Paspoort controles wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Paspoort controles wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:27

Hello bokkers,

ik vroeg mij dus af, tegenwoordig willen ze volgens mij op elke wedstrijd streng paspoorten controleren of je aan alle eisen voldoet zoals vaccinatie ect. Ik heb 2 jaar wedstrijden gereden voordat mijn paard geopereerd werd, daarbij ben ik 2 keer gecontroleerd. Zijn jullie vaak gecontroleerd op wedstrijd?

JudithGigi

Re: Paspoort controles wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:28

Ik ben in 2013 en 2014 bijna elk weekend gestart, bij mij hebben ze nog nooit gecontroleerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:30

Elke wedstrijd wordt hier gecontroleerd beide proeven. Hier ontkom je er absoluut niet aan.

Nibbit

Hier worden de papieren elke wedstrijd gecontroleerd..
Volgens mij is het regio afhankelijk.

F_inley

Ik ben in twee jaar tijd 1x gecontroleerd met mijn paard verder nooit. Ik heb het idee dat ze het niet vaak doen bij de huis,tuin en keuken wedstrijden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:31

Elke wedstrijd wordt het paspoort van mijn merrie zorgvuldig gecontroleerd - zo werkt dat in de endurance ;-) , maar wat mij betreft doen ze dat in elke discipline zo.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:31

Ik ben in de 6 jaar dat ik start, werkelijk nog nooit gecontroleerd :=

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:32

Wel gek eigenlijk dat het niet overal gelijk is?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:33

Inderdaad wel apart. Hier in de regio noord- en midden Limburg nog nooit iemand gecontroleerd zien worden..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:40

Die ene x dat ik gecontroleerd werd was ook echt door de knhs ieder paard werd op de chip gecontroleerd ect.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:40

Ja dat vroeg ik mij dus af, moet je nagaan. Ik denk inderdaad dat het ligt aan welke regio en wat voor een wedstrijd het is... Volgende week heb ik voor het eerst sinds een jaar of 3/4 weer een oefenwedstrijd een Tripalon. Het zal wel benieuwen!

Zijn jullie trouwens wel eens op wedstrijd geweest zonder de vaccinaties in orde te hebben? Bijvoorbeeld het te laat inenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:41

Nee want als je wedstrijden rijdt moet je die verantwoordelijkheid ook dragen. Dus ook optijd inenten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:44

Nee nog nooit, gelukkig, want tot voor kort mocht je dan dus niet starten.
Hier is controle op alle wedstrijden, maakt niet uit hoe klein / groot.

Ik kan me voorstellen dat het kan voorkomen als er geen controle op is.
Hier tipt de jury vaak ook nog als je bijna op de datum bent.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:44

"Mijn" vorige wedstrijd pony (niet mijn pony, en verder ook niet mijn keuzes dus) is een keer een half jaar te laat geënt naar mijn weten, maar voor de rest altijd keurig bijgehouden :)

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:47

Vriendin van mij rijdt wedstrijden in limburg, en is nog nooit gecontroleerd, zelfs niet op regiokampioenschappen!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:53

Ik heb niet zo heel veel gestart (ong 7x in totaal) en heb 3x paspoortcontrole gehad. Op 1 stal zelfs nog voor je het terrein opgereden kwam. Bij de parkeerwacht stond ook iemand van de organisatie die het paspoort controleerde. Bij degene voor mij was het niet op orde en die mocht het terrein niet op.
Ik vind de controles opzich goed. Maar dit was wel heel overdreven. Was niet op een bijzonder concours, er was niet pas een besmettelijke ziekte geweest in de omgeving. Dus vond het wat veel van het goede. Maar met de paspoortcontrole zelf ben ik het wel eens.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:54

Het verschilt per vereniging. Wij controleren elke wedstrijd vrijwel alle paspoorten, maar wanneer ik zelf (ergens anders) start, word ik eigenlijk nooit gecontroleerd. Op de kringselectie van 2014 ben ik voor het laatst gecontroleerd. :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:55

Hier werden wel eens paspoorten gecontroleerd door het secretariaat. Tegenwoordig nooit meer.
Alleen bij kampioenschappen (district en hippiade) controle op chip en entingen.
Wel jaren op het districts kampioenschap opmerkingen gehad over dat ik weer bijna moest, maar ivm reacties op de entingen durfde ik nooit zo goed voor een kampioenschap te enten. Nu ze met de datum van de hippiade hebben geschoven ivm de horse event werd er ook flink met de datum van het districts kampioenschap geschoven. Dus heb ik de ent datum ook flink naar voor gehaald om niet in de knoop te raken.

Laatst op de keuring ook beide pony's op chip gecontroleerd (niet op enting).

Mijn eerste wedstrijd pony heeft eens bij een eerdere eigenaar een enting gemist. Het heeft 2,5 jaar geduurd voordat iemand het gezien had (incl ik en de VA). Daarna zijn er wel meer mensen over gevallen, maar kon ik aanwijzen dat ze later nog eens opnieuw haar basis enting gehad heeft.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:23

Apart hoe dat schijnbaar zo verschilt.

Ik ben niet anders gewend dan dat je iedere wedstrijd het paspoort gecontroleerd word of de entingen wel kloppen e.d.
Zomers eigenlijk altijd bij de 1e jury, swinters niet overal, enkel bij het secretariaat eens.
Chip word dan weer niet zovaak gecontroleerd, denk in mijn wedstrijd carrière 2 of 3x? :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:00

Hier eigenlijk alleen op kampioenschappen. Had laatst een keer toevallig op een gewone wedstrijd. Maar dat was de eerste keer in de jaren dat ik wedstrijden rij.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:02

Ik start nu 4 jaar met mijn paard en nog nooit gecontroleerd, alleen op eventingwedstrijden willen ze het nog wel eens steekproefsgewijs doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:03

Nog nooit gecontroleerd... neem m altijd mee en zorg dat alles op orde is!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:10

Goh, wat een verschillen zeg!

De paspoorten van onze paarden worden op elke (men)wedstrijd gecontroleerd. In Belgie doet zelfs een DA de controle hiervan.
Ook heb ik al een paar keer chip-controle gehad.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 09:16

Ik vroeg me dus af! Ik had het al aan een vriendin nagevraagd die veel wedstrijden rijd. Als je te laat bent met enten en opnieuw de basisenting moet krijgen mag je dan nog wel HC starten? Volgens haar mocht je wel rijden alleen dan niet voor de punten, omdat zij dit al een keer had meegemaakt.

Is dit ook overal verschillend ? Ik rij namelijk een HC wedstrijd volgende week, anders moet ik hem cancellen. Ze heeft al wel een nieuwe basisenting gehad.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:22

Die van jouw heeft de basisenting alweer opnieuw gehad en dat is langer dan een week geleden, als je wedstrijd hebt. Dus jij mag gewoon starten. Ook al start je HC.
Denk dat als je de basisenting nog niet hebt gedaan, je ook niet HC mag starten.