Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Moeshof schreef:Hallo allemaal,
Graag had ik jullie mening over het volgende gehad. M'n 4jarige merrie was vanaf december weg om af te richten. Had heel veel hormonale problemen, vanaf ze hengstig stond wou ze niet meer lopen. Echt gewoon niet vooruit te krijgen. Op aanraden van onze dierenarts geven we Regumate bij. Na 3 maand africhten slaagt ze met haar hoef tegen de stalpaal, hoefbeenfactuur. 4maand op stal moeten blijven. Niet stappen, geen weidegang. Na 4 maand wachten mochten we eindelijk terug opbouwen. Dit ging vrij vlot (voor een 4 jarige dat 4 maand op stal stond) niet gebokt, niet gesteigerd. Vanaf we mijn zadel er op legde begon ze te steigeren. De africhter zei me dat mijn paard gewoonweg gek in haar hoofd is. Niks voor mij was... Gisteren is Bjorn Vileyn langs gekomen en zei me dat mijn paard een enorm speciale, redelijk zwakke rug heeft. Na 20 zadels te passen eindelijk een goed zadel gevonden. Hij zei me dat het steigeren hoogst waarschijnlijk aan het zadel lag. Omdat ze het nu niet meer gedaan heeft... De africhter geloofde daar echter niet in, omdat zijn gedachtegang was; 'een paard met een normale kop zou zo niet reageren op een slecht passend zadel'.
Oei! Dit probleem herken ikMijn 6 jarige vertoond ook dat gedrag..
Ik ben al een tijdje opzoek naar de oorzaak maar als ik dit zo hoor denk ik dat ik de oorzaak gevonden heb... en maar naar een nieuw zadel moet gaan kijken![]()
Ik vindt dat je een nieuwe trainer moet zoeken die met je mee denkt en niet meteen je paard gek noemt.![]()
Ondertussen staat mijn merrie thuis, terug de weide op. Maar ik ben wel van plan om licht werk te blijven doen. De africhter wou mij ook geen verdere begeleiding meer geven, omdat hij niet de oorzaak wilt zijn als ik 'verongeluk'.
Wat denken jullie? De africhter gek of zie ik het te rooskleurig in?
...)