Ik heb een vraag en weet niet of deze hier juist staat maar ik probeer het maar.
Een vriendin van mij had een eigen paard. Door financiële problemen kon zij deze echter niet meer betalen en heeft zij deze geschonken aan iemand die voelde als familie. ( zonder contract ) Nu staat ze daar iets langer als een jaar en ging ik toevallig vorige keer mee om te kijken hoe het met haar ging en de tranen sprongen in mn ogen. Zo mager als wat, zo zie je de paardjes van ouderdom er nog niet bij staan. Wij waren daar met een koude dag met veel regen waarbij zij zonder deken stond. Ik had nog een oude deken in mijn auto liggen dus deze toendertijd opgedaan zodat zij geen energie meer hoefde te verspillen om zich warm te houden. Wij hebben hierover de eigenaar aangesproken waarop die vermelde dat het paard wel vaker zo'n periode had? Inmiddels zijn er verschillende instanties langs geweest maar daar hoor je niks meer van. Zeker niet zolang er water en kuil is ( waar zij bijna niet van mag eten omdat zij de laagste in rang is) en zij redelijk op dr hoeven staat. Nu vroeg ik mij af of iemand weet of er mogelijkheden zijn om het paard daar weg te halen. Zeker omdat er geen contract is lijkt mij dit erg moeilijk. Het liefst laad ik haar in en rijd ik weg maar ik denk niet dat ik daar ver mee kom .
Als iemand goede adviezen heeft hoor ik het graag. ( zij zou trouwens niet meer naar mijn vriendin gaan met haar financiële problemen hoor)
Als zij het paard heeft geschonken dan heeft het nu een nieuwe eigenaar, ik denk niet dat je daar wat aan kunt doen.Je kunt proberen het paard terug te kopen.
Anoniem
Geplaatst: 09-09-15 09:49
Ik zou eens met de eigenaren om tafel gaan zitten, wellicht dat ze haar aan jou vriendin terug willen geven/ schenken zodat jij het paardje onder jou hoedde kan nemen?
Evelijn
Geplaatst: 09-09-15 09:50
Het simpelst... bied een paar 100 euro en koop het paard.
meenemen en wegrijden gaat het niet worden dat is diefstal.
ben benieuwd naar foto's want als het echt zo erg is komen instanties heus wel terug. je zou hem terug kunnen kopen maar de kans bestaat dat de mensen er natuurlijk niet vanaf willen. eventueel kun je je als verzorgster aanbieden
Was het maar zo simpel als geld bieden ze wilt haar gaan gebruiken voor lessen. Het is geen gebruikelijk stalling daar. Geen verzorgers etc. In ieder geval bedankt voor deze adviezen.
Nou, dit paard is te mager om voor lessen gebruikt te worden. Nu snapik dat je er wat aan wilt doen. Het lijkt me toch ook niet dat ze betalende lesklanten krijgen voor dit dier.
Nou ze willen er dus wel geld aan verdienen... en lesklanten willen hier toch niet opstappen? Misschien een kennis die voor hun onbekend is langs sturen en eens vragen hoeveel geld ze willen hebben voor het dier.