Deken waterdicht maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Deken waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:30

Hoi bokkers,

Momenteel druk bezig met alle dekens weer winterklaar maken. Heb eindelijk een dekenkist zodat ik alles netjes kan bewaren... Dus druk aan het afspuiten en nu alles in de wasmachine stoppen.
Een tijdje terug dit gekocht;
https://www.google.nl/search?q=deken+wa ... 0847781851

Ik dacht dat dat was om de dekens weer waterdicht te maken, maar nu ik wil opzoeken hoe ik het dan moet gebruiken lees ik dat het alleen een soort wasmiddel is?
Wie weet dat toevallig?

MoniekV

Re: Deken waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:02

De bucas rug wash is een wasmiddel wat de waterdichtlaag zo min mogelijk aantast en er zitten ook geen zwaar chemische stoffen in wat irritatie op de huid zou kunnen veroorzaken. Om de dekens weer goed waterdicht te krijgen kun je de Bucas conditioner spray gebruiken, werkt handig en goed :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:03

Ja dat is wasmiddel, ik heb het ook. Ik was de dunne regendekens daarmee.
Als ze dan weer droog zijn, spuit ik ze ook nog in met een halve spuitbus impregneermiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:10

Oke, en die moet je dan in dat bakje van de wasmachine doen waar je anders wasmiddel in doet?
Ook geschikt voor dikkere dekens? (300 gr)

Bedankt allebei! :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:12

Ja, gewoon ipv het normale wasmiddel. Bij dikke dekens zou ik er iets meer bij doen dan bij dunne regendekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:25

Ik heb altijd het idee dat juist door de centrifuge komt dat dekens lek worden. Er wordt met zoveel kracht het water er doorheen getrokken tot dat de deken doorslaat en dus lek is :(
bij wassen in wasmachine dan zal ik de centrifuge functie uitzetten.
Hier was ik de dekens op een warme dag in een speciekuip en laat ze daarna in de zon drogen. Tot nu toe zijn al mijn dekens nog goed water dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:39

Wat ik meestal doe is eerst met de hogedrukspuit het meeste vuil er af. Niet te dicht er op want dan gaan ze ook kapot...
Dan even uit laten lekken en dan in de wasmachine! Dan zijn ze mooi schoon. Heb 2 dekens nu al 7 jaar en nog steeds heel en waterdicht.

Kun je ook gewoon impregneermiddel halen bij de schoenmaker oid?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:36

Action heeft ook impregneerspray. Kost niet zo duur (1,20 ofzo)
Gewoon lekker dik inspuiten voordat je de deken weer voor het eerst oplegt :-)

300grams dekens was ik niet zelf. die passen niet in mijn wasmachine. Die gaan dus naar de wasserij. Ik laat ze daar wel waterdicht maken en impregneren, maar dan toch gaat er nog een halve spuitbus impregneer overheen voor ik hem opleg de 1e keer :-)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:07

HAR > SV