeg.