Buitenrijden manege Hellevoetsluis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flow5

Buitenrijden manege Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 18:39

Wie kan mij info geven over de buitenrij mogelijkheden vanaf manege Hellevoetsluis?
Ikkerseweg, ben nieuw in deze regio. /3

mystery1980

Re: Buitenrijden manege Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:32

weet dat ze er zijn maar ken de regio helaas alleen maar met de auto.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:37

Ik sta zelf met mijn paarden aan de andere kant van Hellevoetsluis. Geen ruiterpaden, wel polderwegen. Dus wij rijden altijd gewoon in de polder. Hier en daar brede bermen.

Ik weet dat je vanaf manege hellevoet redelijk makkelijk naar het strand kan, maar ik heb geen idee hoe de route is en hoe lang je erover doet.
Heb ook geen idee of er daar verder routes zijn. Misschien weten je stalgenoten wel leuke routes?

Er bestaan overigens ook kaarten van de regio waar alle polderwegen opstaan.
Die zijn heel erg handig als je een rit wil uitstippelen of je wilt weten waar een bepaalde weg uitkomt.
Ik heb er toen gratis een gekregen bij de boer waar ik altijd paardenwortels (en voor mezelf groente) haal.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:49

Je kan heel makkelijk naar het strand van Hellevoetsluis en daarnaast kan je vele kanten uit in de polder. De polder rondom de manege bestaat voornamelijk uit vierkantjes dus je kan je rondje zo groot maken als dat je zelf wilt. Toen ik nog een paard bij reed oo de manege waren er maar weinig is buiten reden, geen idee of dat veranderd word

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:22

de meeste ritten die hier in de buurt gemaakt worden zijn vanuit Manege Tinte in tinte, volgens mij vanuit Manege Hellevoet niet. Zonde want er is hier best leuk buiten te rijden ;-)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:28

Vanuit manege Hellevoetsluis worden er geen buiten ritten georganiseerd. Wanneer je een eigen paard hebt kan je genoeg kanten op. Ik heb daar gestaan, polders zijn heel goed begaanbaar. Het strand is inderdaad op 10/20 minuutjes rijden vanaf stal. Ook kan je naar t bos, hiervoor moet je wel onder de N57 door en sommige paarden vinden dit spannend.

Wanneer je georganiseerde buiten ritten wilt zou ik toch voor een andere manege gaan.