Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ik zou het even aankijken, als je fijne dekens wilt met een fijne pasvorm zou je naar horseweare kunnen kijken.

friesiszwart schreef:Ik heb de stormen in Januari 1990 en februari 1990 meegemaakt in 1990 en weet dat je bij slecht weer dus zeker niet in een kas moet zijn. Zou mijn paarden daar dan ook nooit in stallen.
heb zelf angst om bij slecht weer maar in de buurt te zijn van een kas.
...was het ff vergeten. friesiszwart schreef:Ik heb de stormen in Januari 1990 en februari 1990 meegemaakt in 1990 en weet dat je bij slecht weer dus zeker niet in een kas moet zijn. Zou mijn paarden daar dan ook nooit in stallen.
heb zelf angst om bij slecht weer maar in de buurt te zijn van een kas.

meisje2000 schreef:Knoert de laatste paar stormen hebben onze kassen zondervschade doorstaan maar het is en blijft glaswerk n hetkan veel hebben, maar ook in sommige gevallen heel weinig. Bij ons zijn er destijds 4 kassen ingestort door in waterhoos. Met de mensen erin. Het is gelukkig goed afgelopen en er waren maar 2 gewonden van de dik 40 man die op dat moment aan het werk waren. Maar ik zou niet mijn paard in een kas willen hebben. Na 16 jaar werken in de kas weet ik hoe link het kan zijn

Dennis schreef:Ik zou in een jacht modelletje scheren en geen deken binnen.
En dan een ongevoerde of 200 grams deken er op als hij naar buiten gaat (beetje afhankelijk van het weer). Of bij mooie dagen zonder.
Ik heb mijn buiten pony's wel helemaal geschoren, maar dat is echt geen succes. Nu scheer ik meestal alleen de borst en blijven ze zonder deken buiten(alleen voor wedstrijd komt er ff een regendekentje op ivm bagger). Jachtmodelletje en dan 200 gram heb ik ook gedaan, dat beviel eigenlijk ook wel heel goed (veel beter dan kaal en dan in pakken).

Toydoll schreef:Ik zou als ik jou was, zoals de meeste zeggen, in eerste instantie een jachtpatroon scheren en zonder deken laten staan.
mocht hij het toch nog te warm hebben kan je altijd nog naar deken model gaan.
Geen gepruts met dekens; geen stuiterpaard of gedoe met uitrij/nierdekens en kouvatten enzo als je toch naar buiten gaat, en toch een paard wat prima bruikbaar is.
Enige nadeel is dat het iets minder mooi is (vind ik).
Dat heb ik in 17 jaar nog niet meegemaakt al moet eens de eerste dag zijn natuurlijk.