Rijbroek slijt snel, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Rijbroek slijt snel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:02

Hoi!
Ik zit momenteel met een terug komend probleem, ik heb altijd rijbroeken gehad met microfiber als zitvlak en bij de knieën. Zit super maar slijt ontzettend snel. Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van? Bij mijn vorige broek zat er binnen 3/4 jaar een gat bij mijn knie en bij mijn huidige broek is er vandaag na 1 jaar een gat gekomen bij het zitvlak.

Ik wil graag de BR st augustine kopen maar die heeft ook microfiber als zitvlak en bij de knieën maar ik twijfel of deze dan ook niet snel zal gaan slijten.
Heeft er dus iemand ervaring met BR broeken met microfiber of iemand die ook problemen heeft met überhaupt microfiber als zitvlak? :)

bryce27

Re: Rijbroek slijt snel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:14

Heb nu 1.5 jaar broek van BR, rijd dagelijks 1a2 paarden en broek ziet er nog goed uit. Heb niet dagelijks dezelfde aan maar hij blijft erg goed.
Heb sinds een half jaar een broek van pro rider die erg goed bevalt ziet er nog nieuw uit.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:16

Hoe kan nou toch je knieen kapot gaan bij het rijden. Weet je zeker dat je niet met je knieën knijpt tijdens het rijden. Mijn knieën liggen losjes tegen het zadel. Nauwelijks slijtage heb ik daar. Ik heb altijd slijtage in mijn kruis en waar mijn laarzen beginnen.
Ik heb twee pikeur broeken en 1 horka. Pikeurs zijn superduur, maar gaan wel jaren mee. De horka heb ik omdat die zo lekker elastisch is en ik daar mijn buik goed in kwijt kan. Die is dan weer zo goedkoop dat het niet erg is als ik er daar jaarlijks een van moet kopen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:17

Niet wassen met wasverzachter en niet in de droger! Dan gaan ze veel langer mee.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:21

mrie schreef:
Hoe kan nou toch je knieen kapot gaan bij het rijden. Weet je zeker dat je niet met je knieën knijpt tijdens het rijden. Mijn knieën liggen losjes tegen het zadel. Nauwelijks slijtage heb ik daar. Ik heb altijd slijtage in mijn kruis en waar mijn laarzen beginnen.
Ik heb twee pikeur broeken en 1 horka. Pikeurs zijn superduur, maar gaan wel jaren mee. De horka heb ik omdat die zo lekker elastisch is en ik daar mijn buik goed in kwijt kan. Die is dan weer zo goedkoop dat het niet erg is als ik er daar jaarlijks een van moet kopen.

Hoe ik mijn knieën kapot krijg? Doordat mijn knieën vrij ver naar binnen staan en daardoor met lopen langs elkaar schuren en aan de onderkant door mijn laarzen. Overigens klem ik totaal niet met mijn knieën tijdens het rijden. :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:22

Ah dat verheldert de zaak, vond het al zo raar... Nou snap ik hem

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:22

jorika1986 schreef:
Niet wassen met wasverzachter en niet in de droger! Dan gaan ze veel langer mee.

Weet ik! Toch bedankt voor de tip :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:02

L0veMyHorse schreef:
mrie schreef:

Hoe ik mijn knieën kapot krijg? Doordat mijn knieën vrij ver naar binnen staan en daardoor met lopen langs elkaar schuren en aan de onderkant door mijn laarzen. Overigens klem ik totaal niet met mijn knieën tijdens het rijden. :)

Waarom staan je benen naar binnen? X-benen? Kun je (later) last van je heupen van krijgen denk ik. Al eens naar laten kijken? Hoe is de stand van je voeten?

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 16:32

Inderdaad X-benen, helaas.
Ben er nog nooit mee naar de dokter geweest. Mijn voeten stonden eerst ver naar binnen maar ik heb mezelf 'geleerd' om ze recht neer te zetten dus dat scheelt al een hoop

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:30

oei... lastig! heb hier nog nooit echt een oplossing voor gehoord... misschien gewoon een rijbroek kopen zonder dat zitvlak