Afstappen met bodyprotector hoe?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Afstappen met bodyprotector hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:14

Sinds maart rij ik met een bodyprotector. Het is er eentje van USG aangemeten tijdens de equitana. Hij zit totaal niet in de weg en heb op en rondom het paard er geen last van.

Alleen het afstappen gaat niet volgens plan. Ik blijf altijd dicht bij het zadel omdat de klap van de afsprong te zwaar wordt en met mijn bodyprotector hang ik mij dus half op omdat die niet lekker meeglijdt. Mij echt afzetten van het zadel levert weer mooie blauwe plekken op mijn armen op en ook de gewrichten kunnen dat niet echt aan.

Iemand tips om dit te voorkomen? Bij pony's is het probleem minder aanwezig omdat je daar eerder bij op de grond staat. Mocht ik echt veel gewrichtspijn hebben stap ik af bij het opstapje maar dat kan niet altijd.

frisian_love

Re: Afstappen met bodyprotector hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:19

Heel herkenbaar.
Ik houd altijd mijn linkervoet in de beugel, sla mijn rechterbeen over het zadel.
Ga naast mijn paard hangen, haal mijn voet uit de beugel en laat mezelf langzaam zakken.
Er blijft bij mij nog wel eens een kipfiletje van mijn bovenarmen hangen tussen bodyprotector en zadel, blauwe plekken gegarandeerd.
1 x moest ik ergens afstappen en eerst allebei mijn voeten uit de beugel, toen ben ik met de onderkant van mijn bodyprotector blijven hangen achter de boom van het zadel.
Ik heb elk ruggenwerveltje 1 voor 1 horen kraken

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:24

Ik haal de voeten uit de beugels en in 1 zwaai been over het zadel/kont van het paard en meteen ook uit het zadel, op deze manier geen last van de bodyprotector of bijna geen last.

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:24

ik haal mijn rechtervoet uit de beugel zwaai mijn been over het zadel
hang naast het paard en dan linkervoet uit de beugel
en rustig laten zakken gaat super goed

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:20

Ik maak hem los en stap dan gewoon af :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 17:07

Fijn te lezen dat het probleem herkenbaar is. Ik rij als enige in de les met een bodyprotector. Hoe laten jullie je langzaam zakken van een groot paard? Echt blijven steunen op het zadel met je armen/handen en dan zakken? Hoe voorkom je dan dat je vel klem komt te zitten tussen zadel en bp? Losmaken op het paard is eigenlijk geen optie.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:35

hang op het zadel en laat me dan omlaag schuiven