Mapje per Paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Mapje per Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 09:11

Nou liep ik in de action en zag ik een heel leuk roze soort van huiswerkmap, ik dacht, die is leuk voor mn paard!

Dus nu zit der paspoort er in, der stamboompapier, het dierenartsfactuur van der inenting, hoefsmid reçu, maar,,,,, wat stop ik er nog meer in?

Hebben er meer mensen een mapje en wat houden jullie bij en verzamelen jullie?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:17

Ik heb maar 2 mappen. 1 die mee gaat op concours: paspoort, proevenboekje en een ander met de stamboom. Die blijft gewoon thuis.

Waarom zou je een factuur van de hoefsmid willen bewaren?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:19

Ik heb dat ook! Ik stop er werkelijk alles in zodat ik alles terug kan kijken.

Paspoort
Koopcontract
Papieren
Keuringspapieren
Dierenarts factuur
Hoefsmid factuur
Zadelmaker factuur
Stallingsgeld factuur

Om maar een paar dingen te noemen. Ook zorg ik dat ik van alles de datum heb zodat ik straks altijd weet wanneer er iets was of wanneer ik betaald heb. Als ik stallingsgeld betaal laat ik de factuur ook altijd even tekenen en dateren door de stalhouder (in mijn geval mijn ouders, dus in principe niet nodig :+ ) zodat er nooit verwarring kan zijn over wanneer er betaald is. Gewoon uit voorzorg. Ik hou dat soort dingen graag duidelijk en overzichtelijk :)

truus1970

Re: Mapje per Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:24

Ik hield op mn telefoon een soort van logboekje bij. Kon ik nakijken wanneer ik een wormkuur ed gegeven had. Al had ik daar ook vaste dagen voor.
Neemt makkelijker mee. Paspoort kan er natuurlijk niet in.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:29

Ik heb thuis een multomap waar mapjes per paard in zitten. Achterin de paarden die er ooit waren. Voorin de huidige paarden.

Per paard heb ik mapjes. Met het stamboek papier, de keurings resultaten, wedstrijdresultaten, medische gegeven en verzekering.

Makkelijk om oude gegeven ook op te zoeken.

Ik heb dus nu achterelkaar mijn ruin, mijn huidige merrie die de moeder is van de ruin en de moeder van de merrie.

Grappig om van zo'n lijntje overeenkomsten en verschillen te zien.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Mapje per Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:45

Ik heb 1 map met daarin alle papieren van mijn paard. De paspoort had ik hier ook bij totdat werd besloten dat dit bij het paard hoort te zijn. Sindsdien heb ik het bij mijn paard op stal in een afgesloten zadelkast.