werkt de dazenval met dazenval-lijm bij jullie wel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piendepien

werkt de dazenval met dazenval-lijm bij jullie wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 09:56

Ik ben er ook ingetrapt :D
Ik kwam op Facebook iedere keer een dazenval met dazenval-lijm tegen, makkelijk te maken en niet duur, en het zou heeeeel goed werken.
Gewoon een pot dazenval-lijm kopen, een paar zwarte emmers en een beugel maken voor op de omheining.

Bij Cranenbroek was geen zwarte emmer meer te verkrijgen, de verkoper zei dat er een run op zwarte emmers was om er dazenvallen van te maken : , ja hallo, waar denk je dat wij ze voor nodig hebben :)
Op internet was de dazenlijm over uitverkocht, maar na een emmer te hebben besteld voor de eerst volgende levering hadden we al het nodige compleet.
Dus wij aan de knutsel,

We hadden er acht gemaakt, een paar voor in de rijbak, en een paar voor op de wei.
Nu na twee weken hebben we welgeteld 4 dazen gevangen met deze dazenval.

Nu ben ik heel benieuwd of deze val bij jullie wel werkt en of jullie er wel iets mee vangen.
Op de plaatjes op Facebook hingen er wel 500 dazen op iedere emmer, omdat wij niks vangen verdenk ik ze er bijna van dat ze de dazen eigenhandig een voor een op de emmer hebben geplakt om de lijm te verkopen :D

Dus bij ons werkt het NIET en bij jullie?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:26

o dat zou pas erg zijn. Ik hoorde anders dat er zelfs vogels aan blijven plakken. Dat vond ik dan ook weer sneu.

piendepien

Re: werkt de dazenval met dazenval-lijm bij jullie wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 10:33

Dat zou ik ook heel erg vinden, maar dat is hier zeker niet het geval.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:42

Wat niet is kan nog komen :n

Nou ja, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er wel een vogel blijft plakken (en op een vreselijke manier dood gaat). Even een tip; doe er gaas omheen, kan de vogel er niet tegen aan plakken. Want ja, ze kunnen blijven plakken en ja het komt vaker voor dan je denkt helaas. Voorkomen is altijd beter.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:46

Wij hebben ze ook en bij ons zitten ze helemaal vol met dazen/vliegen/wespen. En het klopt inderdaad dat er vogels aan kunnen blijven plakken wij hebben dat helaas gehad en de buren bij ons ook. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:50

Ook nuttige dieren plakken eraan vast: bijen en hommels bv. Dat is zo zonde...

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:54

Bij ons zit hij ook vol met dazen en een paar vliegen en wespen
Ik heb expres de bovenkant niet gedaan want daar landen eventueel vogels op

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:41

Een klant van mij heeft er 2 bij de bak hangen, maar zie er nu niet echt veel aan zitten.
Ze hebben ook de dazenval met die bal en bakje erboven daar zit volgens mij meer aan dazen in dan die emmers.

En persoonlijk zou ik het ook niet gebruiken, in elk geval niet zomaar buiten op de wei.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:52

Nou ik vertrouw die boel al niet. Je bent bijna net zo veel geld kwijt aan die emmers en spul als aan een dazenbal. Als je het met een hele groep koopt op een stal is het misschien te overzien maar alleen... Nee kan je beter een dazenbal kopen. Daarbij vroeg ik me ook al af of het zou werken. En wat kijkt het me een rot werk om die dazen er van af te schrapen als hij bijna vol zit.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:55

Gydja schreef:
Nou ik vertrouw die boel al niet. Je bent bijna net zo veel geld kwijt aan die emmers en spul als aan een dazenbal. Als je het met een hele groep koopt op een stal is het misschien te overzien maar alleen... Nee kan je beter een dazenbal kopen. Daarbij vroeg ik me ook al af of het zou werken. En wat kijkt het me een rot werk om die dazen er van af te schrapen als hij bijna vol zit.

Of je gooit de emmer weg en haalt een nieuwe bij de action oid. Voor dat geld ga je toch die moeite niet doen haha

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:01

ilaan schreef:
Gydja schreef:

Of je gooit de emmer weg en haalt een nieuwe bij de action oid. Voor dat geld ga je toch die moeite niet doen haha

Dan kan je uiteindelijk beter een dazenbal kopen. Reken maar uit :P

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:30

Bij ons werkt het prima, zowel met de emmers als met de ballen, het hangt wel erg af van de plaats waar de val staat.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:34

Niet gewoon minder dazen; het gezegde luidt "zaad van het land, is dazen uitgeband" en hier zijn op dit moment geen dazen meer te vinden.