Welke laarzentas hebben jullie? + tip verzorging?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een laarzen tas, zoja welk merk?

Ja, Mondini
1 (2%)
Ja, BR
8 (20%)
Ja, Nico
Geen stemmen
Ja, Cavallo
Geen stemmen
Ja, QHP
2 (5%)
Ja, Scapa
1 (2%)
Ja, Petrie
4 (10%)
Ja, Anky
Geen stemmen
Ja Anders
12 (30%)
Nee
12 (30%)

Totaal aantal stemmen: 40

pluisenmagic

Welke laarzentas hebben jullie? + tip verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:05

Ik heb nieuwe rijlaarzen maar ik heb nog een laarzentas nodig, geen idee welke :\
hebben jullie tips?

Ik heb deze laarzen maat 40 :http://www.divoza.com/nl/mondoni-keighley-jr-rijlaars

oja en nog een dingetje, Hoe kan ik ze het best onderhouden?

eilleen333

Re: Welke laarzentas hebben jullie? + tip verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:06

De goedkoopste die ik in de ruitersportzaak kon vinden. Dacht van Harry's Horse. Ik ga geen tig euro's aan een tas uitgeven. De goedkope doen het ook prima.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:12

Ik heb meerdere laarzentassen (gekocht/gewonnen ooit). Ze zijn allemaal precies hetzelfde.

Sommige zijn wat uitgebreider. Als je wil fietsen met je laarzen tas, moet je kijken naar een laarzentas met de mogelijkheid om hem over je schouder te hangen (zie foto onderaan). Dat is dan wel handig. En als je er meer spullen bij in wilt stoppen (bv sporen/sleutels), dan zijn extra vakjes handig.

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/l ... 241608.jpg

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:34

Ik vind het handig om 2 handvatten aan de bovenkant te hebben. Zo’n lange draagriem vind ik niks. Maar ik til de tas alleen tussen zadelkast, auto en huis heen en weer. En is het alleen voor je laarzen, of moet je helm ook mee in de tas?

Ik heb er 3:
- BR: mijn eerste laarzentas, heb ik inmiddels zeker 8 jaar. Mooie tas, maar vrij groot. Niet handig voor in de zadelkast. Stof had wat meer stevigheid kunnen hebben. Mooi groot zijvak voor de sporen e.d.

- Equithème: mooie compacte tas. Past ook goed in de zadelkast. Blijft goed staan. Mooi groot zijvak. De tas is wellicht te klein voor de hele grote maten.
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3125.html

- Shires: mooie stevige tas van prima kwaliteit. Met een extra opbergvak voor de helm en handige bevestiging voor een zweepje. Het zijvak had groter gemogen. De sporen passen erin, maar het houdt niet over. Ideale tas voor op concours, naar les of anderszins als ook je helm mee moet. Deze, maar dan in het zwart:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _6364.html

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:40

ik heb er twee;

Harry's Horse (niet op de lijst) - handig, elke laars heeft zijn eigen vak, rits aan zijkant waardoor er ruim voldoende ruimte is om ze makkelijk erin te stoppen.
Afbeelding

Shires - beide laarzen samen in een compartiment, omdat de sluiting boven is, is het lastiger inpakken.
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _6363.html

Ik vind die van HH dus handiger, die van shires is mooier :+

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:53

Bedankt
ik vind die Equithème wel leuke

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:06

Ik heb eenvoudige goedkope zwarte modellen met een extra vakje op de zijkant.
Mocht je lange benen hebben let dan op of je laarzen er in passen.
In het zijvakje heb ik de lederdoekjes van de Action, daarmee neem ik de laarzen direct na het rijden even af. Het verder onderhoud bestaat bij mij uit 1 maal per week poetsen met schoenpoets.
Belangrijkste tip om je laarzen mooi te houden is denk ik om er verder niet op te lopen, voor het rijden aantrekken en na het rijden direct weer uit.

Teckelgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:52

Ik heb er een van Horze bij Agradi gekocht.
Mijn laarzen (maat 41) passen er prima in. Twee handvaten voor als ik met de auto ga, een draagriem voor op de fiets.
Ook ik gebruik de leerdoekjes van de Action om de laarzen snel even af te doen.
http://www.agradi.nl/horze-laarzentas-c ... -taupe.htm

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:55

Ik heb een zachte van BR, al heel lang! Doet het nog steeds prima.
Ik heb een verzorgingsset van Petrie voor mijn laarzen maar moet eerlijk zeg dat ik ze wel wat vaker mag poetsen haha!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:36

Wij hebben er 2 van Harry's Horse geloof ik. Eentje met en zonder extra vak voor de cap. Laarzen en jodhpurs onderhouden we met de Petri onderhoudsset met zo nu.en dan Petri colour creme.

Verder is het geen Mondini, maar Mondoni
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 01-09-15 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee posts samengevoegd

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 06:34

Ik heb er één van HV polo; weliswaar gekocht met de kortingsactie, want ik vind het belachelijk veel geld voor een stuk polyester.. Maar ben er nog altijd blij mee!

Aan de voorkant zit een vakje met een rits waar ik m'n sporen bewaar, hij heeft twee harde plastic handvaten en een schouderdraagding, ideaal als ik 'm ergens naar toe moet nemen!

M'n laarzen verzorg ik met het Petrie setje, topspul! N.a.v. een tip van Bokt poets ik de Cream daarna nog uit met een panty, daar gaan je laarzen mooi van glimmen!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 06:36

Ik heb de Petrie tas alleen omdat ik ook Petrie. Laarzen heb

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:13

Sinds kort heb ik er eentje van Shires die ook een apart vak heeft voor een cap en een klein vak voor handschoenen of sporen.
Zowel schouderriem als handvat.
Ik vind deze ideaal.