bosritten door baarn, lage vuursche hoge vuurshe soest benz

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peterpan

bosritten door baarn, lage vuursche hoge vuurshe soest benz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 17:20

*\o/* Wie kan mij een tip geven waar, ik het beste kan gaan rijden?
En is er een plek waar je gratis kan rijden?
Er is een heel leuk gebied waar je door het WATER heen kan rijden. Ik kan niet vinden waar het zit dus hoop dat iemand me kan helpen, waar ik dan naar toe moet?
Natuurlijk vind ik het ook leuk om een keer te rijden met iemand die daar al vaker gereden heeft en leuke tips heeft. +:)+ Y;( :list: En een route kaart zou ook leuk zijn, dus als iemand weet waar ik die het beste kan vinden?

Hoop van jullie te horen! /3

Wesco

Re: bosritten door baarn, lage vuursche hoge vuurshe soest benz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:24

Alle gebieden die je opnoemt zijn mooi. Soest moet je eigenlijk en plaatje voor hebben. Is het water niet in Baarn?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:28

Baarn heeft ook water om doorheen te rijden. Voor vele stukken moet je een vergunning hebben om er
te mogen rijden. Kijk dat wel even na voordat je een prent aan je broek hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:10

Lage Vuursche is ook mooi rijden, en ergens zit ook een klein meertje waar je in kan, zou alleen niet weten waar ;)
Bij Drakenstein kan je ook goed parkeren, mega parkeerplaats (oa in t gras) dus alle ruimte/rust om je paard uit te laden en te zadelen :)
Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:31

In Soest heb je een penning nodig. In Baarn heb je water, volgens mij bij Groeneveld!
Waar sta je met je paard? Ik wil wel met je samen rijden als je in Soest komt rijden :)

peterpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 18:37

Oké dankje wel. Weet iemand waar die water plek ongeveer is?
Heb helaas al een dikken boette gehad grrrr ha een kaartje voor 4 mensen en toen hadden we geparkeerd bij het theehuis en een paard kwam uit de trailer en we pakte een geel kaartje wat dus achteraf de verkeerde was en daar kregen we een dikke boete voor beetje stom want was volgens hem de verkeerde plek. En 2 paarden stonden zelfs nog in de trailer. Hoop dat iemand die water plek weet lijkt me erg leuk. En dan ga ik gewoon een dagkaart nemen voor die plek.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:43

wat je ook zou kunnen doen is starten in het Noorderpark (Groenekan, bij Utrecht Overvecht) vanuit daar kun je een rondje maken naar de Hilversumse hei. Je hebt dan boerenlandschap en de hei. In het noorderpark heb je ook een paarden zwemvijver. Het rondje is ongeveer 18 km.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:01

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:17

http://Www.gpsruiterpad.nl

Is een mooi gebied! Zou idd parkeren bij het theehuis of bij dagrecreatie drakenstein.

Het watertje kun je vinden als je de hoge Vuursche op gaat. Als je kijkt op bovengenoemde website en inzoomt op de paden van de lage Vuursche zie je ter hoogte van de zandheuvelweg en het kasteel een P staan: daar is het watertje. Ik weet niet hoe de parkeergelegenheid is bij die genoemde P, anders kun je er ook voor kiezen om daar vandaan te starten.

Let er op dat je voor een deel van de lage Vuursche een penning nodig hebt van landgoed Pijnenburg

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:50

peterpan schreef:
*\o/* Wie kan mij een tip geven waar, ik het beste kan gaan rijden?
En is er een plek waar je gratis kan rijden?
Er is een heel leuk gebied waar je door het WATER heen kan rijden. Ik kan niet vinden waar het zit dus hoop dat iemand me kan helpen, waar ik dan naar toe moet?
Natuurlijk vind ik het ook leuk om een keer te rijden met iemand die daar al vaker gereden heeft en leuke tips heeft. +:)+ Y;( :list: En een route kaart zou ook leuk zijn, dus als iemand weet waar ik die het beste kan vinden?

Hoop van jullie te horen! /3

Hallo peterpan,

Op de routeplanner van Ruiteren & Mennen kun je zie waar je met je paard mag rijden, in Nederland, België en Duitsland.
Via de blauwe routestructuren, kun je dan zelf een route plannen. Ook staan onder de Info-icoontjes aanvullende informatie. Uiteraard kun je voor een goed overzicht van de omgeving kiezen voor Full screen en kaart/satelliet weergave.
http://www.ruiterenenmennen.nl

Ook andere zouden natuurlijk een mooie route voor je kunnen samenstellen en per mail naar je verzenden.

OPROEP AAN ALLE BOKKERS:
Doorwaadplaatsen, zwemvijvers etc die jullie kennen, waar paarden toegestaan zijn: Geef ze a.u.b. door aan Ruiteren & Mennen, dan zette wij ze op de routeplanner, zodat iedereen ze weet te vinden en ervan kan genieten.

Alvast bedankt iedereen.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:43

Oud topic, ik weet het.

Ik ga komend weekend naar Soest toe van vrijdag tot en met maandag. Ik vroeg me af of er ook ergens een plek is waar je kunt lunchen met je paard. Penning voor Soest kan ik gelukkig lenen.

Mocht er een bokker zijn die mij op sleeptouw wilt nemen dan zie ik graag een pb tegemoet (ik ben 30 met relaxte ijslanderruin van 15, geen crossritten).

peterpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 22:34

Goeden avond. Het theehuis is erg leuk en lekker dat zit bij lage vuursche en dat kan heel goed vanaf soest. Hoelaat wil je zondag ongeveer rijden?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:00

Ik zou eventueel vrijdag met je mee kunnen, weet alleen zelf nog niet zo goed de weg. :D

peterpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 10:10

Helaas kan ik vrijdag niet, das zeker jammer. Het is zeker erg onduidelijk aangegeven overal. Vind ik ook erg jammer. want we moeten er voor betalen, en vind het wel handiger als er duidelijk staat waar je zit. Ben er wel vaker geweest. Hoop dat je een andere keer kan.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:16

Hey peterpan, zondag kan ik wel, maar voor het gebied rond het theehuis heb je een andere penning nodig dan de Soesterduinen, en die andere penning kan ik (zo ver ik weet) niet lenen. Ik zag op ruiteren & mennen dat de route van naar het theehuis vanaf het plekje waar we logeren (in de buurt van het paardenkamp) is 13,5 km is enkele reis op de kortste route en zonder verdwalen :o . Dat is misschien ook nog iets veel voor ons.

xLoki, we willen vrijdag tussen 12 en 1 aankomen in Soest. Een ritje zal dan in de 2e helft van de middag worden. Ter hoogte van waar sta jij?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:46

Ik sta op landgoed de Paltz, dichtbij de Lange Duinen. (Heezerspoor Westzijde)
Ik heb vrijdag een etentje dus kan alleen vroeg in de middag!

peterpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 18:17

Heey klokjes en xloki
Ik kan helaas niet vrijdag. zondag wel. kan ook in die buurt een penning kopen. maar dan moeten we dat wel vrijdag doen. Ik heb dus ook niks en moet er een kopen. Dat kan wel, dus ook voor jou.

En xloki weet jij dan misschien, bij jou in de buurt het gratis stuk waar je kan rijden?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:24

Even een beetje nieuw leven in dit topic blazen, als jullie het niet erg vinden. Vond het zonde om een nieuw, soortgelijk topic aan te maken. :D

Ik rijd sinds een half jaar een NRPS merrie bij en ben nog niet zo bekend in de omgeving. Is er iemand die het leuk vind om een keertje samen te gaan rijden op een vrijdag (dagdeel maakt mij niet uit)? Bijrijd paardje staat gestald nabij Paleis Soestdijk. Ik zou graag eens een rit maken (geen crossrit!) op de Soestduinen, maar durf dit alleen nog niet echt aan (ik ben een onzekere ruiter; spoorwegovergangen en drukke wegen oversteken vind ik niet prettig alleen.)

Heb je overigens een penning/vergunning nodig om te rijden op de Soestduinen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:30

Ja, vergunning is verplicht. Je kan een penning huren bij Nieuw Eldorado.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:35

Bellatrix schreef:
Ja, vergunning is verplicht. Je kan een penning huren bij Nieuw Eldorado.

Dankjewel voor het ophelderen. :j Kan dit zonder ruiterbewijs? Ik las via de website van de WPE dat zij met gemeente Soest een overeenstemming hebben bereikt mbt de uitgifte van ruiterpenningen. Vanaf 1 mei zou je, zonder ruiterbewijs, via hun een ruiterpenning voor € 37,50 per jaar kunnen aanschaffen. Dat zou helemaal mooi zijn. Ik loop er op dit moment steeds tegen aan dat ik geen ruiterbewijs heb (en ik heb ook niet bepaald de intentie om deze te gaan halen op korte termijn).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:03

Daar weet ik helaas niets van. Maar als dat op de site staat zal dat wel.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:04

Klopt, alleen moet de webshop op de site van WPE nog online dan kan je daar de kaarten kopen. Anders mail je hun even?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:30

Bedankt voor de tip, een mailtje kan ik er inderdaad wel aan wagen. :j