Waar buitenrijden met weinig dazen in midden-limburg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cassini

Waar buitenrijden met weinig dazen in midden-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 21:55

De titel zegt het al. Waar kun je inde omgeving van midden-limburg buitenrijden zonder dat je last hebt van geel dazen?

Ik was aan het denken aan de Meinweg en de Weerterbergen omdat dit droge gebieden zijn. Heeft iemand hier ervaring mee in de maand augustus?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:06

De Weerterbergen zit vol met dazen. Lekker rijden daar is in de zomermaanden niet aan de orde. Meinweg heb ik zelf geen ervaring mee, maar dat zal van hetzelfde laken een pak zijn, zoals in de meeste gebieden in het zuiden des lands.
Enige wat je kunt doen is héél vroeg rijden met een goed dazendeken. Maar ook dan zul je soms nog door hele zwermen achtervolgd worden.

cassini

Re: Waar buitenrijden met weinig dazen in midden-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 13:55

Bedankt voor je reactie. Hmm ik vrees er ook voor dat de meinweg qua dazen vergelijkbaar is met de Weerterbergen.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:00

ik rij altijd in de Maasduinen, tussen arcen en bergen in. Er zijn wel dazen, maar eerlijk tot nu toe sla ik er een kapot en dat was het dan. Ik rij wel ingespoten en met een deken, maar tijdstip maakt niet zo veel uit. Wel veel vliegen hier, maar die zijn niet zo erg als de dazen. Nu zijn er zelfs geen vliegen. Het regent

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 10:46

Af en toe een daas is inderdaad goed te hebben. Bedankt voor de tip!
En tja als het regent gaan we geen buitenrit maken. We zijn van suiker :+