Abnormale slijtage leer Ariat heritage contour field?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amaraxbeau

Abnormale slijtage leer Ariat heritage contour field?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:00

Ik heb een tijdje terug nieuwe Ariats gekocht.
Na de eerste keer rijden zaten er witte plekken van het zweten van het paard aan de binnenkant van de laars. Dit heb ik schoongemaakt met Petrie cleaner en cream (aangeraden door verkoopster bij EJ) en tot mijn verbazing zag ik dat het leer al helemaal aangetast was.
Ik heb ze nu enkele keren aangehad en het leer is al behoorlijk gesleten.

Is dit normaal? Zijn er nog meer met hetzelfde probleem?

Met mijn andere rijlaarzen heb ik namelijk nooit ergens last van gehad.
Ik vind dat dit niet moet kunnen bij laarzen van zo'n 'goed' merk.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Ariat laarzen.

Thats_Me

Re: Abnormale slijtage leer Ariat heritage contour field?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:21

Even contact opnemen met ariat en dan ook wat foto's meesturen. Ze hebben goede service en zullen je vast goed kunnen helpen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:22

Lijkt mij ook niet normaal. Wel raar dat ze je niet gewoon ariat schoonmaakspul erbij heeft verkocht. Doorgaans werkt het eigen merk toch het beste

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:23

Heb ik gehad met joppers van Ariat. Waren >200euro, half jaar later was het leer gescheurd. De reactie van Ariat: je moet ze na gebruik 24-48u laten drogen en behandelen met speciaal spul van Ariat zelf... Beetje lastig als je dagelijks rijdt... 8)7

Voor mij dus nooit meer zulke dure en (blijkbaar) nutteloze schoenen. Ik hoop dat jij beter resultaat boekt!

amaraxbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 18:16

Bedankt voor de reacties!
Ik was sowieso al van plan contact op te nemen met Ariat en ben benieuwd hoe ze dit op willen lossen.

Graffi86: Wat raar.. niet haalbaar wanneer je dagelijks rijdt. Voor mij geldt hetzelfde, geen Ariats meer.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:53

Ariat heeft doorgaans echt goede kwaliteit en een heel goed garantiebeleid. Je neemt best contact op met de winkel waar je je laarzen hebt gekocht, zij zullen dit zeker voor je kunnen oplossen in overleg met Ariat. Wij verkopen de schoenen en laarzen ook, en het gebeurt inderdaad sporadisch wel eens dat er een 'fout' in een reeks zit. Tot hiertoe is dit altijd opgelost met een nieuw paar, dus maak je geen zorgen :) Daarna heb je een goed paar en zal je vast nog wel Ariat kopen ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:56

Ligt er een beetje aan hoe de slijtplekken er uit zien. Slijtage heb je bij alles, maakt niet uit hoe duur. Het is meer een beetje de mate waarin. Ik vond het ook doodzonde dat mijn laarzen na 1 keer rijden al een kleine slijtageplek had op de kuiten, maar dat krijg je toch. Met goed onderhoud zie je er niet veel van, maar de toplaag slijt toch.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:02

Ariat staat voor zijn naam en heeft zoals eerder genoemd een goede afhandeling. Al vind ik het wel raar dat er een ander onderhoudsprodukt aanbevolen wordt ipv Ariat zelf.
Zelf heb ik eens schoenen gehad waarvan de stiksels los gingen, was geen enkel probleem en heb vlot een paar nieuwe gekregen. Niks geen moeilijk gedoe :-)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:07

Ariat is heel fijn... zelf er nooit problemen mee gehad.. Maar zeg ook heel eerlijk als ze bij EJ iets zeggen dat ik altijd denk "ik zoek het zelf wel uit" :$ Blijf dat gewoon een vreselijke winkel vinden met slechte adviezen...

Even kijken wat ze bij de winkel zeggen en anders contact opnemen met Ariat... Moet zeker wel op te lossen zijn!

Wat dat betreft het drogen: niet bij de verwarming. Je kan eigenlijk het beste 2 paar kopen (ik weet hoe erg dit klinkt :')) en dan elke keer omstebeurt een dag laten drogen, dan gaan ze echt veel langer mee... (dus meer dan 2 paar laarzen elke dag gebruiken ;))