Kleine c pony vervoeren in grote trailer, hoe?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Kleine c pony vervoeren in grote trailer, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 22:33

Vorige week heb ik voor een vriendin een kleine c pony vervoert in mijn ruime 1,5paards trailer die voor paarden is gebouwd. Pony is een leuke druktemaker die net onder mijn voor en achterbar past. Ik kan mijn bar niet lager hangen.

Pony besloot vorige week na onder de bar te proberen kruipen ook erover te kruipen. Dus pony links enorm strak gezet en rechts het touw rond de voorbar zeer kort gezet zodat er zeer weinig ruimte was om te springen. Dan snelsnel vertrokken en veilig aangekomen.

Morgen moet die pony terug, ik heb intussen geen tijd gehad om nieuwe aansluitingspunten voor mijn bar te maken, dus twijfel of het een idee is om de pony zonder bar te laden.

Nu zijn mijn bedenkingen: wel of niet vastbinden, gaat de pony dan niet sneller omdraaien en proberen er langs achter uit te springen, gaat de pony niet gezellig mijn voordeurtje willen openprutsen? Alleen vastzetten aan de kant waar geen deur is,...

Wie heeft er nog ideeën?

Anoniem

Re: Kleine c pony vervoeren in grote trailer, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:35

Een kleed of doek er aan hangen zodat hij er niet onder door gaat?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:49

Zo kort mogelijk vastzetten en de punt volzetten met hooi/stro balen. En dan de laatste rij echt klem zetten onder de stang. Dan is de ruimte daar weg en is de neiging om daar te willen staan er ook niet zo meer.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:52

Gewoon weer kort vastzetten met z'n kop tegen de stang dan kan die geen kant op :D _O- zo'n pony kun je niet anders vervoeren, komen alleen maar ongelukken van.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:55

Amiigo schreef:
Gewoon weer kort vastzetten met z'n kop tegen de stang dan kan die geen kant op :D _O- zo'n pony kun je niet anders vervoeren, komen alleen maar ongelukken van.

ben het hier mee eens! gewoon de manier hoe je het eerder ook deed ja

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 10:09

Ok dan doen we het gewoon terug zo. Goed strak vast en rond de bar zodat hij niet omhoog kan.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:25

Na deze rit heb ik beslist dat ik nooit meer pony's vervoer. Pony braaf erop, pony goed vastgemaakt, neus over de bar goed strak. Onderweg wel wat gestamp en gestommel, maar niks spectaculair. Komen we op de bestemming aan, ik loop naar de trailer en zie een neusje over de klep steken. Help mijn hart, pony heeft doodleuk het halster kapot getrokken en zich omgedraaid. Wat een geluk dat dat monster niet beslist heeft de achteruitgang te proberen. Onderweg ook geen enkele chauffeur die iets van teken heeft gedaan.

Gelukkig is alles en iedereen nog heel, maar dit had anders kunnen aflopen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:37

Daar zijn veulenrekken voor uitgevonden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:37

Haha ja, daarom hou ik van pony's! Geweldig toch? :D

(Nee serieus, goed dat er niks gebeurd is natuurlijk!)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:39

Ik weet dat daar veulenrekken voor zijn. Maar ga dat niet voor mijzelf aankopen, ik vervoer atijd een braaf groot paard dat niet eens zou kunnen draaien in de trailer.
Ik wou gewoon mijn vriendin even helpen, maar heb beslist dat ik dat dus nooit meer doe.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:11

Mijn A, B en C pony gedragen zich keurig hoor in een anderhalf paardstrailer. Niet allemaal zijn ze zo...
Maar het lijkt me wel schrikken zeg!
Weet niet of het een lange rit was maar wij kijken onderweg altijd nog ff

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:14

Nee ik weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar ik ben niet van plan om professioneel te gaan vervoeren ofzo, indien ik dat wel ooit zou doen, ga ik op zoek naar verstelbare baren en veulenrekjes. Dit was gewoon een vriendendienst, en dat doe ik dus niet meer, dat risico wil ik niet meer nemen.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:41

Paarden worden t liefst achterstevoren vervoerd... Kunnen ze beter hun evenwicht bewaren. Kort vastvinden helpt n paard niet, dan krijg je juist vaak paniek en trekken ze zich los. Je kunt ze zelfs los er in vervoeren...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:43

Heb je dan geen schrik dat ze er langs achter uit gaan springen, een zeiltje houdt ze nu niet echt tegen... Ik weet dat dat de reden is dat paarden veel liever in een camion staan, maar die heb ik niet, ik heb maar een simpele 1,5 paardstrailer.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:19

De manier waarop je op de heenweg ook ging was prima! Kan helaas niet andersndenk ik...