Bedrogen en belogen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Bedrogen en belogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 09:57

Omdat ik onlangs een beetje nieuwe informatie heb gekregen, wil ik dit toch even melden.

Twee jaar gelden plaatste ik dit topic:

[TAO] Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Ik ben er toen na een lange zoektocht achter gekomen dat mijn paard inderdaad dood was. Onze pony is net op tijd gered en weer bij ons. Gelukkig gaat het nu goed met haar.

Wat er met al mijn spullen: zadel, hoofdstellen, dekjes, dekens, peesbeschermers, poetsspullen, etc. etc. is gebeurd, wist ik niet. Heb nooit contact kunnen krijgen.

Ik had al begrepen dat M. de spullen van onze pony als betaling heeft gegeven aan de stal waar ze stond; een stal die overigens op geen enkele manier voldeed. Zowel pony als paard stonden daar in een donkere schuur, gescheiden van elkaar. Paard een een kleine box en pony in een kleine stand, waarin ze zich niet eens kon omdraaien; geen wonder dat ze vals werd.

Maar de eczeemdekens, zomerdekens, rambodeken, dekjes, tuig, poetsspullen en alle andere dingen zijn dus daar gebleven. Had liever het achterstallige stalgeld betaald en mijn eigen spullen terug gehad.

De spullen van mijn paard - die dus in bruikleen waren gegeven, heeft ze vlak na de dood van mijn paard - via marktplaats verkocht.
Dat vind ik dus weer totaal stijlloos; als ze ze nu nog had weggegeven... het gaat om vele honderden, misschien wel duizend euro; er waren ook zadels bij.

Ik hoorde dit pas onlangs en wilde het toch even kwijt. Hoe vervelend en ergerlijk het ook is, ik ga me er niet meer over opwinden, maar als ik M. ergens tegenkom, zal ik haar eens flink de waarheid zeggen. Alles aan elkaar liegen, mijn paard laten doodgaan, pony bijna naar de slacht laten gaan en al mijn spullen jatten... te laag voor woorden. En dan te bedenken dat ze een veel hoger inkomen heeft dan ik; de paarden niet had hoeven te verwaarlozen (qua wormkuren, dierenarts en stalgeld) en het geld niet eens hard nodig heeft.

KimD

Re: Bedrogen en belogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:02

Heb je haar nog gesproken, heb je nog contact met haar kunnen krijgen?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 10:08

Nee. Ik heb haar nooit meer gesproken. Nog geprobeerd via haar ex, maar ook dat is doodgelopen. Mijn mailtjes, sms'jes en berichten hebben nooit een reactie gekregen en bij bellen neemt ze nooit op.

Ik heb het het laatste jaar niet meer geprobeerd, omdat ik het eigenlijk gewoon wil vergeten. Me niet meer druk wil maken om zo'n onbetrouwbaar en misselijk mens. Heb er genoeg slapeloze nachten van gehad.

Ik voel me alleen nog altijd schuldig omdat ik het niet heb gezien. Als ik de paarden daar had weggehaald, zou E. mogelijk nog leven. In elk geval zou hij gelukkiger zijn geweest; want volgens wat ik van anderen heb gehoord moet hij erg ongelukkig zijn geweest.
En dat terwijl hij het vrolijkste en nieuwsgierigste paard was, dat ik kende.

fortuna126

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:14

Daarom ook nooit gratis weggeven, wat je op papier zet is nooit rechtsgeldig.
Laat het los, laat het los, laat het los

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:22

Heb je ze weggegeven of onder een soort 'gratis lease' gezet? Als je ze echt weggegeven hebt begrijp ik eigenlijk niet zo goed dat je nog zoveel wil. :o Als ik de nieuwe eigenaar was geweest had je best een jaartje nog mogen komen kijken en je af en toe op de hoogte gehouden maar daarna is het ook wel eens klaar. Je kunt niet verwachten van een nieuwe eigenaar dat die jarenlang de oude eigenaar op de hoogte gaat houden. Laat het inderdaad los, je hebt die keuze toendertijd gemaakt en leg je daar nu bij neer..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:26

fortuna126 schreef:
Daarom ook nooit gratis weggeven, wat je op papier zet is nooit rechtsgeldig.
Laat het los, laat het los, laat het los

Helaas moeten de goede altijd onder de kwade ..

Want er zijn wel mensen die het wel goed bedoelen en er niet iets aan proberen te verdienen (want ook een gratis paard kost gewoon geld).

Maar helaas maken dit soort verhalen en de daaropvolgende oordelen het zo moeilijk voor de mensen met goede bedoelingen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:52

Ik pb je even.