Inentingen en KNHS

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Bjorka

Inentingen en KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 19:36

Waar moet je paard tegen ingeënt zijn als je met hem op wedstrijd wil en hoe duur is dat dan ongeveer?
en ik rij bij een FNRS vereniging maar mag je dan wel met j eigen paard en dag startkaart aanvragen bij de KNHS voor wedstrijden?

Alvast bedankt

Janine1990

Re: Inentingen en KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:16

Influenza, kosten verschillen per dierenarts. Gewoon even bellen.
Je dierenarts weet ook hoe het werkt. Het begint met een basisenting en binnen 21 tot 90 dagen (uit mijn hoofd) moet er een tweede enting gezet worden. Daarna mag je op wedstrijd. Je paard moet elk jaar opnieuw ingeënt worden tegen influenza. Dit moet altijd binnen een jaar na de vorige datum liggen. Twee keer per jaar mag ook.

Als je KNHS wedstrijden wilt starten moet je volgens mij lid zijn van een KNHS wedstrijden. Een dagstartkaart kennen we hier niet.
Maar wat voor constructies er mogelijk zijn met een FNRS lidmaatschap weet ik niet precies.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:30

Bjorkalover schreef:
Waar moet je paard tegen ingeënt zijn als je met hem op wedstrijd wil en hoe duur is dat dan ongeveer?
en ik rij bij een FNRS vereniging maar mag je dan wel met j eigen paard en dag startkaart aanvragen bij de KNHS voor wedstrijden?

Als je je F8 diploma hebt dan kan je een manegestartpas aanvragen. Daarmee kan je in de B dressuur starten op ieder paard.
Dit is echter net zo duur als een KNHS startpas, en je winstpunten worden alleen bij de ruiter bijgeschreven! Dus als je later toch via de KNHS wil starten met hetzelfde paard, dan moet je overnieuw beginnen.

Amaryllis

Re: Inentingen en KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:45