(Welk) vliegenmasker bij regen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

(Welk) vliegenmasker bij regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 17:08

Mijn oudste merrie heeft enorme last van de vliegen. Tot nu toe deed ik het masker bijna altijd af als er regen was, maar vandaag vond ik haar in het bos. Nadat ik het masker op had gedaan kwam ze pas weer grazen. Omdat ze er zoveel last van heeft wil ik hem eigenlijk zo veel mogelijk op (kunnen) hebben.
Zelf dacht ik aan dat masker van Rambo als oplossing, maar ik weet niet of dat echt veel uit maakt.

Overigens wil ik geen slierten, paard ziet zwart van de vliegen en een paar touwtjes gaan daar helaas niets aan doen.

TinGu

Re: (Welk) vliegenmasker bij regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:16

Mijn paarden hebben de maskers van Felix Buhler op, via Kramer.nl gekocht.

http://www.kramer.nl/Vliegenmasker.htm? ... &ci=257183

Het gaas is heel fijn, waardoor de regen er niet makkelijk doorheen gaat, en ze dus geen problemen hebben met smetten en vieze ogen (in tegenstelling tot andere paarden op stal)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:26

Gaas vind ik dus met regen heel vervelend, als er water tussen gaat zitten, zien ze echt een stuk minder.

Zelf geen ideale oplossing gevonden helaas (ook mede omdat mijn pony die vliegenmasters gewoon afschuurt) en ik dus met alleen vliegennetjes werk. Hier valt het gelukkig wel mee met de vliegen...

Waar ik bij de vliegenmaskers op lette: "staat rechtop" (dus geen gaasnetje, maar echt iets wat steviger is zodat het ook niet in de ogen komt...) verder ook gekeken voor zijn neus, want daar zaten toen veel vliegen op (stond toen nog ergens anders).... Bij mij kwam de Busse Vliegenmasker Fly Professional er het beste uit :) (althans, die leek mij het fijnst... pony was anders van mening... ;) maar was bij elk maskertje...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:28

Ik heb er hier die de hele zomer 24/7 buiten met hun masker staan. De ene met een gewone bucas en de andere met een boett masker. Nooit problemen mee gehad en doe het al zeker 5 jaar :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:30

Hier staan ze met van Sectolin, of Kramer of Lousdau... ongeveer zelfde model allemaal in regen en zonneschijn.
Let niet op de reparaties, neus ding was te lang dus als dat kapot is gaat het rafelen en mevr. heeft een dochter die als masker af is met maskers gaat spelen, dus hier wordt nog wel eens wat onder de naaimachine doorgehaald. :D

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56379ADC

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:42

Ik heb ze hier met de maskers van Harry's Horse of Eurostar staan, ook in de regen, geen enkel probleem tot nu toe. Zijn van die relatief '' stugge '' maskers die wat verstevigd zijn boven de ogen, dus geen stof of gaas wat inzakt zeg maar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:17

en als je met regenachtig weer zo'n sliertjesfrontriem gebruikt?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 22:45

Nouvel schreef:
en als je met regenachtig weer zo'n sliertjesfrontriem gebruikt?

Nee want die werken niet, zelf elke 3 seconden met mijn handen erlangs werkt ook niet dus sliertjes gaan hem ook niet worden ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 23:13

Heb nu deze:
Afbeelding

Maar ben inderdaad bang dat de gaatjes dicht gaan zitten in de bui. Omdat deze toch een maatje te groot is vind ik het niet erg een nieuwe te kopen, maar dat liever ook iets waarbij ik rustig kan slapen :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 06:09

ik doe ze altijd af als er regen wordt verwacht, vind het ook griezelig inderdaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 06:15

Bij de rambo is regen geen enkel probleem :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 06:16

Ik laat hem altijd op met regen.. gaat altijd goed.
Mijn fjordje heeft de vamoose flymask van rambo. Vreselijk lelijk ding ( :o ) maar door die baan erin komt hij zeker niet tegen de ogen :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 06:42

Mijn paard draagt haar masker ook in de regen, het is een stug masker (met reparaties) en het enige waar ik op let is of het gaat smetten achter de oren of onder de kaak, waar de stof zou kunnen schuren. Dit jaar heeft ze er nog geen last van gehad, andere jaren wel, en dan verstevig ik het masker met badstof. De katoen droogt sneller en schuurt niet zo.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:07

Mijn exemertje heeft het masker van Kramer, Felix Bühler met neusflapje. Heel fijn ding
Zijn hoofd wordt in de regen niet nat, en de regen gaat er niet doorheen of op liggen dus hij ziet ook nog goed. De eerste paar dagen zag hij wel minder goed, maar goed dat ponytje is niet zo snel in paniek dus dat hij wat minder ziet maakt hem echt niet uit.
De andere 2 hebben gewoon vliegensliertjes op, want met die 2 durf ik het niet aan dat ze iets meer zicht hebben. De ene is nog maar 2jr en maakt toch alles kapot :+ en de merrie is gewoon ongelooflijk snel in paniek, dus die durf ik geen masker om te doen :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 19:14

Zit nu ook al te stressen terwijl het nog altijd goed is gegaan. Heb een Rambo besteld, denk dat door die rand de regen maar op een beperkt stuk kan komen. Dat hoop ik tenminste.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:00

Als het heel erg regent, dan komen er geen vliegen en hoef je dus ook geen masker op te doen (dit is dan ook erg lastig voor paarden). De vleugels gaan dan plakken en dat betekent dat ze niet meer kunnen vliegen. Vandaar dat ze in bomen onder de bladeren gaan schuilen. Zodra het ook maar even droog is, dan komen ze - voornamelijk bij warmte - wel weer massaal aanzetten en dan is een masker juist weer wel handig - mocht je paard er erg veel last van hebben. Maar om nou een masker steeds op en af te doen is ook weer zo wat. In dit geval zou je een vliegen"gordijn" kunnen gebruiken, zo eentje die je aan het halster vastmaakt met touwtjes eraan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 09:17

Shenavallie schreef:
Als het heel erg regent, dan komen er geen vliegen en hoef je dus ook geen masker op te doen (dit is dan ook erg lastig voor paarden). De vleugels gaan dan plakken en dat betekent dat ze niet meer kunnen vliegen. Vandaar dat ze in bomen onder de bladeren gaan schuilen. Zodra het ook maar even droog is, dan komen ze - voornamelijk bij warmte - wel weer massaal aanzetten en dan is een masker juist weer wel handig - mocht je paard er erg veel last van hebben. Maar om nou een masker steeds op en af te doen is ook weer zo wat. In dit geval zou je een vliegen"gordijn" kunnen gebruiken, zo eentje die je aan het halster vastmaakt met touwtjes eraan.

En die wil ik juist niet omdat ik weet dat dat niet werkt als er 200 vliegen op het hoofd zitten. Na de reken zijn ze er meteen weer en ik heb ze helaas niet in mijn achtertuin.
Tot nu toe bent ik erg tevreden over de Rambo.