Stugge leren laarzen, help?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Stugge leren laarzen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 16:17

Goedemiddag :)

Een hele tijd terug heb ik een prachtig paar 2e hands cavallo laarzen gekocht (in nieuwstaat). Het is van dat hele harde leer en ik vind het prachtige laarzen. Ik heb ze denk ik in totaal 20 of 25 keer gedragen maar ze zitten gewoon niet lekker, daarom laat ik ze staan en pak ik steeds mn jodphurs en chaps.

Kwa kuitmaat zijn ze net wat smal, maar met gladde sokken gaat dit prima. Ze waren net wat aan de hoge kant, maar het hakje achter in is dat opgelost. De voetmaat is ook goed.
Het probleem is echter dat ze bij de wreef net wat hoog zijn, en de binnenkant is erg glad. Daardoor heb ik het gevoel dat ze icm de gladde sokken als het waren afzakken.
Ook zijn ze zo stug dat ik het gevoel heb geen fijne hulpen door te kunnen geven.

Nou vraag ik me af, komt dit omdat ik ze gewoon nog niet goed heb ingereden? Of kan ik ze beter verkopen omdat het simpelweg de juiste laarzen niet voor mij zijn?

Ik zou het erg zonde vinden om ze in de kast te moeten laten staan want ik vind ze echt prachtig haha

Groetjes, Renee

Minoes

Re: Stugge leren laarzen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:28

Heb je een foto? waarschijnlijk zijn ze ook nog niet helemaal ingezakt.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 16:36

Afbeelding

Net gauw in de garage gemaakt dus beetje donkere foto. En er mag wel even doekje overheen hihi

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 16:39

Ook t afzakken? Dit geeft me wel hoop haha

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:33

Zo te zien moeten ze nog een beetje inzakken! Echt nog even volhouden +:)+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:43

Deze laarzen zijn nog niet helemaal ingezakt.
Niet mee traplopen en fietsen, dan zakken ze verkeerd in en gaan ze tijdens het paardrijden zeer doen.

Mijn laarzen waren verkeerd aangemeten en veel te strak, dat heb ik laten oplossen door er een rits erin te laten zetten met wat elastiek.
Door het elastiek sluiten ze goed aan maar knellen niet af. Dus ik kan bijna alle type sokken erin dragen.

Als de laars echt zo ontzettend stug is, regelmatig met Bootcare van Petrie reinigen en daarna voorzichtig het leer masseren. Klinkt heel stom maar daar wordt het mooi soepelig van. Daarna zet je hem in de creme van de Bootcare set en laat je dat rustig intrekken op een warme plek maar niet op de verwarming!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:46

Om zo'n type laarzen in te lopen is er maar 1 manier: mee rijden en afzien. Wat helpt om ze sneller goed te krijgen is in de regen rijden, of er met kletsnatte sokken in stappen en gaan rijden.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 22:34

Die petrie bootcare heb ik inderdaad dus dat komt goed uit. Rits heb ik ook zitten overwegen want vind ik wel erg prettig... Heb je een globale schatting hoe veel dat kost? En waar moet ik zo iets laten Doen? De schoenmaker in het dorp gewoon?
En kan dat wel in iedere laars?

Rijden in de regen heb ik er al eens mee gedaan haha. Natte sokken zal ik ook eens onthouden, al vraag ik me af of ik er dan nog in kom :p

Bedankt voor alle input in ieder geval!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:20

Je kunt ook in je laarzen gaan, en er dan pas water in kappen, maar dan kan je best problemen krijgen met ze uit te krijgen...