Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Polly schreef:Mijn ervaring is dat ze bij eindeloos oefenen alleen maar denken dat het spannend is. Je oefent toch ook geen tig keer in welke box ze moeten? Dat moet, klaar. Geen discussie over mogelijk.
De enige keren dat ik geoefend heb was als ik jonge veulens een rondje meenam over het erf zonder moeder en er stond toevallig een trailer of vrachtauto open maar verder niet hoor..
Tobbes schreef:Dan hebben de paarden blijkbaar bij jou gene positieve ervaring als ze alleen maar lastiger worden wanneer je ze iets met zo oefent.
Wil je makkelijk en geweldig paard hebben dan is belangrijk dat je er voor zorgt dat je paard positieve ervaring op doet. Ik zeg niet dat je niet streng mag zijn, maat uiteindelijke beleving moet wel positief zijn.
Als paard al alleen al in stres raakt wanneer je uit land haal dan zal ik eerst daar aan werken voordat je met trailer laden begint.
Tobbes schreef:Dan hebben de paarden blijkbaar bij jou gene positieve ervaring als ze alleen maar lastiger worden wanneer je ze iets met zo oefent.