welke sjaal?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marisje2003

welke sjaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 14:22

Hey,,,

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je wel een sjaal mag dragen en sommige ook weer niet.
Ik heb zelf met wedstrijden gezien dat je wel een sjaal mag dragen.

Mijn vraag is dus: Maakt het uit wat voor sjaal je draagt? en heb je speciale paardrijd sjaals?

tamary

Re: welke sjaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:39

Ik heb er vaak zat eentje om, maar dan wel onder vest/jas, want dan zit die mij niet in de weg. Andere optie zijn die buff dingen, zowel nep als echt (http://www.kramer.nl/Schlauchtuch-Origi ... &ci=258062) of andere versies van een gesloten stuk stof die je over je hoofd aan moet doen en niet zo snel ergens aan blijft haken. Op omgaan losse flapper dingen train ik mijn dieren liever, dat valt voor mij nl onder er kan altijd iets gebeuren wat je niet verwacht en hoe meer dingen daarvan normaal zijn hoe veiliger het voor alle partijen is.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 14:43

tamary schreef:
Ik heb er vaak zat eentje om, maar dan wel onder vest/jas, want dan zit die mij niet in de weg. Andere optie zijn die buff dingen, zowel nep als echt (http://www.kramer.nl/Schlauchtuch-Origi ... &ci=258062) of andere versies van een gesloten stuk stof die je over je hoofd aan moet doen en niet zo snel ergens aan blijft haken. Op omgaan losse flapper dingen train ik mijn dieren liever, dat valt voor mij nl onder er kan altijd iets gebeuren wat je niet verwacht en hoe meer dingen daarvan normaal zijn hoe veiliger het voor alle partijen is.

hbj? ik heb er wel eens eentje omgedaan maar dan moest ik hem afdoen van mijn instructrice

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:53

Eigen pony, dus eigen beslissing. Ik zie idd wel veel op kousenvoetjes voorzichtig o jee gedrag bij o.a. maneges. Enerzijds vanwege de aansprakelijkheid en anderzijds vanwege het niet goed willen/kunnen trainen/idiotproof maken van de lespaarden en pony's voor rariteiten van klanten. Ben je afhankelijk van de huisregels van bv je manege, dan kan je de vraag voor geschikte kleding bv ivm last van koude nek en stijve spieren beter bij je instructrice neerleggen. Die beslist uiteindelijk wat in haar les mag (en wat de verzekering goed vindt), wij kunnen daar suggesties voor doen, maar hebben er geen zeggenschap over.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 14:59

Ik ben de enige in haar les die geen sjaal mag.. mij lesgenoot en ik hebben ongeveer de zelfde sjaal.
Ik heb hun regels doorgelezen, er staat niks in over sjaals. dus eigenlijk heeft mijn instructrice er niet veel over te zeggen. Ik denk dat ze het uit veiligheid doet of dat de pony er nog wat bang voor is?
Ik heb de reden nooit gevraagd. Zou dat eens tijd worden?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:03

Reden vragen is heel goede actie. En ook hoe dan te handelen, want daar specifiek op trainen is net zo goed belangrijk als paard onder normale omstandigheden netjes aan de hulpen te hebben.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 15:03

tamary schreef:
Reden vragen is heel goede actie. En ook hoe dan te handelen, want daar specifiek op trainen is net zo goed belangrijk als paard onder normale omstandigheden netjes aan de hulpen te hebben.

Ja, Ik heb eigenlijk ook nooit eerder iemand op deze pony zien rijden met sjaal. op andere paarden en pony's wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:05

Ik rij in de winter echt met sjaal, brrrr, anders, zeker als je buiten rijdt.
Moet wel zeggen die van mij vinden het geen enge dingen ook niet als ze zouden wapperen.

Hier zijn ze ook niet verboden op de rijvereniging.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 15:06

Sjolvir schreef:
Ik rij in de winter echt met sjaal, brrrr, anders, zeker als je buiten rijdt.
Moet wel zeggen die van mij vinden het geen enge dingen ook niet als ze zouden wapperen.

Hier zijn ze ook niet verboden op de rijvereniging.

Bij mij in de groep rijden er 2 met sjaal..

De andere 2 soms en ik nooit...

Kan het ook liggen aan voorkeur sjaal?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:10

Een wapperende sjaal, een afzakkende sjaal of een ik blijf ermee haken sjaal zijn niet heel handig in de les.
Kijk eens naar een Buff.
Ze hebben er in de loop der jaren steeds leukere modellen bij gekregen die net een sjaal zijn, zonder sjaal te zijn. ;)
Ze zijn wel vrij prijzig, maar de kwaliteit is top! Hier al een buff die zeker 7 jaar oud is en 100x gewassen, maar niets aan te zien! Geen stikseltje los!

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 15:12

jorika1986 schreef:
Een wapperende sjaal, een afzakkende sjaal of een ik blijf ermee haken sjaal zijn niet heel handig in de les.
Kijk eens naar een Buff.
Ze hebben er in de loop der jaren steeds leukere modellen bij gekregen die net een sjaal zijn, zonder sjaal te zijn. ;)
Ze zijn wel vrij prijzig, maar de kwaliteit is top! Hier al een buff die zeker 7 jaar oud is en 100x gewassen, maar niets aan te zien! Geen stikseltje los!

Ik heb geen wapperende sjaal of afzakkende.. mijn sjaal is niet blijven haken en je kan hem vaker over je nek doen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:05

Misschien ziet je instructrice niet goed dat je sjaal een ronde sjaal is, en denkt ze dat hij wel los kan? Evt in combinatie met een pony die er bang voor is kan ze het je afraden om een sjaal te dragen.
Met een buff-sjaal zit je altijd goed. Daarnaast kun je ze helemaal omhoog langs je nek trekken, evt over je mond en neus heen (lekker warm op de fiets :) ) Je hebt stoffen buffjes, die zijn gewoon lekker warm en je hebt ze ook van fleece, die zijn helemaal warm! Daarmee zit je op elk paard altijd veilig en toch lekker warm :)
De fleece-versie hebben ze trouwens ook bij de decathlon, voor iets van 10 euro (bij de paardenspullen)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:08