Rijlaarzen met verstelbare kuit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Rijlaarzen met verstelbare kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 10:54

Hallo Bokkers,

Ik ben bezig met afvallen (- 15kg ongeveer) en wil weer wat strakker in mijn vel komen te zitten echter zijn mijn voorgaande rijlaarzen echt aan vervanging toe.

Ik rij nogal intensief (eigen paard, wedstrijdgericht), dus heb echt baat bij goed passende laarzen die niet na 1 keer rijden stuk zijn.

Omdat ik aan het afvallen ben, slinkt ook mijn kuit langzaamaan, laarzen laten aanmeten vind ik dus een beetje zonde van het geld, op dit moment heb ik kuitmaat 42. Thermolaarzen vallen af, ik zoek echt kwalitatief goede laarzen en kwam toen bij deze uit: EQUIT’M Dial rijlaars verstelbaar. Heeft iemand ervaring hiermee? Of een vergelijkbare (leren) laars?

Alvast bedankt!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Rijlaarzen met verstelbare kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:40

De show boots van fuller fillies al eens bekeken? Die zijn vrij flexibel.

Jos_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:08

Ik heb Ariat laarzen met een rits achter en veters over de hele lengte vóór. Met behulp van de veters is de breedte aan te passen. Ze bevallen mij prima, maar ik weet niet of je er wedstrijden mee mag rijden.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 14:58

Ik ga eens googelen, dank!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:02

Veredus heeft ook zoiets

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:12

Ik zou gaan voor niet al te dure 2e hands voor die tussentijd en dan voor knappe gaan.
Die laarzen die je noemt zijn flink aan de prijs!

Je zou zelfs kunnen gaan voor lipica's met veter voor en die kleiner laten aanmeten, dan kan je dmv de veter de laarzen elke keer wat strakker zetten, deze optie is waarschijnlijker goedkoper dan jouw optie.

Teckelgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:54

De fuller fillies zijn wel erg fijn, de maat wijd gaat van 38 tot en met 45 cm. Ik had galuk dat ik ze voor net over de € 100 kon bestellen uit de oude voorraad.

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:27

Ik heb het probleem dat mijn kuitmaat niet match met mijn voetmaat dus bedankt voor de tip ik ga is kijken!