Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
De brede paden ben ik snel op uitgekeken en vind ik een beetje saai. Het liefst ga ik kronkelend het bos door. Piekosjj schreef:Ik rijd op en door alles, zolang er een goed pad is. De kleine paadjes vind ik meestal het mooist, en zijn juist fijn voor een lekker drafje of galopjeDe brede paden ben ik snel op uitgekeken en vind ik een beetje saai. Het liefst ga ik kronkelend het bos door.
Thuis in Ede/Wageningen wil ik nog wel eens van de ruiterpaden af stappen, in Rheden op de veluwezoom probeer ik wel altijd op de ruiterpaden te blijven (ik wil nog wel eens verdwalen) en rijd ik ook netjes met een verplichte ruitervergunning. In Rheden zijn er veel mulle paden en die vermijd ik wel zo veel mogelijk.
Jette schreef:Jammer genoeg hier alleen maar kleine slingerende bochtige paadjes. Eigenlijk is er nergens een stukje waar je lekker gas kan geven. Maar dat zijn dan wel de duinen. Ik neem dus altijd de smalle bochtige paadjes, goed opletten en goed sturen. Op een gegeven moment weet je echt wel waar je wel of juist niet wat harder kan. Maar echt een breed galoppad is hier helaas niet.
Overigens ga ik nooit buiten de paden, er is genoeg variatie te verzinnen in dit enorme gebied en ik vind het zonde om (vaak zeldzame en bedreigde) plantjes kapot te maken. Daarnaast ook veel te bang om in het territorium van de wilde shets te komen. Ik heb de kudde wel eens achter me aan gehad en dat is echt niet fijn.
Ibbel schreef:Hier op het Kootwijkerzand zijn de bredere paden vaak (ook) menroutes en soms uitsluitend menroutes - maw, daar mag je officieel dus ook niet onder het zadel komen.
En als iedereen zich daar nou eens aan zou houden, zouden de bossen misschien ook toegankelijk blijven voor ruiters....
Ibbel schreef:Overigens zijn in NL in alle bossen alle paden verboden voor paarden, ténzij gemarkeerd als ruiterpad. Openbare (onverharde) wegen zijn wel toegankelijk, tenzij anders aangegeven.
oomens schreef:unihorses schreef:en daar is ook een betonnen fietspad onderdeel van het ruiterpad??
Dat lijkt misschien zo, maar parallel aan dat fietspad loopt een dubbele rij bomen. Daartussen ligt een strook begroeiing bovenop kuitdiepe blubber, en dát is het eigenlijke ruiterpad.