Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zoe_97 schreef:ik zou contat opneme met juridische instanties. Een paspoort is geen eigendomsbewijs, maar er is geen bewijs at je haar het paard hebt gegeven dus misschien kan je ng wat.
Wat vinden de nieue eigenaren van het verhaal?
Evelijn schreef:Tja, vervelend dat je je instructrice kennelijk niet zo goed kende als je had gehoopt.
Daar is inderdaad weinig meer aan te doen, jij hebt het paard aan haar gegeven en zij mag dan opzich paard wel weer verkopen. Niet netjes (zeker niet zonder paspoort)
Maar er is dus iemand die nu jou oude paard heeft maar niet zijn paspoort?
Is het niet handig om daar eens contact mee op te nemen. Paspoort hoort bij het paard (is geen eigendomsbewijs) maar zonder paspoort mag hij niet vervoerd worden etc.
_lotteeee schreef:Papier wordt normaal gezien als eigendoms bewijs, paarden waar geen papier bij zit wordt paspoort normaal gezien als eigendomsbewijs.
En zolang jij het paspoort hebt, mag het paard niet eens vervoerd worden etc.
Ala je het paspoort hebt moet je ergens iets kunnen.
Maar dat is ondanks jou verhaal erg banketstaaf voor de "nieuwe" eigenaar.
_lotteeee schreef:Papier wordt normaal gezien als eigendoms bewijs, paarden waar geen papier bij zit wordt paspoort normaal gezien als eigendomsbewijs.
Xjosee schreef:Ik vind het een lasting verhaal om te lezen maar volgens mij komt het hier op neer:
-Jij hebt een paard gekocht van je instructrise, die later weer verkocht moest worden.
-Je hebt dat paard aan je instructrice gegeven. Bij het weggeven is niet meteen het paspoort over gedragen maar het paspoort was nog in jouw bezit.
-Deze week zou jouw instructrise het paspoort ophalen.
-Jij gaat langs op de pensionstal waar het paard zou staan (zonder overleg?).
-Jij komt erachter dat jouw paard is verkocht en dat tevens een paard van iemand anders daar is verkocht door de instructrise. Maar van dat paard was jouw instructrice geen eigenaresse. Daardoor mag jouw instructrice niet meer op die stal komen.
-Nu blijkt dat jouw instructrice jouw paard ook heeft gestolen van de vorige eigenaresse? Maar die vond dat eigenlijk geen probleem?
Klopt het verhaal zo?
Evelijn schreef:Heb je nieuwe eigenaren al aangegeven dat jij het paspoort nog hebt en dat dat voor hun een probleem is... als ze ergens heen willen of als ze wedstrijd willen rijden of willen enten of andere medische handelingen ...
Zou je mening over dat hun niet zouden kunnen rijden etc. niet spuien... dat is onaardig, en daar win jij niks mee.. misschien zijn ze erg gek op het paard... je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
Yvank_ schreef:_lotteeee schreef:Papier wordt normaal gezien als eigendoms bewijs, paarden waar geen papier bij zit wordt paspoort normaal gezien als eigendomsbewijs.
Daarom staat er groot in papieren en paspoort. let op dit is GÉÉN eigendomsbewijs...
Ezziehh schreef:Nee, ze reageren niet op mijn bericht(en).
Klopt, maar ben nu ook erg teleurgesteld, verdrietig en boos tegelijkertijd..
Niet kunnen rijden kan opzich wel, maar als je een paard hebt moet je ook denk ik (lijkt mij?!) de verzorging wel even langsgaan en niet hoppa ik heb een paard en ik kijk wel wat ik doe.
Evelijn schreef:Hoe lang heb jij het paard gehad?
Is dit in Nederland of in Turkije?
Heb je nou wel of niet het paspoort van het paard? En weten de nieuwe eigenaren dat nou wel of niet?
_lotteeee schreef:Als op naam staat. Is dat gedeelte wel degelijk eigendomsbewijs.
Anders zou elk pony en paard zonder papier van niemand zijn...