Vanmiddag nieuwe laarzen gekocht, maar helemaal vergeten te vragen of ik ze moet inspuiten voor gebruik.
Nu zijn ze dicht en morgen (zondag) ook, dus kan ik het niet vragen en wil ze morgen al gaan gebruiken.
Iemand enig idee of ik mijn nieuwe laarzen (mountain horse) moet inspuiten met water/vuilafstotend spul of zit er een beschermlaagje op waardoor dit niet hoeft?
Nee zijn 100% leder. Heb er wel een doekje overheen gehaald (leer reinigings doekjes wat ook licht invet), maar weet dus niet of ik ze ook echt moet inspuiten. In het boekje wat erbij zat staat dat ik niet 'te chemische' spullen mag gebruiken. Maar ja.... Wanneer is iets 'te chemisch'? Ik wil ze niet verpesten met inspuiten, maar wil ze ook niet verpesten met water en vuil
barbar
Geplaatst: 29-08-15 20:28
Zijn het die gladleren of die nubuck laarsen? Die gladleren heb ik nooit ingespoten, toen ik die nubuck kocht raden ze mij dat wel aan.
Ik heb inmiddels gereden met mijn laarzen en uiteraard zijn ze nat geworden en zat er zand op. Er zit blijkbaar een zelfbeschermend laagje op want met een vochtige doek waren ze zo schoon zonder vlekken of iets dergelijk en ze waren waterdicht.