Ik wil graag een rugprotector kopen, maar ik vroeg me af of een bodyprotector op spring/crosswedstrijd verplicht is. En zoja, of je dan ook een rugprotector mag dragen?
Bij de sgw wedstrijden is een level 3 protector verplicht. Bij het springen nog niet(zover ik heb begrepen zijn ze wel bezig om dit in de lagere klasse ook verplicht te stellen maar die voornemens zij er al even) Een rugbeschermer met een level 3 beta keurmerk bestaat niet dus dan zal ze voor de cross(zowel wedstrijd als op officiele training) een echte bodyprotector moeten aanschaffen
Ik ben tegen invoering van bodyprotectir bij springen. Eigen keuze vind ik. Met crossen is het inderdaad wel verplicht. En ik geloof dat er ook strenger maar gekeken gaat worden of hij juist toegepast wordt. Die bodyprotectors die aan de achterkant omgeslagen worden is namelijk gevaarlijker dan geen bodyprotector.
Een rugprotector mag ook. Maar ik zou echt gaan voor een bodyprotector. Al helemaal als je pas net begint met springwedstrijden. Maar je hoeft niet perse bescherming om
Janiek_x
Geplaatst: 01-01-16 09:15
pipplover schreef:
Op spring en crosswedstrijden is het wel verplicht maar met dressuurproeven hoeft het niet persé, dacht ik