startlijsten erg laat online

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tymbalia

startlijsten erg laat online

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 13:11

Ik heb aankomende zondag een dressuurwedstrijd maar de startlijsten zijn nog niet online, ligt het aan mij of is dit echt zo laat?
Aankomende zaterdag is daar ook wedstrijd (dressuur pony's) en ook die lijsten staan er nog niet op.
Normaal staan de startlijsten er een week van te voren er wel op maar bij deze lokatie is het meestal erg laat.

Sjira

Re: startlijsten erg laat online

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:15

Nee hoor, de definitieve startlijst staat er vaak pas een dag van tevoren op. Er kan nog een hoop veranderen in een week. Ruiters die zich op het laatste moment nog aan- of afmelden. Ik vind het inderdaad ook fijner als er een week eerder al een voorlopige startlijst wordt geplaatst met indicatieve tijden. Hoewel je dus eigenlijk niet van die tijden uit mag gaan..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:15

Dat kan je beter opnemen met het desbetreffende secretariaat lijkt me :)

ps: Ik vind het ook fijner als de lijsten een week voor de datum online staan hoor!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:34

Ik heb er echt een hekel aan als een voorlopige startlijst er pas op woensdag op staat.
Heb kidz en moet hiervoor oppas geregeld hebben plus dat je altijd graag hulp mee wilt hebben moeten zij dan tot woensdag de hele dag vrij houden haha nou dat kan ik wel vergeten.
Ik heb 1 keer gehad dat het ruim op tijd er opstond, moest toen rond 11 uur en vervolgens 1 dag van te voren stond ik ineens om 16 uur. dan baal je ook

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:40

Haat aan late startlijsten! Had ik afgelopen week ook, werden er maandagavond laat op gezet. Ik moet zaterdag. Tjeee, ik heb ook nog supporters die wat willen weten...
Maar goed, het is niet anders. Heel erg is het ook niet, als de organisatie maar wat van zich laat horen op Facebook ofzo. Dat was deze keer niet het geval.

Maar waag er een mailtje aan, zou ik zo zeggen! Het is gewoon vervelend dat je nu nog niets weet.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:49

Ik vind het normaal dat er een startlijst minstens een week van tevoren online komt. Dan kun je zelf bekijken hoe laat je ongeveer start. Dat er daarna nog wijzigingen in voorkomen is logisch maar dan heb je in ieder geval een idee voor jezelf.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:08

Janine1990 schreef:
Haat aan late startlijsten! Had ik afgelopen week ook, werden er maandagavond laat op gezet. Ik moet zaterdag.

Maandag plaatsen voor zaterdag vind ik een zeer nette tijd hoor!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:31

ja kan ik ook wel mee leven

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:01

Even een reactie vanuit een wedstrijdsecretariaat.
Ik streef er altijd naar om een week van te voren de startlijsten online te zetten. Maar deelnemers ( en met name springruiters maar dressuurruiters ook steeds meer) melden zich ieder jaar later aan.
Om te voorkomen dat je enorm moet schuiven met bijschrijvingen nadat de voorlopige lijsten zijn geplaatst zet ik mijn startlijst ook later online.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:26

Hier dezelfde mening als Bar. De wedstrijd van aankomend weekend hebben we gehalveerd (alleen ochtend 4 ringen, middagringen gecancelled) een weekje terug vanwege veel te weinig opgaves. Ik heb de lijst vervolgens netjes een week van te voren online gezet, maar heb daar nu ernstig spijt van.

Sinds de voorlopige lijst zaterdag online is gegaan is het aantal deelnemers nog bijna verdubbeld, de ringen nu overvol, klagen de mensen die nu nog opgeven en niet meer erbij kunnen (een heleboel!) steen en been en vervolgens wordt er door mensen die wél op de lijst staan geklaagd dat er weer zo veel veranderd is door als die bijschrijvingen... :x En dan moet de definitieve lijst er vanavond nog op...

Je kunt het iig nooit goed doen. En ik snap het wel hoor, start(te) zelf ook (en zanikte net zo hard :D ), maar linksom of rechtsom komt er altijd gezeur.

Hoewel een of 2 dagen vantevoren pas überhaupt een lijst uploaden van de zotte is, da's waar :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:49

Bar schreef:
Even een reactie vanuit een wedstrijdsecretariaat.
Ik streef er altijd naar om een week van te voren de startlijsten online te zetten. Maar deelnemers ( en met name springruiters maar dressuurruiters ook steeds meer) melden zich ieder jaar later aan.
Om te voorkomen dat je enorm moet schuiven met bijschrijvingen nadat de voorlopige lijsten zijn geplaatst zet ik mijn startlijst ook later online.

Hier als wedstrijdsecretariaat het zelfde probleem... afgelopen zondag wedstrijd gehad. Zondag daarvoor voorlopige lijst gemaakt. 1e start om 9.30 en laatste om 16.10. Uiteindelijk zoveel bijschrijvers dat we gewoon vol zaten van 9.00 tot 17.50!

Niemand heeft dan ook op zijn tijd gestart die als voorlopig was opgegeven. Enige zekerheid die ik kon bieden was s'ochtens rubrieken ZZ-L/Z/M en in de middag de B en L...

Overigens publiceren wij wel alles op FB als er wijzigingen zijn etc. En vrijdagavond plaats ik de definitieve, daarna accepteer ik niemand meer als bijschrijver

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:58

Is jullie sluitingsdatum dan niet te krap?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:12

Sluitingsdatum deed ik altijd 2 weken van te voren maar dan heb je tegenwoordig nog nauwelijks inschrijvingen dus dit jaar had ik de sluitingsdatum iets meer dan een week voor de wedstrijd.

Mensen schrijven gewoon steeds later in, merk dat bij mezelf ook.
En het kan ook bij ons in de regio. Vroeger zat alles vol maar nu niet meer.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:19

Tja dan wordt het lastig
Voor beide partijen irritant

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:23

Het valt mij idd op dat dit de laatste tijd steeds vaker het geval is.
Eerder stond minimaal een week van tevoren, bij sommigen zelfs nog eerder, de lijst al online.
Tegenwoordig is dit steeds vaker 5 of minder dagen van tevoren.
Best vervelend als je nog meer dingen te doen hebt en geen afspraken kan maken omdat de lijst zolang op zich laat wachten.
Kijk de definitieve lijst is imo logisch dat die 1 of 2 dagen van tevoren er pas op komt.
Maar zet dan op z'n minst vast een voorlopige lijst online, dan weten mensen ook een beetje waar ze aan toe zijn.

Mijn toppunt was vorige week, ik moest donderdag op wedstrijd, dinsdag laat werden de lijsten er pas opgezet, écht heel fijn -O-
En wbt het late opgeven, sluitingsdatum is sluitingsdatum toch? Dan zou je die toch gewoon een week van tevoren bvb moeten zetten, en daarna ook geen bijschrijvingen meer accepteren? Of bekijk ik het nu heel zwart-wit? :7

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:36

Bij onze vereniging zelfde laken en pak, men schrijft pas een week van te voren in. Sluitingstijden twee weken van te voren houdt in dat de meeste gecancelde zullen worden wegens te weinig deelname.

Op maandag startlijst plaatsen vind ik overigens ruim op tijd. Vroeger kon je vrijdag bellen voor de starttijden van het aankomend weekend en dat was nog niet eens zo lang geleden.
Week van te voren klinkt leuk maar je wil niet weten hoeveel wijzigen er in die week nodig zijn. Het heeft vaak weinig nut om het zo vroeg van te voren te publiceren.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:38

Denk dat het wel reëel is om te verwachten dat er een week van tevoren een voorlopige lijst is en 24uur van tevoren een definitieve. (Twee uur voor mijn vertrektijd een nieuwe startlijst plaatsen is plantechnisch erg onhandig.) Dat er wijzigingen tov de voorlopige lijst zijn snapt iedereen, maar het gaat vooral om het dagdeel dat je voor een wedstrijd moet vrijhouden. Vind het ook heel fijn als dit al op het vraagprogramma staat.

Ik vind het trouwens wel wat vreemd dat de KNHS allerlei reglementen (plichten) verzint voor de ruiters, maar er geen rechten (tijdig een startlijst, geen wijzigingen in de laatste 24 uur) worden benoemd. Wat mij betreft een verbeterpuntje! Niet bedoeld als verwijt richting secretariaten hoor, dat is topwerk van topvrijwilligers! Maar het kan wel duidelijkheid geven voor alle partijen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:43

Ach exacte tijd hoef ik niet perse lang van te voren te weten, wel handig inderdaad om te weten welk dagdeel je rubriek verreden wordt, voor de rest ga ik ervan uit dat startlijsten toch nog regelmatig gewijzigd worden.

Heb ook al wel eens meegemaakt dat avond van te voren de definitieve lijst online stond (uur of 10 in de avond!) en de dag erna bleek dat hij toch nog gewijzigd was, moest 1 1/2 uur eerder starten, nou ben ik altijd wel op tijd, maar dit was belachelijk. (kon dus ook niet meer dan 1 rondje inrijden)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:16

In België krijg je vaak donderdagavond pas de voorlopige startlijsten voor dat weekend... Vloek ik ook altijd op.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:58

hier donderdags in de avond beschikbaar voor de wedstrijden die gehouden worden op vrij/zat/zon

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:19

Het is voornamelijk de schuld van de verenigen dat de mensen laat in gaan schrijven, doordat ze hanteren dat je je inschrijfgeld moet betalen 10 dagen van te voren. Als iedere vereniging gewoon de woensdag ervoor aanhoud is er niks aan de hand. Dan kunnen mensen ook gewoon afmelden als de tijd niet past of er iets tussen gekomen is. Of het paard ziek is. Dan krijg je het minste verschuivingen op het laatste moment en op de wedstrijd zelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:20

vlaaia schreef:
Het is voornamelijk de schuld van de verenigen dat de mensen laat in gaan schrijven, doordat ze hanteren dat je je inschrijfgeld moet betalen 10 dagen van te voren. Als iedere vereniging gewoon de woensdag ervoor aanhoud is er niks aan de hand. Dan kunnen mensen ook gewoon afmelden als de tijd niet past of er iets tussen gekomen is. Of het paard ziek is. Dan krijg je het minste verschuivingen op het laatste moment en op de wedstrijd zelf.

Volgens mij ben je officieel het startgeld verschuldigd bij afmelding na de sluitingsdatum.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:53

vlaaia schreef:

Ja en dan is het financiële risico om een wedstrijd te organiseren dus veel te groot. Want mensen melden zich al vrij makkelijk af. Als de vereniging dan ook het startgeld niet meer kan innen bij te laat afmelden dan kunnen er simpelweg geen wedstrijden meer georganiseerd worden.
Want de tent moet gehuurd worden, de jury's geregeld, alle eten en drinken moet ingekocht worden etc.
Deelnemers realiseren zich vaak niet wat er allemaal voor geregel en kosten bij komt kijken om een concours te organiseren.

Dus om nou de schuld bij de vereniging neer te leggen.....dat is wel heel kortzichtig.
Laatst bijgewerkt door Bar op 23-08-15 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:54

jik vind het erg vervelend ook voor wedstrijd van mij voor woensfag nogsteeds geen starttijden |o

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:03

Als iedereen zich nu eens minimaal 2 weken vtv opgeeft zullen de startlijsten ook weer eerder gemaakt kunnen worden :j