Verzameling plaatsen paardrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laziezo

Verzameling plaatsen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 21:21

Hallo allemaal!

Na vele vele zoeken op internet zie ik eigenlijk heel weinig informatie over plaatsen waar het toegestaan is om met je paard te komen/ rijden. Ook tijden voor bijvoorbeeld het strand zijn erg oud of niet vindbaar. Nu was mijn idee om een inzameling te doen van alle plaatsen in NL waar je WEL mag rijden, zodat we meer naar buiten kunnen! Kunnen jullie me helpen?

Waar rijden jullie bijvoorbeeld buiten?

Groetjes Larissa

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:55

Laat ik het omdraaien: waar mag het niet?
Je mag bijna overal wel rijden, al zijn de regels in sommige gebieden strenger dan in andere gebieden.

Als je gewoon googled op de gemeente van het betreffende gebied dan vind je al een heleboel en daarnaast kun je bij de organisaties/eigenaren ook heel veel info vinden.
Als je dan nog niet genoeg weet, ga dan ook langs bij de stichting hippisch toerisme http://www.hippisch-toerisme.nl/ en dan heb je echt ruim voldoende info om ergens legaal te gaan rijden.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:16

Hallo Larissa,

Kijk eens op de ruiter-en menrouteplanner. Daar zie je op de landkaart in blauw weergegeven, paden en wegen waar je met je paard mag rijden, waar paarden dus welkom zijn. In alle provincies zijn gemarkeerde, ongemarkeerde en knooppuntroutes opgenomen. Maar ook in België en Duitsland kun je met de routeplanner uit de voeten.
Reeds vele duizenden kilometers staat erop en de routeplanner wordt dagelijks nog uitgebreid, zowel in binnen- als buitenland.
Onder de P(parkeerplaats en I(info)-icoontjes vind je eventueel aanvullende informatie, maar ook bezienswaardigheden (camera-icoon) en POI zoals B&B's, hotels, camping, ijssalon e.d. waar je met je paard welkom bent.
Je kunt eenvoudig zelf een route maken, door een knooppunt aan te klikken en vervolgens dit te herhalen tot je de afstand hebt die je wilt rijden. De route die je zo maakt, wordt dan als rode lijn weergegeven.Vervolgens kun je die uitprinten of downloaden voor GPS.

Hierbij de link voor Ruiter & menrouteplanner: http://www.ruiterenenmennen.nl/

Ik denk dat je daar al behoorlijk mee uit de voeten kunt en i.d.d. wat ikke hierboven schrijft;
Stichting Hippisch Toerisme kan je ook nog van de nodige informatie voorzien.