Zo'n twee maanden geleden heb ik te horen gekregen dat mijn 20-jarige warmbloedmerrie Cushing heeft. Ze staat nu dus op medicatie. Binnenkort komt de dierenarts ook voor de tweede keer bloed afnemen om de waardes weer te controleren. Ze heeft nog niet veel symptomen buiten dat ze haar wintervacht wat lastig los laat en qua hengstig worden.
Nu is mijn vraag of ik er goed aan doe om haar van de winter een deken op te gaan doen?
Mede omdat ze haar wintervacht moeilijk loslaat en op stal zeggen ze dat ze dan misschien minder wintervacht aanmaakt. Ook valt ze in de winter toch af omdat het haar schijnbaar toch te veel energie kost om zichzelf warm te houden. Met extra bijvoeren blijft ze wel enigzins op gewicht. Ze staat ook in een buitenbox, wel goed beschut maar echt warm wordt het er niet. Haar binnen zetten is helaas geen optie, paard keert dan in zichzelf en wordt chagrijnig. Buiten staat ze echt het beste op haar plek.
Ik ga deze kwestie denk ik ook nog aan de DA voorleggen, maar ik dacht, voordat ik de DA hiermee lastig val vraag ik eerst eens wat bokt ervan vind.