Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
vibabu schreef:Dan ben ik ook benieuwd naar het volgende. Als je L+1 bent geweest en haalt daarna 11 verliespunten. Dan moet je weer terug naar de B. Maar moet je dan weer op opnieuw 10 winstpunten halen voordat je L mag starten? Je mag immers uitkomen in de hoogst uitgekomen klasse.
daar ging het mij om.vibabu schreef:En in het springen?daar ging het mij om.
Edit: zoals ik her mag je namelijk, als je een winstpunt in her L springen heb gehaald, na een winstpunt weer in de B gehaald te hebben weer L starten (versnel promoveren) omdat je eerder in die klasse bent geklasseerd.
4. Degradatie
Verliespunten worden in mindering gebracht. Wanneer een combinatie geen winstpunten meer heeft in een bepaalde klasse of wanneer men nog geen winstpunten heeft behaald, wordt de stand van de combinatie na aftrek van behaalde verliespunten negatief.
Bij de stand van -10 degradeert de combinatie. Winstpunten uit de actieve klasse(n) worden weggeboekt en de combinatie degradeert naar de naast lagere klasse(n) met 0 winstpunten. De mogelijkheid tot het starten in de huidige klasse en 1 klasse lager blijft bestaan. Versnelde promotie blijft voor deze combinaties van toepassing na het behalen van een winstpunt in de klasse waarnaar zij zijn gedegradeerd. Een combinatie kan schriftelijk vrijwillige degradatie aanvragen nadat deze twee keer achter elkaar is uitgesloten. Een verzoek tot terugplaatsing dient schriftelijk te worden ingediend bij de KNHS. Degradaties en terugplaatsingen gaan na schriftelijke goedkeuring van de KNHS per direct in tenzij anders aangegeven.
In het B springen kunnen geen verliespunten worden geboekt.