Gezocht : iemand die het leuk vindt mee te gaan op trektocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NH_ELF

Gezocht : iemand die het leuk vindt mee te gaan op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 12:22

Ik ben aan het rondkijken om op trektocht te gaan en op deze manier een aantal landen te leren kennen vanaf de mooiste plek, een paardenrug :D .

Uiteindelijk zou ik graag een trektocht in ijsland maken, maar dat laat het budget momenteel nog even niet toe, dus zou ik eerst graag ergens anders een trektocht gaan maken.

Is er iemand die dit ook leuk lijkt en het leuk zou vinden mee te gaan ?

Mijn voorkeur gaat vooral uit naar bijvoorbeeld :

Marokko : http://hippotrek.be/template/com-destin ... Anti-Atlas

Of (niet echt een trektocht, wel leuke voorbereiding voor een trektocht) :

Een paardenweek bij http://www.sundanceranch.nl/

Ik zal mezelf uiteraard ook nog even voorstellen :).

Ik ben Nikki en ik ben 25 jaar, ik ben werkzaam als Verpleegkundige en woon momenteel in Den Haag. Ik ben in bezit van 4 (grote) pony's, 2 fjorden, een tinker en een schimmelding :).

Ik hoor graag of er nog iemand (of meerdere mensen natuurlijk :)) is/zijn die dit leuk vind(en) !

Elegance_

Re: Gezocht : iemand die het leuk vindt mee te gaan op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:43

Mocht je een keer op trektocht gaan in NL houd ik me aanbevolen :D Ik ben Denise, 20 jaar oud en heb 2 hele lieve paardjes, een Fjord van 7 en haar zoon kruising Fjord x Tinker van 1 jaar en kom uit Ede :)

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 12:26

Haha,

Nederland is ook leuk ja, alleen ander soort ritten, want dan zou je neem ik aan gewoon met je eigen haarbaal willen gaan ? :)

Zoals het er nu naar uitziet komt er eerst een weekje zweden aan (sundanceranch) hopelijk lukt dat nog in September, als er geen paardenvolk geinteresseerd is ga ik gewoon met niet paardenvolk haha, die vermaken zich daar volgens mij ook wel ;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:34

Als je de rit in 2016 wilt plannen, dan;

Jaaaaaa ik meld mij!!

Vorig jaar een trektocht gedaan in Polen, door de bergen heen met tinkers (oude stageplek). Dit jaar 2 trektochten begeleid in Drenthe.

Ben 23 jaar, in bezit van 4 paardenbeesten en 2 ponybeesten.
Kom uit Almere, en ben op dit moment Media-analist.

:D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:36

Het lijkt me heel tof, maar september is zowel financieel als met school niet haalbaar. Maar ik blijf het topic wel even volgen, misschien komt er een andere gelegenheid voorbij waarbij ik wel mee zou kunnen :)

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 16:05

Just_Sanne : Naar Zweden ? Ik heb voor 2016 sowieso een trektocht te paard door Marokko op de planning staan, ik weet niet of dat je ook wat lijkt, of dat je Zweden bedoelde :).

Goldenarrow : Voor suggesties sta ik ook altijd open hoor haha, er moet anders ook altijd wel ergens iets dat iets meer low-budget is in de Ardennen ofzo te vinden zijn, ik heb momenteel gewoon lekker wat ruimte wbt tijd om dit soort dingen te ondernemen, dus daar maak ik dan graag gebruik van ;).

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:49

Zweden lijkt me erg leuk, maar Marokko lijkt mij juist ook erg leuk! En spreekt me dan ook erg aan, heb de site nog niet helemaal doorgelezen, maar ben erg benieuwd :D

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:55

Die tocht in Marokko lijkt me heel erg gaaf! Ga zo even verder kijken op die site
Sundanceranch wil ik ook nog een keertje naar toe, maar september komt voor mij te vroeg...

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 16:58

Oktober kan wat mij betreft ook wel, maar ik wil de sundanceranch als het enigszins kan wel dit jaar nog meepakken :)

Die in Marokko is volgens mij echt heel erg gaaf, ik zal ze anders morgen eens contacteren of ze al meer weten over de data in 2016, zou wel leuk zijn om met een aantal die kant op te kunnen :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:01

Wat zijn de kosten eigenlijk bij de Sundance Ranch? Want ik kan ze niet vinden, of ik kijk er finaal overheen... Ik moet het namelijk met mijn telefoon doen :P

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:03

Als je 2e helft oktober niet te laat vind kunnen we er wel eens over praten...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:04

trektocht in Marokko is sowieso nog een grote wens van mij.
Alleen volgend jaar financieel nog niet haalbaar voor mij (is exl. vlucht he).

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:05

goldenarrow schreef:
Wat zijn de kosten eigenlijk bij de Sundance Ranch? Want ik kan ze niet vinden, of ik kijk er finaal overheen... Ik moet het namelijk met mijn telefoon doen :P

Als je vakantie selecteerd in het menu staan de prijzen er bij, althans op de pc...

paard basis is +/- €540, al inc €715 (met eigen slaapplaats dus op de camping). paard arrangement €900, deluxe €985 (slaapplaatsen en maaltijden van de ranch)
Allemaal exculief heen/terugreis

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 17:18

Naranga : 2e helft Oktober zou ik even moeten kijken naar de werkroosters + oppassers (voor de honden en paarden), mijn vaste oppas wordt dan geopereerd, dus daar zou ik dan even naar moeten kijken of dat zou kunnen :)

Nessa : Ja, is inderdaad excl vlucht en een flinke bom geld, ik denk (en hoop haha) wel dat het in ieder geval voor mij persoonlijk wel het sparen waard is :).

Goldenarrow : Wat Naranga zegt :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:01

Voor mij ook zeker! Alleen red ik dat nog niet in 2016.
Sta op het punt een grote uitgave te doen (paard kopen)

Maar ik ga de trektocht 100% zeker een keer doen

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 18:07

Ah, ja, na die grote uitgave duurt het sparen ook nog wel even hoor, je bent standaard elke maand meer kwijt aan maandelijkse kosten dan je eigenlijk wilde haha.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:16

Haha ja klopt. Ooit lukt het wel :)
Maar deze droom is net even wat beter

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:26

Ik wil volgend jaar ook graag op trektocht! Wat trekt jullie aan om naar marroko te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:34

Lijkt me ook ontzettend gaaf om te doen! Nog even afhankelijk van de kosten en datum hou ik me zeker weten aanbevolen :D

Edit; ik heb geen eigen paard, dus zal er eentje moeten huren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-15 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:34

Ik wil me toch ook even opgeven. Of ik mee kan met geld werk en school te combineren maar lijkt me wel super gaaf!

Helaas niet in het bezit van een eiegen paarden en of ponybeest. Ik rijd nu af en toe buitenritjes via een stal die ze organiseert. Meestal is dat dan een fjordenrit over het strand. Wat natuurlijk heerlijk is!

En heel toevallig woon ik vlakbij ts, in Rijswijk namelijk. Misschien kunne we zelfs een keer meeten om kennis te maken.

Ik spaar al een flinke tijd voor een zelfstandige vakantie dus hopelijk heb ik genoeg geld bij elkaar als de trektocht echt geplant word.

Ik ben nu overigens 19(9-1-1996) maar als de marokko tocht begint inmiddels 20.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:56

Mocht je nog een leuke voorbereiding zoeken op een trektocht! ik werk tot eind augustus dit jaar in la Roche in de Ardennen we organiseren hier diverse dagtochten maar ook halve dagtochten, een ontzettend leuke ervaring om eens mee te maken!!http://villalesolivettes.be/ruitertochten/

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 17:40

Sorry, vanwege omstandigheden even afwezig geweest, maar, ben ik weer ;).

Nessa : Groot gelijk dat die droom hoger op het lijstje staat, is ook wel erg leuk natuurlijk !

sunny44 : Ik vind Marokko nog enigszins leuk geprijsd en een mooi land :) , ik wil uiteindelijk wel meerdere landen graag te paard zien, maar moet toch ergens beginnen :).

Elmo : Een huren lijkt me logisch ;) , ik sleep mijn paarden ook echt niet mee naar Marokko haha, wel leuk dat je misschien ook interesse hebt om mee te gaan !

Maylotje :Leuk ! Zou helemaal leuk zijn als dat lukt natuurlijk ! Meeten is ook altijd goed/leuk :). Rijswijk is inderdaad in de hoek.

NZ92 : Bedankt voor de link, ik zal straks eens kijken

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:44

NH_ELF schreef:
Elmo : Een huren lijkt me logisch ;) , ik sleep mijn paarden ook echt niet mee naar Marokko haha, wel leuk dat je misschien ook interesse hebt om mee te gaan !

Arme paardjes :(:) Maar ik bedoelde meer als het de Ardennen o.i.d. wordt (zoals het voorbeeld van maylotje), wat eventueel wel te doen is met eigen paard. Maar Marokko lijkt me overigens veel toffer hoor! :D Zweden lijkt me ook mooi!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:57

maylotje schreef:
Na dit topic ben ik zelf ook wat gaan neuzen en heb voor de mensen(waaronder ik zelf) die ook graag eens zo'n trektocht dichter bij huis doen een leuk en goedgeprijsde plek in de belgische ardennen gezien.
http://www.horseholiday.com/nl/pages/va ... elgie.html

Dat is helemaal niet duur! Zeker niet als je een weekend of midweek gaat. Dat vind mijn portemonnee ook leuk, of vooral iets minder erg :')