Met een pony tussen de paarden starten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SasjaS

Met een pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:50

Hallo bokkers!
Ik heb een vraagje...
Zelf heb ik afgelopen week een kleine E pony gekocht. Zelf rijd ik normaal paarden ( paar keer officeel gestart) Maar met ponys op wedstrijd uitbrengen ben ik niet zo bekend... Hier onder een aantal vragen:
- Mag je een pony tussen de paarden starten. Zoja hoe werkt dat dan qua startpas?
- Mag je als je 18 bent met een E pony tussen de paarden verder rijden? Zoja moet je dan ook een andere startpas aanvragen?
- En is het of je pony tussen de ponys starten Of alleen je pony tussen de paarden starten? Of mag je gewoon de ene wedstrijd tussen de paarden en de andere tussen de ponys?
Heel erg bedankt! Hopelijk krijg ik hier een duidelijk antwoord op..
Groetjes Sasja

emil01

Re: Met een pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:57

Zodra je 18 bent, moet je tussen de paarden verder rijden. Volgens mij mag je niet wisselen, dan tussen pony's en dan tussen paarden, maar moet je een keuze maken. Verder kun je met een e-pony prima tussen de paarden (er was een tijd dat dit gewoon een paard was ipv een pony-maat). Succes met je wedstrijden. Je startpas is tussen paarden precies als tussen pony's alleen heb je bij pony's een meetkaart (waar de officieel gemeten stokmaat op staat) erbij. Of is dit al weer ouderwets?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:01

Ja hoor, een pony tussen de paarden mag gewoon. Als jijzelf 18 wordt moet dit zelfs, dan mag je niet meer bij de pony's. Qua start pas is het inderdaad hetzelfde. Je gaat nu starten tussen de pony's, aangezien jou leeftijd en de pony mag je nog niet bij de paarden. En als je 18 bent, ga je naar de paarden. Je kan niet om- en om doen dus. Qua startpas zou ik even de KNHS bellen als ik jou was, die regels ken ik ook niet precies, maar dat kunnen ze je zo vertellen! :)

Annebu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:04

Hallo Sasja,

Dit ligt eraan hoe oud je bent. Als je zelf onder de 18 bent mag je kiezen of je met je pony tussen de pony's of de paarden wil starten. Als je ouder bent dan 18 moet je bij de paarden starten, maar dit kan ook prima met een Epony. Je vraagt de startpas aan voor de categorie waarin je wil starten. Wil je bij de pony's starten vraag je een ponystartpas aan. Zodra je 18 bent en over gaat naar de paarden dan moet je met je pony een paardenstartpas aanvragen. Hopelijk is dit een duidelijk antwoord ;)
Groetjes Anne

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:07

Gezien je leeftijd mag jij gewoon nog tussen de pony's starten :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:08

- Mag je een pony tussen de paarden starten. Zoja hoe werkt dat dan qua startpas?
Ja je mag met je pony bij de paarden uitkomen. Indien je 18 of ouder bent is het zelfs verplicht om bij de paarden te starten.
Tot en met het jaar waarin je 18 wordt mag je bij de pony's starten.
Wat betreft het aanvragen van de startpas verschilt het niets als bij de pony's
Echter als je bij de pony's start kom je uit voor een ponyclub.
Als je bij de paarden start moet je lid zijn van een Rijvereniging.

- Mag je als je 18 bent met een E pony tussen de paarden verder rijden? Zoja moet je dan ook een andere startpas aanvragen?
Als je een overstap maakt van pony's naar paarden ga je gewoon verder waar je bent gebleven.
Dus als je L1 +5 bent ga je op die stand ook verder bij de paarden

- En is het of je pony tussen de ponys starten Of alleen je pony tussen de paarden starten? Of mag je gewoon de ene wedstrijd tussen de paarden en de andere tussen de ponys?
Voordat je je startpas aanvraagt maak je een keuze of je bij de paarden of de pony's gaat starten.
Je kan niet de ene keer bij paarden de andere keer bij pony's starten.

SasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:14

Heel erg bedankt voor alle duidelijke andwoorden! Nu weet ik eindelijk wat ik moet doen! dank u!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:23

Een paardenstartpas kost wel meer dan een ponystartpas.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:25

Dit is een reglementsvraag die makkelijk op de site van de KNHS terug kan vinden. Daarom hier een slotje.