Zadel kast/kluis maken in trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Zadel kast/kluis maken in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 12:34

Bokkers,

Ik wil graag in mijn trailer een kast/kluis achtig idee maken voor mijn tuig (en eventueel andere 'waardevolle' spullen die je niet meeneemt als je gaat rijden maar wel bij je hebt).

Dit is naar aanleiding van diefstal uit mijn auto toen ik met pony op de kootwijkerhei was. Blijkbaar is mijn auto niet bepaald 'veilig'. Ze hadden hem zo open.

Ik heb veelste ruime trailer voor de maat pony die ik heb, en sowieso is het een '2 paards' en heb ik er maar 1. De punt van de trailer is compleet overbodige ruimte.

Mijn auto daarintegen is vrij krap en ik kan de achterdeur ook niet helemaal openen met trailer aangekoppeld dus alles bij elkaar wil ik het liever in de trailer.

Ik zat zelf te denken aan zo'n metalen kleine maat zadelkast, en daar ogen aan lassen en daarmee aan het frame van de trailer maken met hangsloten ofzo. Maar moet wel natuurlijk kwaliteitskast zijn anders is het nog zo open?

Jullie ideeen?

Persevero

Re: Zadel kast/kluis maken in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:22

er bestaan ook kant en klare disselbakken, maar weet niet hoe veilig ze zijn. Ik persoonlijk denk dat het lastiger is om in een auto te komen dan iets op een trailer.
maar idd goed over nadenken, anders ben je nog zo je spullen kwijt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:44

Disselbak zou ik niet doen. Met een trailer kom je dan al snel in de knel met de maximale kogeldruk van je auto.

Tja een kleine stalen zadelkast zou wel kunnen maar gaat de inhoud niet enorm schuiven tijdens het rijden?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:53

Ik heb een zadelkast in m'n trailer latenbouwen!

Geen seconde spijt van!

Afbeelding

Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 13:30

Thanx voor de input!

Disselbak is geen optie (mentrailer)

Idee is dus om iets van een stalenkast aan de trailer vast te lassen/met hangsloten. Dus ze kunnen de trailer wel in, maar dan die kast niet in en ook niet meenemen. Trailer zit weer met disselslot aan auto vast dus dan word 'even snel' iets jatten wel klein denk ik.

En het is niet alleen het jatten hoor, ik moet gewoon ook al die spullen kwijt en wil ze niet in mijn (toch al kleine) auto + dat ik de achterdeur niet eens kan openen met aangekoppelde trailer XD

gossa4ever: dat ziet er mooi uit! Waar heb je dat laten doen? waren de kosten hoog?

gloa: Inhoud van de kast bedoel je? Nou niet meer of minder als los inde auto denk ik zo :P
Denk dat het in een kastje met hangers etc een stuk steviger zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:54

Ik bedoel meer dat niet bij elke rotonde je poetsbak van links naar rechts door de kast heen schuift. Denk dat dat veel onrust voor je pony geeft.

Steef159

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:38

Ik ben ook wel erg benieuwd naar die kast die gossa4ever heeft laten inbouwen. Mijn vriend wil wel rijden met de trailer, maar dat paardenparfum in zijn auto heeft hij toch liefst niet haha .

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:40

Ik stuur jullie even Pb

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:43

Afbeelding
In mijn trailer zit ook een zelfgebouwde zadelkast. Erg handig.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 22:20

Gloa schreef:
Ik bedoel meer dat niet bij elke rotonde je poetsbak van links naar rechts door de kast heen schuift. Denk dat dat veel onrust voor je pony geeft.

Ik zie daar niet zoveel risico in... ten eerste rij ik echt rustig door bochten, ten tweede zal het geen reusachtige kast worden dus veel schuifruimte ook niet (mezelf kennende, kast hlemaal vol haha), en pony kan qua geluid een hoop hebben.

Die zelfgebouwde kast is ook goed gemaakt !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:46

Als je poetsbak gaat schuiven in een rotonde dan rij je toch echt wat te hard :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:47

ik ben ook wel benieuwd gossa4ever

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:25

Ik lees ook mee. Ben ook heel benieuwd wat de oplossing van gossa4ever heeft gekost en waar dit is gedaan?