Knieholtes elke keer stuk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Knieholtes elke keer stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 10:28

Ik heb een probleempje :) ik rijd elke keer mn knieën aan de binnenkant (rand knieholte) kapot. Het zijn een soort brandblaren en het rijden is niet echt een pretje, vooral doorzitten is een drama.

Eerst dacht ik dat het door mn nieuwe laarzen kwam, Petrie Polo, maar nu zijn ze aardig ingezakt en heb ik het idee dat het ook wel eens aan mn rijbroek kan liggen. Ik rij met broeken zonder leren zit en heb het idee dat het stiksel van de kniestukken nu wel eens een probleem kan zijn. Heb nu een HH en een Equitheme. Verder nog wel rijbroeken liggen met leer maar dat vind ik niet fijn rijden, krijg er geen blaren mee dat heb ik al wel geprobeerd.

Wie heeft er tips qua broeken die ik kan proberen?

Sheran

Re: Knieholtes elke keer stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:48

Dure optie (tenzij tweedehans), maar ik heb hetzelfde als jij maar ik heb het niet met Pikeur rijbroeken. Die stof is heerlijk soepel en de naden zijn goed afgewerkt. Ook kan het helpen om geen broeken met kniestuk te nemen, maar met een volledig zitvlak. Dat hoeft niet eens per se van leer te zijn. Van Pikeur zijn de zitvlakken sowieso erg soepel. Maar het kan best zijn dat een ander merk broek jou weer beter zit :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:49

Ik heb het aan een kant als ik een lange rit maak, andere broek of laars maakt niet uit. Dat plekje is ook een beetje anders gekleurd nu als de rest van mijn been. Ik plak er met een lange rit vooraf een blarenpleister op, dat werkt perfect.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:02

Ik had het ook van de kniestukken. Toen overgestapt op leren zitvlak. Het was even wennen, maar geen kapotte knieholtes meer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:04

Bedankt voor jullie reactie's!

Helaas is leer geen optie voor mij wil juist kunnen bewegen in het zadel :)

Blarenpleisters heb ik geprobeerd maar daar ben ik allergisch voor :') kreeg toen nieuwe plekken haha

@ sheran, heb je enig idee welk merk rijbroeken heeft zonder kniestukken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:05

Nouja, de Pikeur Mondega bijvoorbeeld. Die loopt tot voorbij je knieholte aan de binnenkant :) Sorry, ik heb geen aandelen in Pikeur ofzo hoor :P Ik kan me er overigens even goed mee bewegen in het zadel als met een stoffen rijbroek, maar dat zegt misschien meer over mijn zit dan over de kniestukken :P
Laatst bijgewerkt door Sheran op 05-08-15 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:06

Ja, dat wilde ik ook. Maar na alles geprobeerd te hebben was dit het enige dat hielp :=
Sommige broeken met rondgenaaide zitvlakken hebben ook geen kniestukken. Misschien kun je daar nog eens naar kijken.
Pikeur heeft ze, volgens mij heeft Horze er ook 1 gehad.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:09

Ik gebruikte een tijd broeken van Horze.nl (ben nu overgestapt op broeken met zitvlak).
Die hebben fijne broeken zonder kniestukken/zitvlak :j .

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:36

Ik had hetzelfde probleem, reed me steeds kapot in mijn knieholtes door de opzetstukken en door de plooien die de stof had in je knieholtes.
Ben eens een hardloopbroek gaan proberen, zitten lekker strak en nadien nooit meer kapotte knieholtes gehad.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:32

Denk toch dat het van je laarzen komt Trek je misschien stiekem je hakken op?? je kunt evt ook een extra hakje in je laars stoppen als je laarzen nog te hoog zijn achter

joelleo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:14

Ik heb hetzelfde probleem, maar dit heb ik dan ook alleen als ik een HH broek aanheb.
Dit zijn vaak wat grovere stiksels die aan de binnenkant van de knie zitten die het bij mij veroorzaken.
Bij andere broeken heb ik er geen last van, echter let ik er nu wel op als ik een broek koop door even de pijpen om te keren en naar de stiksels te kijken en te voelen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:15

Heb gisteren met een hele oude cavallo gereden en toen nergens last van dus denk dat het toch de harde stiksels zijn in combinatie met te kleine kniestukken. :) nu nog kijken naar een wat hipper exemplaar

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:20

Kijk eens naar broeken die geen stoffen knievlakken heeft, maar siliconen strepen heeft.. ;)
Aaar zit geen lap stof extra, dus ook geen extra stiksel..

Klein voorbeeld:
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:25

Die zijn me ook te stroef :) knieën moeten bewegen en niet vastplakken :Y)

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:41

Misschien stomme vraag maar kan het ook niet aan je zadel liggen (dat heb ik op het moment ook)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 15:58

Nee heb net een nieuwe en bij de vorige had ik het ook

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:07

Het is dat het nu wel erg warm is, maar lang ondergoed zou wel eens kunnen helpen.

anders kijken naar van die endurance rijbroeken, die heb je helemaal zonder naden, maar ook met padding op de knie dat schijnt erg fijn te zijn tegen open rijden. Hier heb je ze: http://www.greendistance.nl Kost wel wat zie ik, maar heb het vaker langs zien komen op bokt. Heb er zelf verder geen ervaring mee.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:30

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:36

Ik heb het met broeken met kniestukken ook in het verleden.
Heb ontdekt dat als ik het kniestuk wat naar binnen draai na dat ik de broek heb aangetrokken dat ik er geen last meer van heb.
Dan draai je precies die naad naar achter toe die op dat plekje schuurt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:37

Ik heb het alleen met broeken die voor het goede te lang zijn. Er zit dan teveel opgehoopt stof in mijn knieholten..........

Is de broek qua lengte goed, heb ik er geen last van.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:41

ik heb precies hetzelfde probleem maak niet uit voor rijbroek ik aan heb of rijlaarzen. Probeer eens een knieband of kniesteun om te doen misschien dat dit helpt ? Ik ga het namelijk ook proberen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:44

Heb je die "brandplekken" sinds je de laarzen hebt?
Mag ik anders eens een foto zien van je zadel? :) Wanneer je er in zit.
Wellicht dat het een ophoping is van stof, lerenzadelblad en je nieuwe laarzen :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:51

Ik heb nu 2 dagen met een oude cavallo gereden en het gaat nu goed :) heb mn beugels ook een gat langer gedaan en gelukkig niks meer open gereden. *\o/*