Fnrs of knhs

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaW

Fnrs of knhs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 19:59

Hoi,
Ik rij nu al een tijdje op mijn verzorgpaard en het lijkt me wel leuk omwedstrijden te gaan rijden, maar kan ik dat dan beter bij de fnrs doen of bij de knhs?
Ik heb al een keer een wedstrijd gereden maar dat was heel lang geleden op de manege (die nu niet meer bestaat ( ik werd wel 1e ;) ))
Wat is handiger voor een ruiter die niet van plan is om heel vaak wedstrijden te rijden? En wat is goedkoper?
Groetjes Anna

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:06

fnrs is voor manege ruiters, dus niet voor jou.
als je niet vaak wil starten kun je een gelimiteerd startpas nemen hiermee kun je 4 X starten. dat is goedkoper dan een ongelimiteerd startpas, ongelimiteerd betekent dat je zoveel mag starten als je wil. je zal eerst lid moeten worden bij een rijvereniging of ponyclub om een startpas aan te vragen. je paard moet alle entingen hebben en als je een pony hebt moet de pony ook gemeten worden

parador

Re: Fnrs of knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:13

je mag volgens mij als je een FNRS paspoort hebt (kost 15 euro) meedoen aan FNRS wedstrijden. Ook met je eigen paard. Vraag maar eens na bij een bij de FNRS aangesloten manege bij jou in de buurt.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:48

Mits je een FNRS ruiterpaspoort hebt mag je gewoon FNRS wedstrijden starten, ook met je eigen paard. FNRS wedstrijden zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan KNHS wedstrijden en de proeven zijn ook een stuk leuker als je niet vaak start, je kan namelijk, afhankelijk van de klasse, al na twee of drie promotiepunten over naar de volgende klasse. Ik zou je aanraden om eerst gewoon lekker F proefjes te rijden om ervaring op te doen. Mocht je de smaak te pakken krijgen, dan kan je altijd nog KNHS gaan starten :)
Laatst bijgewerkt door _Sofie op 19-08-15 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:50

Niet elke manege neemt ruiters van buitenaf aan, dat zal je moeten informeren. Is er geen manege in de buurt die is aangesloten bij de FNRS? Dan kan je via hun misschien lid worden en op die manege starten. Prijzen zijn meestal tussen de 8 en 12 euro maar je kan dan maar 1 proef per keer rijden en ook maar 1 promotiepunt per keer halen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:03

Ik ken de kosten van een FNRS lidmaatschap niet, rij zelf KNHS. Maar als je zelf niet veel wilt starten, zou ik niet KNHS gaan starten. Ik ben met een gewone startkaart (die maar 30 euro duurder is dan een andere gelimiteerde startkaart) al tegen de 200 euro kwijt aan lidmaatschap zonder ook maar één wedstrijd te hebben gestart. En dan heb ik nog geen wedstrijdkleding en andere benodigdheden meegeteld.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:06

melissapupa schreef:
fnrs is voor manege ruiters, dus niet voor jou.
als je niet vaak wil starten kun je een gelimiteerd startpas nemen hiermee kun je 4 X starten. dat is goedkoper dan een ongelimiteerd startpas, ongelimiteerd betekent dat je zoveel mag starten als je wil. je zal eerst lid moeten worden bij een rijvereniging of ponyclub om een startpas aan te vragen. je paard moet alle entingen hebben en als je een pony hebt moet de pony ook gemeten worden

Niet waar!
Ik rij met mijn verzorg paard sindskort bij een manege en mag gewoon een fnrs paspoort aanvragen, en mag ook de wedstrijden rijden!
Dus echt niet alleen voor manege ruiters, ook van buitenaf!