buitenrit zeeland / texel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

buitenrit zeeland / texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 13:55

Hoi hoi!

A.S. zondag willen mijn ouders , 2 broertjes en ik een buitenrit gaan maken in Zeeland of texel. Nu ben ik de enige ervaren ruiter. Hun hebben natuurlijk wel eens gereden. Maar zijnniet gevorderd.

We moeten dus een beginners rit maken, maar voor mij Is dat denk ik een beetje saai. Ik zie op Internet dan alleen maar stapritten. Weten jullie ene leuke manege met beginners ritten, die niet alleen maar stappen. En die het voor de wat gevorderde ruiter wat meer een uitdaging kan maken?
Natuurlijk snap ik echtwel dat we nNIET kunnen galopperen in die groep.

Vraag ik nu iets onmogelijk s :')

Bedankt !  

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:04

Draven met beginners is ook niet heel makkelijk. Dus ik denk eigenlijk niet dat je een manege gaat vinden die het aanbied. Ik heb zelf op texel en op ameland gereden dit jaar, en beiden deed ik de staprit omdat ik met een vriendin was. Je moet ook even bekijken of het leuk is voor je papa en mama om te draven terwijl ze eigenlijk geen ervaring hebben.

Overigens vond ik het totaal niet saai. Je kunt namelijk een beetje kletsen, en van de natuur genieten

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:07

Ik rijd op Texel altijd bij manege de Kikkert, daar doen ze tijdens de beginnersritten door het bos aan stap en korte stukjes draf, afhankelijk van de groep (als er mensen heel erg lopen te stuiteren gaan ze vrij snel weer terug, maar als het goed gaat blijven ze wat langer draven). De paarden zijn erg braaf, maar om het wat meer een uitdaging voor jou te maken kun je misschien vragen om een wat pittiger paard/pony? Wel vind ik de groepen tijdens deze ritten wel erg groot.
Zelf rijd ik als we op Texel zijn (maar dit is vaak een (mid)week, dus dan heb je wat langer de tijd) een strandrit voor gevorderden (waar de groep veel kleiner is) en ik ga mee met mijn moeder en broertje op beginnersrit.
Ik heb eigenlijk niet zoveel problemen met dat ik mij verveel tijdens de beginnersritten zoals uggy ook al zegt. De omgeving is erg mooi, ik kan zien hoe het gaat met mijn moeder en mijn broertje (en de laatste paar keren ook mijn vriend), en tja, paardrijden is paardrijden :P

(Op de website kun je wel informatie vinden, maar hij is niet erg up-to-date, daarvoor kun je beter op hun facebookpagina kijken)
Laatst bijgewerkt door BanjerLief op 06-08-15 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:08

Buiten in een groep draven vraagt ervaring van de ruiter. Dus dat zullen de meeste maneges niet doen met beginners. In stap is de boel nog wel te controleren, maar om een groep paarden buiten in draf te houden heb je ervaring nodig ( of echt extréém brave paarden!)

Dus het wordt denk ik aanpassen voor jou, of je boekt jezelf voor twee ritten: een rit met je familie,en een rit alleen, of jullie gaan uberhaupt apart. Een beginnersrit voor hen, en een gevorderde rit voor jou.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:10

Op texel kan je naar manege Elzenhof, daar draven ze ook in de beginners rit. Natuurlijk niet zo veel, maar wel genoeg dat je niet een complete staprit maakt. Als ik me niet vergis €16 pp voor een uur.
Heb daar deze vakantie 2 weken gewerkt, mocht je vragen hebben pb je maar even :)

Annamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:18

Ik weet niet of je van Ijslanders houdt? Anders is manege de Ijslander in Biggekerke (Zeeland) heel leuk om buitenritten mee te maken! Ik heb hier een paar keer een buitenrit gemaakt en het was echt heel leuk :j Het zijn ritten van 2 uur, waarbij je volgens mij een uur bos en een uur strand hebt. Ze doen volgens mij ook buitenritten met beginners. Ik heb een keer in een groep met andere mensen gereden, die geen/weinig rij-ervaring hadden (hoorden niet bij mij) en die gingen volgens mij ook wel draven/tölten en zelfs een klein gallopje(?). En op een gegeven moment op het strand mocht ik met een ander meisje even apart met de begeleiding een rengallopje maken :D De Ijslanders van die manege zijn best braaf, en die waar de beginners op zaten gingen gewoon mee met de groep zonder dat ze echt hulpen hoefden te krijgen, maar er zijn ook wat uitdagendere paardjes. Dus deze manege kan ik echt aanraden!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:30

Op manege de Kikkert in Texel heb ik een keer met een beginnersrit meegereden door het bos.
Dan ga je stappen en wat korte stukjes draven. Miscchienkun je dan inderdaad voor jezelf een wat moeilijkere pony vragen? Was een leuk rondje. Ik ga daar binnenkort denk ik ook weer rijden als we daar op vakanie zijn.

eldora1

Re: buitenrit zeeland / texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 21:06

bedankt voor de reacties! het word idd aanpassen :')
Ik ga ook eens kijken naar die ijsjes!
:D

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:08

Het word waarschijnlijk een beginners rit bij manege grol in Renesse of de beginnersrit bij hippisch Zeeland.
Ik las op internet negatieve ervaringen over grol,( vraag je om een braaf paard krijg je een crosser die overal van schrikt) maar dat is al een paar jaar geleden. Kan iemand daar wat recents over zeggen? Meneer aan de telefoon klonk wel aardig en deed erg vriendelijk.
Ik ben door die nare ervaringen veder gaan kijken, kwam hippisch Zeeland toen tegen.
Lijkt me ook een leuke stal, maar die meneer aan de telefoon was moeilijk te verstaan( beetje Duits leek wel) was erg kortaf en hing snel weer op. Ik twijfel dus aan deze 2 omdat de ritte me wel leuk lijken.
Maar ik hoor graag wat jullie van hun denken?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:16

Stichting hippisch Zeeland is zeker wat je zoekt! Alexander is inderdaad soms moeilijk te verstaan maar hij is super voor zijn paarden en zorgt voor zeer veilige ritten voor de klanten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 04:40

Ik zou in elk geval even niet naar de Elzenhof op Texel gaan, daar heerst momenteel droes. Misschien hebben ze het wel aardig onder controle hoor, maar ik vind het wel een gok, zeker als je toch ook weer met andere paarden in aanraking komt.

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:09

eldora1 schreef:
Het word waarschijnlijk een beginners rit bij manege grol in Renesse of de beginnersrit bij hippisch Zeeland.
Ik las op internet negatieve ervaringen over grol,( vraag je om een braaf paard krijg je een crosser die overal van schrikt) maar dat is al een paar jaar geleden. Kan iemand daar wat recents over zeggen? Meneer aan de telefoon klonk wel aardig en deed erg vriendelijk.
Ik ben door die nare ervaringen veder gaan kijken, kwam hippisch Zeeland toen tegen.
Lijkt me ook een leuke stal, maar die meneer aan de telefoon was moeilijk te verstaan( beetje Duits leek wel) was erg kortaf en hing snel weer op. Ik twijfel dus aan deze 2 omdat de ritte me wel leuk lijken.
Maar ik hoor graag wat jullie van hun denken?

Ik heb een beginnersrit bij manege grol gemaakt, maar vond het niet fijn.
Mijn paard deed in het begin nogal moeilijk en wilde niet stilstaan, toen ze net bijna rustig was komt de begeleider eraan en geeft het paard een keiharde klap in de flank. Er zat een gat in het zadel en je kon duidelijk zien dat het niet pastte. En toen het paard van de begeleider te hard stapte naar haar zin pakte ze de rechterteugel in 1 hand en trok er heel hard aan.
Ook gingen wij bij de beginnersrit alleen stappen terwijl er op de site staat stappen en draven.
De pensionpaarden zien er allemaal goed uit maar de lespaarden vind ik behoorlijk afgestompt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:13

Jet schreef:
Ik zou in elk geval even niet naar de Elzenhof op Texel gaan, daar heerst momenteel droes. Misschien hebben ze het wel aardig onder controle hoor, maar ik vind het wel een gok, zeker als je toch ook weer met andere paarden in aanraking komt.

Is geen gok hoor. De dieren met koorts worden apart gahouden, en staan niet op de manege. De da houd ze goed in de gaten, zodra er een koorts heeft gaat ie gelijk apart. De rest staat gewoon op de manege en er word gewoon gereden.

lieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:18

De manege op vlieland http://www.manegedeseeruyter.nl/
kun je ook leuke ritten maken, je loopt los achter elkaar aan, sturen doen de paarden en pony's :') zo braaf zijn ze. je stapt en draaft maar je gaat niet over het strand, ik vind de ritten daar wel duur, maar verder dus een leuke rit +:)+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:27

Siersma schreef:
Jet schreef:

Is geen gok hoor. De dieren met koorts worden apart gahouden, en staan niet op de manege. De da houd ze goed in de gaten, zodra er een koorts heeft gaat ie gelijk apart. De rest staat gewoon op de manege en er word gewoon gereden.

Er zijn heel veel maatregelen genomen om het zo veel mogelijk van de manege te houden idd, zoals al gezegd paarden met droes (of verschijnselen van droes) staan niet op de manege. Om toch zeker te zijn dat niemand het 'doorgeeft' hebben ze wel voorzorgsmaatregelen, zoals extra desinfecterende gel, matten waar je overheen moet met spul voor je schoenen.
Het belangrijkste zijn je kleren en schoenen, als je de kleren die je draagt heet wast na je bezoek en je schoenen goed schoonmaakt (ze hebben als het goed is spray staan op de manege zelf) is de kans op doorgeven nihil. daarnaast niet in aanraking komen met andere paarden voor je weer schone kleren enz. aan hebt en zelf natuurlijk even wassen maar dat lijkt me logisch na paardrijden ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:36

Maar toch vind ik wel van te voren moet weten of je je daaraan wil blootstellen. Het lijkt me niet voor niets dat er toch een aantal evenementen zijn afgelast i.v.m. de droes op Texel. Wij hebben één keer droes gehad bij ons op stal en ik hoop het nooit, maar dan ook nooit meer mee te maken. Gelukkig zijn er bij ons geen paarden overleden, maar als je zo'n 5 maanden met zijn allen niet meer van stal weg kan omdat de droes wat langer blijft hangen ben je allemaal niet blij, zacht uitgedrukt...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:13

Tuurlijk mag je weten dat het er is, maar paniek is niet nodig.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 08:22

Bedanktvoor de rreacties nog :)
Helaas Was Er Geen Plek Meer Voor 5 Mensen Dus Heb Ik Zelf Een Gevorderde Rit Gemaakt Bij Manege Grol.
Was een leuk paardje Door de duinen was ook erg mooi. Strand waren ze zo weer van af en veel over de weg moeten gaan. Dat was minder

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:24

Ik ben vorig jaar (met eigen paarden) naar manege de grol geweest. Ik vond het echt een aanrader. De accomodatie is prima, geen enorme luxe maar je hebt alles wat nodig is om je paard ook een paar leuke dagen te bezorgen. Wij kregen 2 stallen naast elkaar met trailes ertussen zodat de paarden mooi contact met elkaar konden houden. De stal was een losse schuur, waardoor de paarden ook heel rustig stonden. Ondanks de vele mensen op het terrein heerst er toch een rust. Geen schreeuwende en rennende kinderen. Waar ik echt van onder de indruk was, was rond voertijd. Er staan schat ik rond de 100 paarden maar zodra de voerkar komt hoor je niet 1 paard tegen de deur schoppen, hebt bijna niet in de gaten dat er gevoerd wordt. We konden onbeperkt gebruik maken van de afspuitplaatst met warm water en konden veel gebruik maken van de longeercirkel en de wei. Zelf had ik paar netten hooi meegenomen omdat hij thuis ook altijd onbeperkt hooi krijgt, dacht dat hij hier mss 2x per dag beetje kreeg. Maar de netten gingen weer vol mee naar huis. Hij kreeg het amper op. De stal was ook dikgestrooid. Zag er allemaal keurig uit. We hebben verschillende groepsritten zien vertrekken en zijn er ook verschillende tegen gekomen op het strand. Dit zag er allemaal heel gecontroleerd uit. Er komen mensen rijden die in hun jonge jaren misschien 3 ponylessen hebben gehad en nog steeds denken dat ze kunnen rijden. En zelfs dat gaat goed. Wij waren door de zee aan het crossen en de groepen kwamen voorbij gestapt, geen paard of pony die ook maar keek. We zagen ook groepen die al vrij snel in draf gingen. Dat leek mij juist leuk als vakantieganger. Vroeger ook weleens van die ritten gemaakt maar dan werd er alleen maar gestapt, vond dat altijd erg jammer. Paarden zien er (voor manegepaarden) prima uit. Zelfs veel paardjes (netjes) op ijzers.

Ook groot compliment voor het personeel en de eigenaar van de manege (henk). Deze zijn van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de weer (van 6:30 en om 22h loopt hij nog rond).

Erg jammer dat sommige mensen het anders ervaren hebben, want dit verdient de manege niet!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 11:45

Ik heb dinsdag ook een strandrit gemaakt bij Manege bakker in Noordwijkerhout.
rit was onderbegdleiding van Annebel. Dat was echt de leukste begeleiding die ik ooit heb gehad! Paardje waar ik op reed was onder het zadel super leuk, alleen op stal bijterig. Nog geen 5 min over de weg moeten gaan daarna liep je meteen over een ruiterpad Door bos/duin omhoog gegaan. Erg mooi en op het strand , heel lang op het strand geweest, meerdere malen gegalopeerd en veel gedraafd.
Zeehond gezien, konijnen en ik dacht ook een hert, maar dat kan ik ook verkeerd hebben haha
kortom was echt een van de leukste buitenritten die ik gemaakt had ! Zeker een aanrader!! :D :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:51

BanjerLief schreef:
Ik rijd op Texel altijd bij manege de Kikkert, daar doen ze tijdens de beginnersritten door het bos aan stap en korte stukjes draf, afhankelijk van de groep (als er mensen heel erg lopen te stuiteren gaan ze vrij snel weer terug, maar als het goed gaat blijven ze wat langer draven). De paarden zijn erg braaf, maar om het wat meer een uitdaging voor jou te maken kun je misschien vragen om een wat pittiger paard/pony? Wel vind ik de groepen tijdens deze ritten wel erg groot.
Zelf rijd ik als we op Texel zijn (maar dit is vaak een (mid)week, dus dan heb je wat langer de tijd) een strandrit voor gevorderden (waar de groep veel kleiner is) en ik ga mee met mijn moeder en broertje op beginnersrit.
Ik heb eigenlijk niet zoveel problemen met dat ik mij verveel tijdens de beginnersritten zoals uggy ook al zegt. De omgeving is erg mooi, ik kan zien hoe het gaat met mijn moeder en mijn broertje (en de laatste paar keren ook mijn vriend), en tja, paardrijden is paardrijden :P

(Op de website kun je wel informatie vinden, maar hij is niet erg up-to-date, daarvoor kun je beter op hun facebookpagina kijken)

Ook ik zal kikkert aanraden! Heb toen ook echt een geweldige rit gehad! :j