groetjes bertbart
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EliseXJoelle schreef:Een goede instructrice voor grondwerk zoeken!
De pony vertoont dominatie en daar moet je goed mee om weten te gaan. Dit begint door zelf te paardentaal te kennen en te weten wat de signalen betekenen. éven een paar tips van bokkers opvolgen is makkelijker gezegt dan gedaan.
met grondwerken leert je paard jou te zien als leider en dat doet deze pony nu duidelijk niet.
Mariett schreef:Je ponies hebben wel een aantal probleempjes, of niet dan? Ik kwam net ook al een topic van je tegen met een steigerend paard
Hoe komt het nou dat een paard van twee is gaan happen en slaan? Hebben jullie begeleiding?
bertbart schreef:Mariett schreef:Je ponies hebben wel een aantal probleempjes, of niet dan? Ik kwam net ook al een topic van je tegen met een steigerend paard
Hoe komt het nou dat een paard van twee is gaan happen en slaan? Hebben jullie begeleiding?
ja ze heeft begeleiding ze neemt lessende instructeur zei dat het gewoon koppigheid was
TimLover123 schreef:heey
ik heb zelf ook een 2 jarige pony.
hij trapte en beet maar nu bijt hij nog hel soms en trapt never noooit meer.
als hij bijt ofprobeert te bijten geef gelijk een tik op zijn neus.
je denk nu misschien: maar das toch zielig! nee dat is niet zielig, paarden zijn geen dieren die niks aan kunnen, en daarintegen ze meoten gewoon luisteren.
Als hij trapt probeer vaak een zweepje in de burt te hebben, als hij trapt geef hem een tik op zijn kont.
Als je geen zweepje hebt kan het ook gewoon met je vlakke hand
geerke schreef:TimLover123 schreef:heey
je denk nu misschien: maar das toch zielig! nee dat is niet zielig, paarden zijn geen dieren die niks aan kunnen, en daarintegen ze meoten gewoon luisteren.
Als hij trapt probeer vaak een zweepje in de burt te hebben, als hij trapt geef hem een tik op zijn kont.
dan doe je het nog netjes....mochten die van mij(drie hengsten)ooit trappen dan sla ik ze niet zo heel zachtjes een hoek in.
Maar goed,ze hebben nog nooit getrapt.
geerke schreef:TimLover123 schreef:heey
dan doe je het nog netjes....mochten die van mij(drie hengsten)ooit trappen dan sla ik ze niet zo heel zachtjes een hoek in.
Maar goed,ze hebben nog nooit getrapt.
TimLover123 schreef:inderdaad.
gewon trug trappen
maar ik heb n shetlander, die zijn kleiner, dus meot j milder mee om gaan
EliseXJoelle schreef:Een goede instructrice voor grondwerk zoeken!
De pony vertoont dominatie en daar moet je goed mee om weten te gaan. Dit begint door zelf te paardentaal te kennen en te weten wat de signalen betekenen. éven een paar tips van bokkers opvolgen is makkelijker gezegt dan gedaan.
met grondwerken leert je paard jou te zien als leider en dat doet deze pony nu duidelijk niet.