Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Joolien schreef:Eens met Ellepel, ik denk ook dat jij anders bent gaan reageren. Als jij al reteonzeker bent, dan zal het paard dat ook zijn en meer onzeker worden als jij dat ook wordt.
fairriding schreef:Schrikt ze ook zo heftig als je met haar gaat wandelen? Als je bang/onzeker bent als je op haar zit merkt ze dat natuurlijk aan en word haar gedrag eerder erger dan beter...ik zou dus eerst vanaf de grond met haar werken.
Of misschien is het een idee om een heel rustig, bomproof paard mee te nemen?

tamary schreef:Zowel onzekerheid als verveling heeft baat bij werk. Schrikt ze, zet haar dan daar meteen aan het werk. Jij hebt weer controle en zij kan de spanning kwijt door beweging plus dat schrikken behoorlijk vermoeiend wordt en dus veel minder aantrekkelijk.

VeerenAshley schreef:Dat is interessant! Heb je een reguliere veearts erbij gehad? Wat voor druppels moest je geven?
VeerenAshley schreef:tamary schreef:Zowel onzekerheid als verveling heeft baat bij werk. Schrikt ze, zet haar dan daar meteen aan het werk. Jij hebt weer controle en zij kan de spanning kwijt door beweging plus dat schrikken behoorlijk vermoeiend wordt en dus veel minder aantrekkelijk.
Dat probeer ik inderdaad ook te doen in de wei, maar in het bos is dat een stuk lastiger: meestal moet ik me eerst weer recht in het zadel hijsen en voel ik zo'n vreselijk gespannen paard onder me, dat op ontploffen blijft staan.
De keren dat ik haar in het bos meer aan het werk wilde zetten, werd het schrikken alleen maar erger en werd echt álles eng. Ze kan ook zo fijn het bit vastpakken, zodat ik nauwelijks stuur/rem heb op zo'n moment.