vraagje over verkoop van een paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

guusjew

vraagje over verkoop van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:00

Hallo ten eerste ik weet niet zeker of het hier thuis hoort maar het leek me het meest passend. Ik had dus een vraagje. Mijn paard staat te koop en maandag komt er iemand kijken. Nu was mijn vraag als ze verkocht word dan krijgt zei het paspoort van mijn paard maar hoe kan zei het paard dan op haar naam zetten? Alvast bedankt!

LadyMadonna

Re: vraagje over verkoop van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:02

Door contact op te nemen met het stamboek of de vereniging die het paspoort heeft uitgegeven

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:03

Dat moet ze zelf regelen bij het kwpn of ander stamboek. Veel mensen laten dat zitten want het kost een hoop geld (je moet namelijk eerst lid worden) en het papier is toch geen eigendomsbewijs. Wat jullie zouden kunnen doen is een kwitantie schrijven met bedrag, datum, naam paard en chipnummer er op, wat zegt dat zij betaald heeft met handtekeningen van jullie allebei. Dat is namelijk wel een eigendomsbewijs.
(schrijf er twee dan heb je er zelf ook één)

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:05

Ja inderdaad gewoon een bonnetje maken. Dat is het bewijs dat ze het paard van jou heeft gekocht, op naam zetten kost een hoop geld en doen veel mensen niet.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:12

Oke bedankt! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:14