Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tamary schreef:Ik heb er vaak zat eentje om, maar dan wel onder vest/jas, want dan zit die mij niet in de weg. Andere optie zijn die buff dingen, zowel nep als echt (http://www.kramer.nl/Schlauchtuch-Origi ... &ci=258062) of andere versies van een gesloten stuk stof die je over je hoofd aan moet doen en niet zo snel ergens aan blijft haken. Op omgaan losse flapper dingen train ik mijn dieren liever, dat valt voor mij nl onder er kan altijd iets gebeuren wat je niet verwacht en hoe meer dingen daarvan normaal zijn hoe veiliger het voor alle partijen is.
tamary schreef:Reden vragen is heel goede actie. En ook hoe dan te handelen, want daar specifiek op trainen is net zo goed belangrijk als paard onder normale omstandigheden netjes aan de hulpen te hebben.
Sjolvir schreef:Ik rij in de winter echt met sjaal, brrrr, anders, zeker als je buiten rijdt.
Moet wel zeggen die van mij vinden het geen enge dingen ook niet als ze zouden wapperen.
Hier zijn ze ook niet verboden op de rijvereniging.
jorika1986 schreef:Een wapperende sjaal, een afzakkende sjaal of een ik blijf ermee haken sjaal zijn niet heel handig in de les.
Kijk eens naar een Buff.
Ze hebben er in de loop der jaren steeds leukere modellen bij gekregen die net een sjaal zijn, zonder sjaal te zijn.![]()
Ze zijn wel vrij prijzig, maar de kwaliteit is top! Hier al een buff die zeker 7 jaar oud is en 100x gewassen, maar niets aan te zien! Geen stikseltje los!
) Je hebt stoffen buffjes, die zijn gewoon lekker warm en je hebt ze ook van fleece, die zijn helemaal warm! Daarmee zit je op elk paard altijd veilig en toch lekker warm