Maten Animo, Equiline en Couture Hippique

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Maten Animo, Equiline en Couture Hippique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 13:53

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe slipjas. Omdat ik momenteel weinig gelegenheid heb om naar een winkel te gaan, denk ik er aan om deze via internet te bestellen. Ik twijfel alleen over de maat.

Heeft iemand ervaring met een van de drie merken (of alle drie) en kan mij vertellen hoe de jassen vallen? Normaal gesproken heb ik 38/40.

Groetjes, Cleo
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 17-08-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Een "e" in een "a" aangepast

MerelV

Re: Maten Animo, Equiline en Couture Hippique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:14

Animo en Equiline zijn italiaanse merken. Hierbij moet je dus goed opletten of webwinkels die italiaanse of de europese (duitse) maten rapporteren. Italiaanse maat 44 is europese maat 38. Wat betreft couture hippique is mijn ervaring dat ze redelijk normaal vallen of soms zelfs wat groot, als je 38/40 hebt zou ik snel voor 38 gaan, tenzij je hele brede schouders hebt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:41

Ehmm, ik las even wat anders. Misschien kun je je post nog aanpassen, zodat het woord slipjas er correct gespeld in staat? ;)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:52

alle 3 de merken zijn vrij smal in de taille. Tenminste bij mij zaten ze redelijk netjes aangesloten en ik heb een smalle taille. Equiline en animo zijn wel wat korter dan couture hippique. Bij mij paste CH het beste die heb ik maar een klein beetje hoeven in te nemen en te verlengen maar ik ben nogal lang(184cm) en dun. Wat ik wel erg fijn vond is dat je CH op maat kon laten maken/standaard maat laten aanpassen zonder dat daar achterlijk veel kosten aan zitten. Moet je wel naar Rotterdam toe..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:54

Slipjes? :+

Ik heb een rijjas van Couture Hippique welke normaal valt. De andere merken heb ik geen ervaring mee.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:33

mirriezz schreef:
Ehmm, ik las even wat anders. Misschien kun je je post nog aanpassen, zodat het woord slipjas er correct gespeld in staat? ;)

Bij dezen! :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:38

Ch valt redelijk normaal,

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:02

Zou een slipjas dan toch niet zomaar online bestellen Vind ik dan wel een serieuze aankoop die ik liever in de winkel zou doen :o

Animo en equiline vallen klein en getailleerd Couture Hipiqque vind ik de stof en kwaliteit toch van tegen vallen

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:38

Animo/Equiline valt smal in de taille en ook wat aan de kleine kant. Equiline is dan weer net iets langer dan Animo, maar dat is een kwestie van smaak. CH valt normaal tot iets groot, maar dat is een merk wat op maat maakt, dus daar zou ik zeker niet uitgaan van de standaard maat.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:39

Bedankt voor de reacties! Ik ben toch even naar de winkel gegaan. Het is een equiline geworden :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:50

Goeie keuze ;)