[EG] BWP merrie Codeste T

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke93

[EG] BWP merrie Codeste T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:23

Hey allemaal,

Ik zoek de huidige eigenaar van mijn schoonzus haar vroegere paardje.
Het gaat om een merrie, geboren op 15/05/2002. Zij was ingeschreven in het BWP stamboek.
Op 28/06/2014 kocht zij Codeste.
Helaas merkte zij dit voorjaar op dat haar paard mank begon te lopen. Zij heeft hiervoor meerdere malen een dierenarts laten onderzoeken van waar dit kwam, osteopaat is erbij geweest, er zijn foto's van de benen genomen maar er was geen duidelijkheid van waar de kreupelheid kwam. (Vermoedelijk een oud letsel) Hierdoor zou Codeste niet meer kunnen dienen voor de sport en was het beter om haar enkel als weidemaatje te gebruiken. Mijn schoonzus zocht een nieuw onderkomen voor Codeste, ergens waar ze nog fijn kon genieten van speelkameraadjes en niet hoefde te rijden.
Op die manier kwam zij uit bij Jan v. d. b. welke haar een blijvende thuis kon bieden op een weide met soortgenoten.
Dit leek allemaal 'te mooi om waar te zijn' en dat was het dus ook. Er was afgesproken met Jan dan Codeste niet doorverkocht zou worden maar daar bleef. Indien dit toch het geval zou zijn dan zou hij mijn schoonzus inlichten. Al na enkele weken na de verkoop nam hij de telefoon niet meer op indien er gebeld werd. Het was duidelijk dat hij alle contact vermeed.
Daarom zijn wij vandaag zelf naar hem toe geweest maar helaas was de man niet aanwezig, alsook Codeste was niet meer te bespeuren.
Intussen hebben wij contact gehad met verschillende instanties en zijn wij te weten gekomen dat Codeste wel nog in leven is en een andere eigenaar zich heeft geregistreerd, maar uiteraard krijgen we hier geen gegevens van.

Via deze weg zou ik graag mijn schoonzus helpen Codeste te vinden. Zij wil graag weten of alles goed met haar gaat.

Codeste is een voskleurig paar met een fijne witte kol
Afbeelding
Afbeelding

Indien iemand meer info heeft zou dit zeer fijn zijn!
Bedankt alvast