Nieuw paardje, met lange manen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper123

Nieuw paardje, met lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:18

Heyy!

Ik heb sinds begin van het jaar een nieuw paardje en hij heeft lange manen <3 .
Maar binnenkort is bij mijn buren weer een dressuur wedstrijdje (gewoon met allemaal mensen die het ooit in een jaar wel leuk vinden :Y) ) maar ik heb altijd paarden gehad die korte manen hadden... en mijn nieuw paard heeft lange manen. Moet hij een hengstenvlecht?
Ik vindt 'kunstwerken' in de manen van mijn paard maken wel vrij leuk! :o
Dus mag je er bijvoorbeeld wel een knotje van het uiteinde maken? of er linten in te doen?

Thx alvast! ;)

smurffie

Re: Nieuw paardje, met lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:21

Bij een onderlinge wedstrijd mag in principe alles. Bij een hengstenvlecht kun je inderdaad het einde een knotje draaien.

Al moet ik zeggen dat bij volle lange manen ik het los leuker vind, en van die dunne sprieten beter kort geknipt kunnen worden hihi.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:22

Heb je een foto?

Een hengstenvlecht is ook erg leuk, daar kan je evt een lint invlechten!

Koper123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 18:15

Foto plaatsen lukt helaas niet met mijn telefoon... ben momenteel op vakantie.
Zijn manen zij niet super dik maar dit komt wel... bij de vorige eigenaar had hij erg veel last van exceem heeft hij hier totaal geen last van :roll: manen groeien als kool <3 Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook naar lekker lang :)) :o? Los laten hangen wordt een beetje moeilijk want dan trek ik veel manen uit en dat vindt ik zonde... ook al trek je niet snel alles uit :+
Nog een vraagje over de staart:
Hoe kan ik de staart invlechten..? Heb op verschillende youtube filmpjes gekeken en website bezocht maar bij de fries van mijn vriendin lukt het wel maar bij mijn eigen paardje springen de haartjes er enorm uit en is het net een ontplofte kip.. :(:) iemand een tip daarvoor??

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:18

Met een onderlinge wedstrijd maakt het niet zo uit wat je doet :).

Bij officiele wedstrijden mogen linten in het haar niet. Bij paarden met lange manen worden hengstenvlechten dan het liefst gezien :j

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:18

Koper123 schreef:
Foto plaatsen lukt helaas niet met mijn telefoon... ben momenteel op vakantie.
Zijn manen zij niet super dik maar dit komt wel... bij de vorige eigenaar had hij erg veel last van exceem heeft hij hier totaal geen last van :roll: manen groeien als kool <3 Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook naar lekker lang :)) :o? Los laten hangen wordt een beetje moeilijk want dan trek ik veel manen uit en dat vindt ik zonde... ook al trek je niet snel alles uit :+
Nog een vraagje over de staart:
Hoe kan ik de staart invlechten..? Heb op verschillende youtube filmpjes gekeken en website bezocht maar bij de fries van mijn vriendin lukt het wel maar bij mijn eigen paardje springen de haartjes er enorm uit en is het net een ontplofte kip.. :(:) iemand een tip daarvoor??

met de staart kan je gewoon een beetje haarschuim er in doen waar je wilt vlechten zodat er minder haartje uitspringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:20

Je kunt inderdaad een hengstenvlecht maken, dit doe ik ook altijd als ik op wedstrijd ga met een merrie die lange manen heeft. Zijn de manen erg dik dan kun je ook twee hengstenvlechten maken, onder elkaar of aan allebei de kanten van de hals.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:10

Wat toegestaan is bij de KNHS kun je opzoeken in de reglementen. Voor onderlinge wedstrijden kun je bij de organisatie informeren.
Hier een slotje.