hoe kwetsbaar zijn laklaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

321465321

hoe kwetsbaar zijn laklaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 14:34

Hoii,

Ik ben van plan om een paar laklaarzen te kopen alleen wil ik eerst weten of ze snel lelijk worden.
Dus of het lak er snel afgaat? Of er snel krassen op komen? Of ander soort beschadigingen. Ook wil ik graag weten hoe jullie je laklaarzen onderhouden.

Groetjess en bedankt

sorry als het niet goed staat

Zarena

Re: hoe kwetsbaar zijn laklaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:42

Ligt oa aan het merk wat je gaat kopen. Had je al een idee?

321465321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 14:52

ik vind de mondoni blyth wel mooi gezien de prijs denk ik ook niet dat het top kwaliteit is maar ik ben niet zo rijk :')

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:54

Ik heb de mondoni blyth ook gehad, bleef bij mij heel lang mooi. ben er helaas uit gegroeid. En je kan natuurlijk ook altijd op marktplaats/bokt markt kijken voor laklaarzen. :)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:55

Ik heb de mondoni's en ik ben echt niet altijd even zuinig maar ze zien er nog steeds goed uit.
Ik rij 4 dagen per week, zit geregeld met m'n laarzen in een heg of tegen het hek :o maar geen krassen en geen lak wat los laat

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:56

Ik heb laklaarzen van Derby, zien er na 3 jaar nog top uit!
Mijn beenstuk is alleen van lak en mijn voet van leer, is iets minder kwetsbaar.
Ik zou wel echt voor een beter merk gaan, dan is de kwaliteit vast beter.
Maar in alle eerlijkheid het is wel een uitgave, (€600+)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:59

ik weet niet welke maat je hebt.. ik hem nog maat 38 croco laklaarzen, zwart staan.
Ik heb nieuwe laarzen, alleen aangehad op concours, zijn nog als nieuw.

Lak, blijft bij mij gewoon mooi, niks mis mee.

Derby en petrie zijn gewoon goede merken, met in mijn ogen gewoon een betere kwaliteit.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:43

Mondoni laarzen zijn al niet de sterksten, en zeker lak is wel kwetsbaarder. Het lak is minder buigzaam en blijft stugger. De Kendal en de New Haven zijn toch wel de betere Mondoni's

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:46

Ik heb laklaarzen van qhp, volgensmij. Top laarzen waren "maar" 150 euro. Na anderhalf jaar door weer en wind vind ik ze nu wel iets lelijk worden maar over het algemeen vind ik dat laklaarzen, ook bij mensen om me heen het goed uithouden!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:01

Zarena schreef:
Mondoni laarzen zijn al niet de sterksten, en zeker lak is wel kwetsbaarder. Het lak is minder buigzaam en blijft stugger. De Kendal en de New Haven zijn toch wel de betere Mondoni's

Ik vind ze juist heel soepel de mondoni's

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:01

Thirza schreef:
Zarena schreef:

Ik vind ze juist heel soepel de mondoni's

Mondoni hoor je heel vaak slechte verhalen over... Ook veel mensen die er wel heel blij mee zijn, qua kwaliteit ook, dus ik denk dat ts de gok moet wagen om te ervaren hoe ze bevallen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:22

HAR > RUI

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:54

aishcream schreef:
Mondoni hoor je heel vaak slechte verhalen over... Ook veel mensen die er wel heel blij mee zijn, qua kwaliteit ook, dus ik denk dat ts de gok moet wagen om te ervaren hoe ze bevallen

Precies, Mondoni heeft prima laarzen voor recreatief gebruik waar zuinig mee omgegaan wordt. Als je ze voor dagelijks gebruik koopt geef ik je 2 mnd tot een half jaar als je geluk hebt. Daar is de prijs dan ook naar.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:06

Heb die van harry horse en ben zeer tevreden over. Maak ze met en vochtig doekje schoon.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:14

Ik heb gewone leren laarzen van mondoni. 2,5 jaar geleden tweedehands gekocht en zijn echt nog super! Als ik ze even poets zien ze er nog prachtig uit. De mondoni blyth heb ik sinds bijna een jaar voor de wedstrijden en zien er ook nog als nieuw uit. Prijs kwaliteit vind ik echt super van mondoni. (Ik rij minimaal dagelijks 1 paard en ga 2 keer in de maand op wedstrijd ongeveer)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:39

Lak is zeer bewerkelijk. Je zal het elke keer na het rijden moeten schoonmaken en behandelen met speciale lak verzorging. Doe je dit niet, dan zal het heel snel gaan scheuren .....

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:58

Marietje35 schreef:
Lak is zeer bewerkelijk. Je zal het elke keer na het rijden moeten schoonmaken en behandelen met speciale lak verzorging. Doe je dit niet, dan zal het heel snel gaan scheuren .....

Ben ik het niet mee eens... poets alleen mijn lak met wedstrijden :o

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:47

Die van mij die onderhoud ik ook niet goed en zijn nu al n paar jaar oud en zien er nog steeds goed uit.
Speciale lak verzorging heb ik niet eens, nooit gehad ook.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:59

Mijn oude mondoni laarzen hebben het nog geen maand volgehouden.
Mee terug gegaan naar divoza. Nieuw paar mee gekregen omdat het veel vaker voorkwam.
Met dat paar hetzelfde probleem.
Dus maar bij een andere winkel ariat laarzen gekocht.

Annegg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:40

Ik heb laarzen met lak van De Niro boot. Voorheen gebruikte ik deze laarzen alleen op wedstrijd, tegenwoordig ook thuis en er zit nog steeds geen krasje op! Niet dat ik nu super zuinig ben, ligt toch ook wel echt aan de kwaliteit van de laars!

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:43

ik heb mondoni's maar vind het maar niks

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:49

Ik heb mijn leren laarzen op maat laten maken, toen kon je ook kiezen om gelakte laarzen te laten maken. Dit heb ik niet gedaan omdat ze nog veel kwetsbaarder blijken te zijn dan leren laarzen en veel meer tijd in onderhoud eisen. Ik weet niet of je voor echt lak wil gaan, of zo'n soort plastic laklaag, maar als je voor de eerste keuze gaat zou ik je goed laten informeren over het onderhoud. En dan bedenken of je dat wil.

Dustypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:09

ik heb laarzen met alleen de bovenkant lak bij mij ziet dat er nu nog heel mooi uit na bijna 2 jaar. het piept wel af en toe als je langs het zadel komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:13

Hangt er vanaf welk deel denk ik. Ik heb lakleren laarzen van Derby voor wedstrijden. Maar daar loop ik na de proef niet meer op. Heb ik wel eens gedaan en daardoor zaten er hele lichte haarscheurtjes in op de teen. Die kan ik nu echter niet meer vinden _/-\o_

Ik heb alles lak, behalve de binnenkant. Ik draag mijn sporen zonder beschermer en er komt alleen een vreemde vage vlek op die je zo weer weg hebt gepoetst. Maar voor dagelijks gebruik zou ik het niet aanraden. Gewoon leer kan je makkelijker behandelen met wat poets, waardoor je geen vlekken ziet. Als het lak eenmaal stuk is, is er geen weg meer terug.